از فروردین 1401 اجرایی می شود
داراییهای مالی بازار سرمایه وثیقه وامهای بانکی میشوند
رئیس سازمان بورس از امکان وثیقه شدن انواع داراییهای مالی از جمله اوراق و سهام برای وامهای بانکی از فروردین 1401 خبر داد.به گزارش اقتصادسرآمد، مجید عشقی در مراسم رونمایی و افتتاح مرکز داده (دیتاسنتر) بازار سرمایه با بیان اینکه یکی از دغدغههای من در سازمان بورس، بهرهبرداری از امکانات و ارتقاء سیستمهای بورس تهران بود، اظهار داشت: بازار سرمایه در 6 سال اخیر گسترش زیادی پیدا کرده و امروز جمع سهامداران کشور به 50 میلیون نفر میرسند از این رو ارائه خدمات الکترونیکی به سهامداران وارد فاز جدیدی شده است.وی افزود: در حال حاضر 95 درصد معاملات به صورت آنلاین و توسط معاملهگران انجام میشود از این رو با توجه به این حجم از ذینفعان باید یک مرکز داده اختصاصی راهاندازی و ایجاد میکردیم تا بتوانیم به 50 میلیون سهامدار خدمات پایدار و ایمن ارائه دهیم.رئیس سازمان بورس با بیان اینکه تمام خدمات، ارکانهای بازار باید در این مرکز داده تجمیع شود، گفت: توصیه من این است که این مرکز داده به تمام ارکان و نهادهای بازار سرمایه اختصاص پیدا کند و ارکان بازار که سرویسهای اصلی را ارائه میدهند و همچنین شرکتهای کارگزاری، تامین سرمایهها، سبدگردانها و پردازش اطلاعات مالی باید بتوانند در این مرکز سرور داشته باشند و از طریق دیتاسنتر به صورت تجمیعی تمام خدمات به سهامداران ارائه شود.عشقی ادامه داد: انتظار ما از بورس تهران این است که حرفهایترین خدمات را به گروههای بهرهبردار ارائه دهد و حرفهایترین گروههای بهرهبردار در این مرکز مستقر شوند و از نظر امنیتی، بالاترین پروتکلها رعایت شود و به اجرا برسد.وی با بیان اینکه توسعه سامانههای معاملاتی در دستور کار قرار دارد، اذعان کرد: به زودی سامانه معاملات بومی و سامانههای جدید نظارتی رونمایی میشوند.رئیس سازمان بورس از امکان ارائه توثیق اوراق بهادار برای وامهای بانکی و اجرای آن از سوی تمام بانکها خبر داد و گفت: در سال گذشته در حوزه توثیق بحث امکان توثیق اوراق بهادار را داشتیم که به صورت الکترونیکی به اجرا برسد اما بانکها از این موضوع استقبال نکردند. در حال حاضر قرار بر این است از فروردین 1401 با همکاری شرکت سپردهگذاری مرکزی، این امکان فراهم شود تا اوراق بهادار، سهام و تمام داراییهای مالی در بازار مالی بتوانند پشتوانه و توثیق وامهای بانک به صورت الکترونیکی باشند.همچنین در این مراسم محمود گودرزی، مدیرعامل بورس تهران با اشاره به سیاستهای راهاندازی مرکز داده در بورس تهران و برنامهریزیهای آینده این مرکز اظهار کرد: در حال حاضر استانداردهای TL3 در مرکز داده جدید رعایت میشود اما این مرکز بر اساس استانداردهای TL4 طراحی شده است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
دولت اگر بخواهد ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند باید کالابرگ الکترونیکی ارایه کند
-
دولت در برابر رویکرد ضدتولید بانکها خواهد ایستاد
-
داراییهای مالی بازار سرمایه وثیقه وامهای بانکی میشوند
-
نگرانی استفاده از دستگاههای پایانه پرداخت یا پوزها، درست نیست
-
دولت راهکارهای جایگزین حذف ارز ترجیحی را ارائه کند
-
رئیس کل بانک مرکزی نمایندگان مجلس بودجه ۱۴۰۱ را بدون کسری تحویل دولت دهند
-
تخصیص سهام به متولدین سال ۱۴۰۰ به بعد در استانهایی که نرخ باروری در آنها پایین است
-
برای توسعه به تغییر رویههای موجود نیازمندیم
-
بانک توسعه تعاون مهمترین نهاد پشتیبانیکننده در بخش نهاد مالی تعاون
-
پیشنهادهای مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برای بودجه اشکالات مرکز تحقیقات اسلامی مجلس به لایحه بودجه۱۴۰۱
اخبار روز
-
جایگاه و نقش ارزشمند ایمنی در ارائه سرویس هوانوردی و فرودگاهی کشور
-
عرضه اولیه سهام شرکت گروه توسعه مالی فیروزه در بورس تهران
-
میزبانی آنلاین ایران در برگزاری کنوانسیون حفاظت از محیط زیست خزر
-
پیش بینی اختصاص 100 میلیارد تومان جهت احیای تالاب بین المللی انزلی
-
لغو تمامی پروازهای کشور تا اطلاع ثانوی
-
دو تنگه در مُشت تهران؛ استراتژی «شبکه لجستیکی واحد» روی میز ایران
-
تجربیات موفق اداره کشور در دوره جنگ را باید مستند و الگوبرداری کنیم
-
ترخیص و واردات بیش از 1.6 میلیون تُن کالای اساسی از طریق مبادی مناطق آزاد کشور
-
منطقه ویژه اقتصادی گرمسار میتواند به یکی از قطبهای صنعتی شرق کشور تبدیل شود
-
پهنه تکاملی زنجیره ترانزیت شمال غرب کشور در کریدورهای بینالمللی
-
اختلال در کریدورهای هوایی خاورمیانه؛ زنگ خطر برای صنعت گردشگری جهان
-
پایان عصر لجستیک ارزان
-
نمایش زنبورهای سرخ در بامداد پر ماجرای خلیج فارس
-
باور به کیفیت کشتیسازی ایران ضعیف است
-
جنایت علیه یک تمدن
-
ضرورت افزایش مصرف ماهی در وعدههای غذایی
-
تداوم سالانه پسروی آب دریای خزر به میزان20 سانتی متر
-
ابرپروژه بندر نوشهر در آستانه بهرهبرداری
-
توسعه خطوط ریلی داخل بندر کاسپین در دستور کار قرار گرفت
-
بخشی از آزادراه تبریز–مرند تا پایان شهریور زیر بار ترافیک میرود



