درخواست کارشناس حمل و نقل دریایی برای پرسش و پاسخ در حضور خبرنگاران؛ سازمان بنادر و دریانوردی می پذیرد  یا رد می کند؟

رضا محمد علی بیگی، کارشناس حمل و نقل دریایی با ارایه یادداشتی به روزنامه اقتصاد سرآمد در خصوص درخواست های مکررش به سازمان بنادر و دریانوردی اینگونه می نویسد: چرا اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی حاضر نیستند تا در حضور خبرنگاران و روزنامه نگاران با این کارشناس حمل و نقل دریایی نشست پرسش و پاسخ داشته باشند !؟
پاسخگویی و شفافیت، شایسته سالاری و مبارزه با فساد در همه دولت ها توسط مسئولین به کرات بیان شده به ویژه در طول مدت انتخابات ریاست جمهوری و نیز جلسات رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی دولت ها، اینکه دولت ها پس از تشکیل کابینه و شروع به کارشان به چه میزان در این مباحث (شفافیت و پاسخگویی و ...) موفق بوده اند نیازمند دریافت و بررسی نظرات مردم (منتقدین و موافقین) نسبت به عملکرد دستگاه ها است‌، نظراتی که علاوه بر شواهد عینی، مبتنی بر منابع و اسناد معتبر نیز باشد.  
در نهادهای تخصصی از جمله سازمان بنادر و دریانوردی که از سازمان های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است واکاوی نقدها، پرسش ها و توصیه ها جنبه تخصصی تر به خود می گیرد به ویژه آنکه گستره فعالیت این سازمان حاکمیتی؛ ملی، منطقه ای و بین قاره ای هم است و نیز به نمایندگی از دولت ج.ا‌.ا در سازمان های بین المللی و نهادهای منطقه ای با محوریت بندر و دریا و نیز دولت صاحب ساحل، پرچم و بندر نقش و وظایفی بر عهده دارد. 
حال با این مقدمه عرض می نمایم که با شروع دولت یازدهم، بنده در قالب تهیه یادداشت ها و مقاله هایی که در روزنامه ها و سایت های خبری دریای منتشر یافته، نقدهایی به عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی داشتم که متاسفانه تا پایان دولت مذکور توجهی به دغدغه ها، هشدارها و توصیه ها نشد و طی این مدت به جای آنکه پاسخ نقدها و دغدغه های بنده را در حضور یا غیاب اصحاب رسانه بدهند از بنده دعوت به همکاری نمودند ! هنگامیکه دعوت ها را نپذیرفتم و به انتقادهایم ادامه دادم، وارد این گفتمان شدند که یا دست از انتقاد بردار یا بخش حقوقی سازمان بنادر وارد عمل خواهد شد ! فلذا در شروع دولت دوازدهم در کنار انتشار یادداشت ها و مقاله های متعدد با محوریت واکاوی عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی از مدیرعامل وقت این سازمان و نیز معاونت وقت امور دریایی آن درخواست نمودم تا در قالب نشست هایی عمومی پاسخ پرسش های منتقدین از جمله بنده را بدهند که متاسفانه تا پایان دولت دوازدهم هم این توفیق حاصل نشد و همان سیاست پیشین مجددا تکرار شد‌.
با شروع به کار دولت سیزدهم بنده مجددا و این بار از آقای صفایی مدیرعامل کنونی سازمان بنادر و دریانوردی درخواست یک نشست پرسش و پاسخ با حضور خبرنگاران و روزنامه نگاران را نمودم (روزنامه اقتصاد سرآمد به تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰) که متاسفانه ۳۰ روز پس از نشستی فیمابین بنده و سرپرست وقت معاونت امور دریایی و مسئولین روابط عمومی سازمان بنادر (یک هفته بعد از انتشار درخواستم در روزنامه این نشست انجام شد) به بنده اعلام شد: این نشست بدون حضور خبرنگاران باشد ! و نیز از شما دعوت میکنیم که در نشست های اندیشه ورز سازمان بنادر شرکت نمایید و دغدغه های خود را در آنجا مطرح نمایید و نه در حضور خبرنگاران !
حال این پرسش مطرح است که چرا مسئولین سابق و کنونی سازمان بنادر و دریانوردی تمایلی ندارند تا در حضور خبرنگاران با منتقد گفتگویی داشته باشند !؟ 
چرا به جای پاسخگویی و شفافیت از ابزار دعوت به همکاری بهره می برند !؟ آیا ایشان تصور می نمایند که هدف بنده از نقد و توصیه به اصلاح رویه ها، کسب درآمد از محل اشتغال یا همکاری در/با سازمان بنادر و دریانوردی می باشد ؟ 
آیا آقای رئیس جمهور یا معاون اول ایشان یا وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم در جریان اینگونه سیاست ها و واکنش های مسئولین سازمان بنادر در قبال یک منتقد می باشند !؟ 
در پایان از وزیر محترم راه و شهرسازی درخواستی دارم؛ حال که معاون جنابعالی در امور بندری و دریایی تمایلی به شرکت در یک نشست پرسش و پاسخ با بنده در حضور خبرنگاران و روزنامه نگاران محترم دریایی و بندری را ندارند، آن جناب به اتفاق معاون محترم حمل و نقل وزارتخانه دعوت بنده را بپذیرید و در این نشست حضور یابید. امید که پذیرش این دعوت نشانی باشد بر توجه و پایبندی شما به شفافیت و پاسخگویی مسئولین به دغدغه ها و پرسش های مردم به ویژه منتقدین مستقل صنعت حمل و نقل دریایی ایران.
درخواست کارشناس حمل و نقل دریایی برای پرسش و پاسخ در حضور خبرنگاران؛ سازمان بنادر و دریانوردی می پذیرد  یا رد می کند؟
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه