مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:  بارش‌های رگباری از مشخصه های سامانه مونسون است

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بارش‌های رگباری، نقطه ای و بارش زیاد در زمان اندک که فرصت نفوذ به زمین را از آب می گیرد و منجر به ایجاد رواناب می شود از ویژگی‌های سامانه مونسون است که نواحی جنوبی کشور را فرا گرفته و پیش بینی می شود از پنجم تا نُهم مرداد این استان را نیز دربرگیرد.
به گزارش اقتصادسرآمدف فرج الله شکوهی فرد در حاشیه نشست فوق العاده مدیریت بحران استانداری بوشهر در گفت وگو با خبرنگاران افزود: نکته حائز اهمیت در این سامانه بارشی این است که با توجه به اینکه مناطق بالادستی دارای بارش هستند حتی اگر مناطقی که ممکن است هیچ بارشی نداشته باشند ممکن است تحت تاثیر این رواناب‌ها و سیل‌ها قرار گیرند.
وی بیان کرد:  براساس پیش بینی‌ها و اعلام سطح نارنجی برای استان بوشهر از روز یکشنبه در زمان حاضر این سامانه در نواحی جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان و هرمزگان فعال است و انتظار می رود این سامانه از روز چهارشنبه پنجم مرداد ماه بخشی از مناطق جنوبی و ارتفاعات شرقی استان را فرا گیرد و به تدریج به مناطق شمالی استان برسد.
شکوهی یادآورشد: براین اساس مردم از تردد و ایستادن در مسیل‌ها و مسیر رودخانه ها خودداری کنند.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه از ویژگی‌های سامانه مونسون صاعقه، رعد و برق و تندباد لحظه ای است؛ افراد از رفتن به ارتفاعات در این شرایط پرهیز کنند همچنین با توجه به اینکه این سامانه در دریا هم اتفاق می افتد به همین دلیل از هرگونه تردد دریایی و حضور شناورهای صیادی و سفاری در دریا نیز باید خودداری شود.
شکوهی ادامه داد: هرچند براساس پیش بینی ها در سامانه موسوم به مونسون مناطق جنوبی و ارتفاعات شرقی استان بوشهر تحت تاثیر قرار می گیرند اما با توجه به روانابی که ایجاد می شود تمام استان تحت تاثیر این سامانه قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: براساس پیش بینی ها سیلاب و رواناب بالادست مناطق پائین دست را نیز درگیر می کند و انتظار می رود با مدیریت انجام شده مناطق مختلف استان بوشهر دچار کمترین خسارت شود و بیشترین ذخیره آبی را از این سیلاب داشته باشیم.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:  بارش‌های رگباری از مشخصه های سامانه مونسون است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه