رئیسی در اجتماع مردمی هسته‌های جهاد: آمریکا برای توافق پیغام می‌فرستد و از سوی دیگر تحریم می‌کند

می‌خواهم هواپیمای با 72 سرنشین را سریعا بسازید

گروه اقتصاد جامعه - اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت که با حضور رییس جمهور در محل حسینیه جماران برگزار شد، تعدادی از جهادگران عرصه‌های مختلف به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادات و درخواست‌های خود پرداختند. استفاده از نیروهای جهادی در مجمع عالی جهادسازندگی، استفاده از توان مردمی در پیشبرد برنامه‌های دولت در عرصه محرومیت‌زدایی و ایجاد هسته‌های جهادی در همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها از مهم‌ترین مطالبات آنها بود. عدم تصدی‌گری دولت در سازماندهی گروه‌های جهادی، ایجاد کرسی برای نماینده گروه‌های جهادی در شوراهای‌عالی، ایجاد نشان «والی» در نشان‌های رسمی دولتی، صیانت از جریان جهادی با جلوگیری از ورود آن به عرصه‌های سیاسی و حزبی، ایجاد ردیف بودجه سالانه برای فعالیت‌های جهادی و همچنین گنجاندن طرح‌ها و برنامه‌های جهادی در احکام قانون برنامه توسعه از دیگر درخواست‌های جهادگران بود
به گزارش اقتصاد سرآمد، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در این جلسه  گفت: آمریکایی‌ها از یک‌سو برای توافق پیغام می‌فرستند و از سوی دیگر تحریم می‌کنند؛ دنیا به ما حق بدهد که به این‌ها بی‌اعتماد باشیم.
وی اظهارداشت: بسیار جلسه مبارکی است؛ عزیزان جهادگر، روز جمعه متبرک به نام حضرت ولیعصر (عج) و مناسبت روز صدور فرمان امام عظیم الشأن در تشکیل جهاد کشاورزی است. زمان، مکان و شرکت کنندگان این جلسه را ممتاز کردند.
وی عنوان کرد: باید یاد همه شهدای جهادگر را گرامی بدارم و بر ارواح بزرگشان درود بفرستیم. نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس و ایجاد امید در دل‌های محرومان و مستضعفان و نقش آن در ناامید کردن دشمنان و نقش آن در خلاقیت و ابتکار عمل در شهر و روستا تعریف می‌شود.
رئیس جمهور بیان کرد: جهاد سازندگی در مقطعی با وزارت جهاد کشاورزی ادغام شد با این امید که روحیه جهاد در جریان کشور وجود داشته باشد. برخی از دلسوزان در همان تاریخ دغدغه داشتند که مبادا این نهاد عظیم در این ادغام از رسالت اصلی خود باز بماند. بالاخره ادغام صورت گرفت اما حرکت جهادی در کشور پایان نیافت و تبدیل شد به گروه‌های جهادی و گروه‌های طلاب که بهترین روزهای خود را در کنار روستاییان و محرومان گذراندند.
رئیسی تصریح کرد: گروه‌های جهادی هرگز به سردی نگرایید و برای لبیک به مقتدای خود این حرکت سازنده را در جای جای کشور ادامه دادند. جهاد سازندگی ادغام شد اما حرکت جهادی پایان پیدا نکرد. آنچه امروز باید مورد توجه قرار گیرد آن است که این گستره از حرکت جهادی نیازمند مورد حمایت قرار گرفتن است و نیاز دارد از طرف دولت که وظیفه رفع محرومیت و پیشرفت کشور را بر عهده دارد مورد حمایت قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: قبل از آمدن به دولت این نقیصه را احساس کردم و به این نتیجه رسیدم که جریان جهاد سازندگی که جریان مبارک و شجره طیبه‌ای است که باید احیا شود و ادامه پیدا کند و گروه‌های جهادی در تمام کشور احساس کنند از ناحیه دولت مورد حمایت قرار می‌گیرند.
رئیس جمهور اضافه کرد: با گروه‌های جهادی و صاحبنظران نشست‌های بسیاری تشکیل شد و عزیزان در اینکه مجموعه‌ای مثل گذشته مانند جهاد سازندگی داشته باشیم به نتیجه نرسیدند و اینکه دولت سه نقش مهم هدایت، حمایت و نظارت را بر عهده داشته باشد اما کار به دست نیروهای جهادی باشد.
رئیسی اضافه کرد: بنیاد شورای جهاد سازندگی پایه گذاری شد و به نماینده مقام معظم رهبری در جهاد کشاورزی اعلام کردیم که کار با توجه به محتویات بیانات مقام معظم رهبری ادامه پیدا کند.
وی تاکید کرد: اقدامات آقایان بسیاری در اقصی نقاط کشور در گروه‌های جهادی با روحیه بسیجی‌ای که داشتند ثبت شده است. ما موفقیت‌های بسیاری در کشور داشتیم و باید با بازخوانی آنها خداوند را شاکر باشیم.
رئیس جمهور گفت: ما نمی‌توانیم به نسخه‌هایی که دیگران می‌نویسند عمل کنیم و در برابر آن بسیار محتاط هستیم زیرا زیست بوم آنها و شرایط آنها متفاوت از ما است اما از تجربیات آنها استفاده می‌کنیم. نسخه فرهنگی دیگران برای ما می‌شود سند ۲۰۳۰ و کارشناسان و دغدغه مندان انقلاب باید نسخه‌ها را متناسب با انقلاب بررسی کنند و مورد توجه قرار دهند.‌
رئیسی با اشاره به سفر خود به تاتارستان، تصریح کرد: از یک مجموعه هلی کوپتر سازی بازدید کردم اما آنچه دیروز در اصفهان دیدم حتماً کارش گسترده‌تر، دقیق‌تر و علمی تر از آنچه بود که در تاتارستان دیدم. تمامی پرندگان را در این شرکت می‌ساختند. ده‌ها گواهی نامه داشتند و کار بسیار ارزشمند بود. به آنها گفتم از شما می‌خواهم زودتر دست به کار شوید و هواپیمای دارای ۷۲ سرنشین را در کشور تولید کنید.
وی افزود: طبق گفته آنها قبل از فرمایش آقا خط تولید ناقصی داشتند اما بعد از فرمایش آقا، چند خط تولید احداث کرده بودند. من یقین دارم در جای جای کشور کارهای ارزشمندی وجود دارد.
رئیس جمهور با بیان اینکه ما در این حوزه نیازمند تحول هستیم، خاطرنشان کرد: تحول سه شرط عمده دارد. نگاه باید تحول ی باشد، اولین شرط تحول، داشتن روحیه تحول گرایی است، بدانند باید تحول ایجاد کرد. جایگاه امام برای ما تعریف تحول آفرینی در کشور بود.
رئیسی اضافه کرد: شرط دوم این است که در فرآیندها تحول ایجاد شود و نسبت به همه فرآیندها بازنگری ایجاد شود. تنها حرکت جهادی و نیروهای تحول خواه می‌توانند این گره را باز کنند و ما یقین داریم این گره‌ها به دست گروه‌های جهادی باز خواهند شد.
آمریکایی‌ها از یک‌سو برای توافق پیغام می‌فرستند و از سوی دیگر تحریم می‌کنند
رئیسی تاکید کرد: معنای شکست مفتضحانه آمریکا این است که انقلاب اسلامی دارد راه پیشرفت و آمریکا دارد راه ضعف را طی می‌کند. آنچه باعث برون رفت ما از این شرایط بوده بحث تحمل تحریم‌ها است. آمریکایی‌ها از یک‌سو برای توافق پیغام می‌فرستند و از سوی دیگر تحریم می‌کنند؛ دنیا به ما حق بدهد که به این‌ها بی‌اعتماد باشیم. آمریکایی‌ها میثاق شکن هستند.
وی اضافه کرد: گروه‌های جهادی، حرکت معمولی را جهاد نمی‌دانند. حرکت جهادی توأم با انگیزه، اندیشه، دیدن مقصد، مقصود و هدف و دیدن ابزار دشمن و اراده برای موفقیت بر خواست دشمن است.
 می‌خواهم هواپیمای با 72 سرنشین را سریعا بسازید
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه