پول سخت گیری صاحب خانه ها بر مستاجران خرج دوا و درمان می شود

ریشه متروپل‌ها کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری است

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه خدای متعال از مومنان خواسته تا با سطحی نگری در برابر اخبار مقابله کنند، گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های امت اسلامی و جامعه انقلابی شایعه ناپذیری است.به گزارش اقتصاد سرآمد، حجت‌الاسلام محمدجوادحاج علی اکبری در خطبه های روز 27 خرداد  نماز جمعه تهران  در مبارزه با فساد و جلوه های آن خیلی وقت ها موفق نمی شویم؛ مصادیقی را دنبال می کنیم ولی موفق نمی شویم.وی افزود: یکی از آن مصادیق شجره خبیثه که در متن دستگاه اجرایی و محیط شهرداری جا خشک کرده است کمیسیون ماده 100 شهرداری است که از سال 45 وارد قانون شده که در پی آن شهرک های کاخ نشینی ایجاد می شود که خار چشمان انقلاب است.امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مبارزه ها و پیگیری هایی هم که انجام می شود به جایی نمی رسد چرا چون ظاهری قانونی دارد یعنی فرد متخلف تخلف کرده و جریمه آن را پرداخته است. حادثه متروپل از همین قبیل موارد است.حاج علی اکبری بیان داشت: اگر شاهد رشد چنین اقداماتی هستیم باید به سراغ ریشه رفت و آن را حل کرد؛ در این باره ریشه اصلی کمیسیون ماده 100 شهرداری است که از مسئولین درخواست داریم، با قدرت و قاطعیت و سرعت این مسئله را پیگیری کنند و ریشه این اقدامات خشک شود.
وی به بسته ارائه شده وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن اشاره کرد و گفت:این موضوع خبر خوبی است که شنیدیم؛ در شرایط فعلی که می بینیم مردم زندگی شان با مخاطره مواجه شده هم مومنین و هم صاحب خانه ها بدانند مراعات مستاجران حسنات ماندگاری برای آن ها است.
امام جمعه تهران گفت: صاحب خانه ها بدانند سخت گیری برای مستاجران کار پسندیده ای نیست و پول آن خرج دوا و درمان خواهد شد.
حاج علی اکبری خطب به بنگاه داران مسکن گفت: بنگاه های مسکن هم باید تسهیل گر باشند و با میانجی گری اقدامات موثری داشته باشند.
وی درباره دیپلماسی فعال منطقه ای دولت گفت: دولت هم به آنچه که وعده داد بود و هم آنچه که رهبر انقلاب خواسته بودند، عمل کرد.
خطیب نماز جمعه تهران درباره مذاکرات نیز گفت: هم مذاکره عادلانه می کنیم و هم به هیچ وجه زیر بار حرف زور نمی رویم.
 ریشه متروپل‌ها کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه