«یوری اوشاکوف» معاون پوتین

برای ارتقای روابط ایران- روسیه به سطح مشارکت راهبردی برنامه داریم

معاون رئیس جمهور روسیه در آستانه نشست تهران، علاوه بر انتقاد از سیاست های آمریکا و متحدانش در قبال سوریه گفت که مسکو برای ارتقای روابط با ایران به سطح مشارکت راهبردی برنامه ریزی می کند.به گزارش اقتصاد سرآمد از اسپوتنیک، «یوری اوشاکوف» دستیار رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در نشست خبری درباره جزئیات مربوط به نشست سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه که قرار است فردا سه شنبه در تهران برگزار شود، گفت: برنامه‌هایی برای رساندن روابط بین روسیه و ایران به سطح مشارکت راهبردی بین دو کشور وجود دارد.اوشاکوف ادامه داد: روسیه خواستار احیای توافق هسته‌ای ایران در شکل اولیه آن در سال ۲۰۱۵ است.دستیار رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد: در پایان نشست تهران قرار است بیانیه مشترکی تصویب شود و پیش نویس آن از قبل آماده شده است.
وی درباره اعضای هیئت همراه پوتین در سفر به تهران گفت: «الکساندر نواک» معاون نخست وزیر و «ماکسیم اورشکین» مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور روسیه در ترکیب هیئت روسیه در سفر به تهران قرار دارند.
این مقام ارشد روس با اشاره به تحولات سوریه بیان کرد: مسائل بشردوستانه سوریه در نشست تهران به تفصیل بررسی خواهد شد. ما معتقدیم که تحریم‌های غرب علیه دمشق تأثیر منفی داشته است.
وی تصریح کرد: مسکو موافق پایان یافتن فعالیت ساز و کار ارسال کمک‌های بین المللی فرامرزی به سوریه است زیرا آن را نقض حاکمیت دمشق می‌داند. ما مخالف هر اقدامی هستیم که ناقض اصول اساسی برای حل و فصل سیاسی در سوریه باشد و مخالفت ما با فعالیت‌های آمریکا که همچنان عامل بی ثباتی و تقویت کننده انگیزه تجزیه طلبی در شرق سوریه است، در همین چارچوب قرار دارد.
اوشاکوف تأکید کرد: آمریکا و متحدانش به سیاسی کردن موضوع امدادرسانی بشردوستانه در سوریه ادامه می‌دهند. آنها به تعهدات خود برای بازسازی زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی در سوریه پایبند نبوده‌اند.
دستیار پوتین در پایان اظهار داشت: در دیدار پوتین با رئیسی و اردوغان، درباره موضوع عادی سازی اوضاع در مناطقی که تحت کنترل مقامات سوریه نیست، به صورت ویژه رایزنی خواهد شد.
برای ارتقای روابط ایران- روسیه به سطح مشارکت راهبردی برنامه داریم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه