رشیدی‌کوچی، نماینده نماینده مجلس به«اقتصاد سرآمد»می گوید: بانک‌ها باید در کنار تولیدکنندگان باشند، نه در برابر آن‌ها

دولت در برابر رویکرد ضدتولید بانک‌ها خواهد ایستاد

گروه بانک بیمه بورس - محمد آیتی - روزهای پایانی سال 1400 در حال سپری شدن است و به نظر نمی‌رسد در هفته‌های انتهایی سال جاری به لحاظ اقتصادی، اتفاقی که باعث تحول اقتصاد کشور و معیشت مردم شود، بیفتد و بیشتر باید با امیدواری انتظار سال 1401 را کشید.
با نظر رهبر انقلاب، سال 1400 به نام «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» مزین شده بود، ولی اینکه خروجی‌ها چه بوده و آیا اثرات مثبتی هم دیده شده یا نه؟ را از جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مردم مرودشت و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یازدهم پرسیدیم.
او به اقتصاد سرآمد گفت: در این مدت کوتاهی که دولت سیزدهم در راس کار قرار گرفته، اتفاقات خوبی در جهت تحقق شعار سال رخ داد و ان‌شاا... این مسیر ادامه‌دار هم خواهد بود.
این عضو مجمع نمایندگان استان فارس افزود: کمک به تولید، رفع موانع و حمایت مادی و معنوی دولت از تولیدکنندگان تنها معطوف به سال 1400 نیست و قطعاً هم، نظر رهبر معظم انقلاب این است که این دغدغه همیشه با مسئولان باشد، مخصوصاً که در تحریم‌های سخت اقتصادی قرار داریم و باید مسیر خودکفایی و قوی شدن را با قدرت دنبال کنیم.
نماینده مردم مرودشت به خبرنگار اقتصاد سرآمد، تصریح کرد: دغدغه بنده به عنوان یک نماینده این است که خط تولید در کشور با بیشترین توان ادامه پیدا کند و واقعاً حیف است که خبردار شویم تولیدکننده به خاطر برخی موانع از جمله مسائل مالی، کارش را تعطیل کرده یا سیستم دولتی باعث تعطیلی کارش شده است.
نباید هیچ واحد تولیدی به خاطر بدهی به سیستم بانکی تعطیل شود
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس یازدهم اظهار داشت: اینکه هیچ واحد تولیدی به خاطر بدهی به سیستم بانکی تعطیل نشود، دغدغه آقای رئیسی چه در زمان ریاست ایشان بر قوه قضاییه و چه در دوران ریاست جمهوری‌شان بوده و هست. من این دغدغه را در دولت قبل هم پیگیری کردم، اما به لطف خدا و اراده دولت سیزدهم، دو، سه مورد از واحدهای تولیدی در حوزه انتخابیه خودم از جمله کارخانه آزمایش، تا حدودی موانعش برطرف شده و ان‌شاا... در سال آینده شاهد این باشیم که کار تولیدشان را با قدرت ادامه دهند.
رشیدی‌کوچی در ادامه بیان کرد: اینکه رییس قوه مجریه حرفی بزند و پای حرفش بایستاد، خیلی مهم است. آقای رئیسی تا امروز و در چند نوبت از خود من پیگیری کردند که آیا مشکلات کارخانه آزمایش حل شد یا نه؟ این‌گونه دغدغه داشتن، مایه امیدواری به آینده است.
«بانک‌ها» دلیل عدم تحقق شعار کلیدی
 امسال هستند 
وی با اشاره به اینکه شعار سال 1400 به شایستگی محقق نشد، گفت: من فکر می‌کنم در حدود 50 درصد شعار سال به واقعیت رسید و عمده دلیلی که این شعار زیبا و کلیدی به منصه ظهور نرسید «بانک‌ها» بودند. متاسفانه بانک‌ها بزرگ‌ترین مانع بر سر راه تولیدکننده بوده و هستند، اما به امید خدا و اراده دولت، در آینده نخواهند توانست رویکرد گذشته خود را ادامه دهند. با عزم و همت دولت، ان‌شاا... دیگر بانک‌ها نخواهند توانست به خاطر رسیدن به سود حداکثری خود، جلوی تولید را بگیرند.
بانک‌ها باید در کنار تولیدکنندگان باشند، نه در برابر آن‌ها
این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس افزود: بانک‌ها باید در کنار تولیدکنندگان زحمتکش ما باشند، نه در برابر آن‌ها. اینکه یک واحد تولیدی نتواند قسط خود را به موقع پرداخت کند، باید درب آن‌جا را تخته کرد؟ این کمک به تولید و اشتغال است؟ این رویکرد در گذشته چه ارزش افزوده‌ای برای ما ایجاد کرده که بخواهیم این مسیر را ادامه دهیم؟
رشیدی‌کوچی تصریح کرد: جلسات شورای رفع موانع بسیار بااهمیت و تاثیرگذار است. بنده در هیمن جلسات توانستم پنج، شش مورد از واحدهای تولیدی حوزه انتخابیه خودم را به مصوبه برسانم. امیدوارم این جلسات تنها با هدف کمک به تولید و اشتغال ادامه پیدا کند تا مردم اثرات آن را در زندگی روزمره خود ببینند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع پشتیبانی هم خیلی مهم است. به اعتقاد من، بیشتر موضوع پشتیبانی به حمایت مالی سیستم دولتی از تولیدکنندگان برمی‌گردد. بسیاری از واحدهای تولیدی برای رسیدن به اهداف‌شان، نیاز به سرمایه در گردش دارند، پس دولت باید با مدیریت منابع موجود، این هدف را محقق کند. سال 1400، سال تغییر دولت دوازدهم به سیزدهم بود و این موضوع تا حدی وقت‌گیر شد، اما با اتحاد و انسجامی که شکل گرفته است به امید خدا سال 1401 و پس از آن، روزهای خوبی برای اقتصاد کشور و مردم رقم خواهد خورد.
دولت در برابر رویکرد ضدتولید بانک‌ها خواهد ایستاد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه