تولیت حرم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران

فرار مغزها برای این است که فرد می‌گوید به من مربوط نیست چه برسر مردم می‌آید

تولیت حرم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران گفت: بعضی موارد فرار مغزها به این دلیل است که فرد می‌گوید خودم و نهایتا خانواده ام از این کشور برویم و به من مربوط نیست که چه بر سر مردم کشور می‌آید!
به گزارش اقتصاد سرآمد، حجت الاسلام سیدحسن خمینی در دیدار رئیس و جمعی از کارکنان سازمان حفاظت از محیط زیست در حرم مطهر امام، با تبریک هفته محیط زیست، گفت: در مباحث حوزوی بحثی با عنوان «تزاحم» وجود دارد؛ تزاحم به عبارت ساده یعنی، انسان در یک لحظه همه خوبی ها را می‌خواهد، اما نمی‌تواند همه آنها را با هم داشته باشد. در دایره تزاحم عقل حکم می کند سراغ گزینه ای برویم که مهم‌تر و بهتر است و منافع بیشتری
 دارد.
وی ادامه داد: حفظ محیط زیست نیز یکی از آن محاسباتی است که اگر برنامه ریزان و سیاستمداران به آن توجه نکنند، مانند کودکی می شوند که در کوتاه مدت با بی توجهی به آن، مزیتی را به دست می آورند ولی  منفعت بسیار بزرگی را در درازمدت از دست می دهند. حتما باید مشکل اشتغال حل شود، فقر برداشته شود، توسعه پدید آید و ... ولی باید اینها را در سبد هزینه و فایده گذاشت و سراغ ملاک‌های اهمّ رفت که از جمله آنها حفظ محیط زیست است.
تولیت حرم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران افزود: وقتی سهم طبیعت را ندهید باعث خشک شدن مرداب ها و طبیعت می شوید؛ غافل از اینکه طبیعت بعد از مدتی همین کاستی ها را به صورت یک سیلی، مانند مثل ریزگردها و ... به ما برمی گرداند و همین محصولاتی که انسان کاشته بود را نیز از بین می برد. قرآن می فرماید، مراقب باشید مثل کسی نباشید که باغی را برای پیری خودش درست کرده و بعد یک آتش سوزان تمام این باغ را از بین می برد؛ یک باد داغ می‌آید و هرآنچه او برای خودش و نسل‌های بعدی گذاشته را از بین می‌برد!
تولیت حرم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بعضی از ما انسان ها فردمحور هستیم. مثلا بعضی موارد فرار مغزها به همین دلیل است که فرد می گوید خودم و نهایتا خانواده ام از این کشور برویم و به من مربوط نیست که چه بر سر مردم کشور می آید! نفس اینکه انسان از ایثار جدا می شود و می گوید کاری به بقیه ندارم و می خواهم خودم پیشرفت کنم، در همه انسان ها به صورت بالقوه وجود
 دارد.
 فرار مغزها برای این  است که فرد می‌گوید  به من مربوط نیست چه برسر مردم می‌آید
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه