دهمرده، نماینده زابل در مجلس یازدهم به «اقتصاد سرآمد» می گوید:

تیم اقتصادی دولت، معدل قابل قبولی نمی‌گیرد

گروه اقتصاد - محمد آیتی - در حالی روزهای پایانی سال 1400 را سپری می‌کنیم که نه اوضاع در حوزه مسکن بهبود پیدا کرده و نه در حوزه خودرو، بورس و... به طور کلی، معیشت مردم با مشکلات جدی روبروست و روز به روز به واسطه کم‌ارزش‌شدن پول ملی، قدرت خرید مردم کمتر و کمتر می‌شود.علیرغم اینکه دولت سیزدهم بارها شعارهای اقتصادی سر داده و امید به آینده را با حرف‌هایش به جامعه نوید داده و می‌دهد، اما مردم خروجی خاصی را در این باره ندیده‌اند.
برخی به تیم اقتصادی دولت ایراد و اشکال می‌گیرند و عده‌ای معتقدند بسیاری از این افراد در حد و اندازه‌های حضور در دولت نیستند. فارغ از اینکه این ادعاها چقدر درست و یا نادرست باشد، خروجی مشخص، نارضایتی بالا در جامعه است.
در همین خصوص، حبیب‌ا... دهمرده نماینده مردم زابل به اقتصاد سرآمد گفت: به باور من، تیم اقتصادی دولت سیزدهم معدل قابل قبولی را دریافت نکرده است. یعنی سرجمع، این تیم ضعیف عمل کرده است و باید گفت در بین آن‌ها، هم افراد قوی و هم افراد ضعیف وجود دارند.
وی افزود: ملاک، وضعیت معیشتی مردم است. مدت‌هاست معیشت مردم با چالش‌های جدی روبروست و کار زندگی این افراد با اشکال مواجه شده است. نارضایتی در طبقات پایین جامعه بسیار بالاست و این عزیزان خیلی اذیت شدند. آستانه تحمل جامعه در حال پر شدن است و این موضوع، در رفتار مردم مشهود است و متاسفانه آن‌ها از عملکرد دولت، ناراحتند.
این عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: دولت گذشته، در خصوص ارز ترجیحی یا مثلاً یارانه‌های مختلفی که پرداخت کرد، نتوانست موفقیتی را حاصل کند، چون بر سر سفره مردم خیلی چیزی دیده نشد و حقیقتاً من، دل نگران این هستم که اتفاق ناخوشایندی رخ دهد و مشکلاتی به بار بیاید.
دهمرده اظهار داشت: ما مجبوریم که از دولت حمایت کنیم، یعنی چاره‌ای جز این نداریم. بنده حامی آقای رئیسی در انتخابات بودم و زمانی هم که به استان‌ها می‌رفتم، همین حرف‌ها را می‌زدم، چون ایشان در خط رهبر است و رهبر معظم انقلاب، خط قرمز ماست.
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان افزود: دولت باید عناصر قوی و اقتصادی کشور را دور هم جمع کند تا مسیری در پیش گرفته شود که اقتصاد مملکت و معیشت مردم روندی بهتر از همیشه پیدا کند.نماینده مردم زابل در ادامه بیان کرد: نگاه هیچ فردی در کشور نباید به خارج از ایران باشد یا مثلاً تحریم‌ها را بهانه پیشرفت کنند، هرچند که تیم دیپلماسی دولت تاکنون خوب عمل کرده و رابطه‌های نزدیکی که مخصوصاً با روسیه و چین برقرار کردند، به نفع کشور است و ان‌شاا... در آینده اثرات مثبت آن دیده خواهد شد.
وی با اشاره به عملکرد مثبت دولت در مبارزه با کرونا، گفت: واکسیناسیون عمومی جامعه، کاری بزرگ و مهم بود که دولت سیزدهم انجام داد، اما ما نمایندگان غیر از حمایت از دولت باید روی نظارت هم کاری مثمرثمر داشته باشیم، چون این موضوع، هم رسالت ما و هم، مطالبه مردم است.
دهمرده تصریح کرد: نماینده حق تذکر، سوال و استیضاح را دارد و هر کجا کم‌کاری صورت بگیرد باید در صحنه حاضر باشد. از این‌رو، امکان و احتمال این است که برخی وزرا حتی استیضاح شوند که این به نمایندگان مجلس برمی‌گردد.
باید در کشور اصلاح ساختار اقتصادی صورت بگیرد
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: باید در کشور اصلاح ساختار اقتصادی صورت بگیرد، چند نرخی بودن قیمت ارز و یا اختلاف قیمت سوخت در داخل و خارج، هم سوءاستفاده راه انداخته و هم رانت؛ از آنجایی که نظارت‌ها هم، ضعیف و توام با اشکال است، کار پیچیده‌تر شد.
بنده موافق برداشتن ارز ترجیحی هستم، مشروط به اینکه به مردم وفشار وارد نشود
وی یادآور شد: بنده موافق برداشتن ارز ترجیحی هستم، مشروط به اینکه به مردم و مخصوصاً اقشار پایین جامعه، فشار وارد نشود. کار اگر درست و منطقی پیش برود، همکاری و رضایت مردم را هم ایجاد می‌کند. مثلاً قیمت بنزین، در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد افزایش یافت و سال‌ها بعد، این موضوع در دولت آقای روحانی هم صورت گرفت، اما بار اول به چیز زیبایی و بار دوم به چه بدی این اتفاق افتاد. پس مدیریت در تصمیم‌گیری مهم است و همکاری و همدلی مردم با دولت هم به این نوع مدیریت‌ها برمی‌گردد.
دهمرده در پایان خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه موافق حذف ارز ترجیحی هستم، اما نباید دارو و نان مردم تحت تاثیر قرار بگیرد. باید سوءاستفاده از بین برود نه اینکه به مردم فشار وارد شود. همه ما مسئولیم که به مردم بهترین خدمت را برسانیم و در اولویت اول خودمان باید کاری کنیم که سفره دهک‌های پایین جامعه کوچک‌تر از این نشود.
تیم اقتصادی دولت، معدل قابل قبولی نمی‌گیرد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه