عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
عربستان به گفتگو با ایران تمایل بیشتری پیدا کرده است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در حال حاضر سعودی ها خود را با این واقعیت تطبیق می دهند تا امنیت خاورمیانه را با همفکری کشورهای منطقه برقرار کرد، از این رو به گفتگو با ایرانی ها تمایل بیشتری داشته باشند.به گزارش اقتصادسرآمد،جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به تمایل عربستان برای تغییر سطح مذاکرات با ایران و معرفی سفیر از سوی امارات و کویت به تهران، گفت: اختلافات ایران و عربستان با مذاکرات اخیر و رفع بخشی سوء تفاهمات وارد فاز جدیدی از جمله بازگشایی سفارتخانه ها، گفتگوهای سیاسی و رفع بیشتر تنش ها شده است. عربستان سعودی بعد از رفتاری که آمریکایی ها در خاورمیانه داشتند، عراق و افغانستان را رها کردند و از طرف دیگر وارد گفتگوهای جدید اتمی با ایرانی ها شدند نگاهشان نسبت به حمایتی که می توانستند از آمریکا دریافت کنند تغییر کرده و بیشتر با واقعیت های منطقه و شرایط موجود خاورمیانه آشنا شدند.این نماینده مجلس تاکید کرد: واقعیت خاورمیانه این است که امنیت این منطقه با کمک کشورهای منطقه قابل تامین است و حضور خارجی ها اگر چه در مقاطعی می تواند اتفاق بیافتد اما جز آسیب امنیتی و تنش بیشتر حاصلی برای منطقه نداشته است.وی بیان کرد: در حال حاضر سعودی ها خود را با این واقعیت تطبیق می دهند تا امنیت خاورمیانه را با همفکری کشورهای منطقه برقرار کرد. از این رو به گفتگو با ایرانی ها تمایل بیشتری داشته باشند.رحیمی جهان آبادی افزود: از سوی دیگر حوادثی که در یمن رخ می دهد و آسیبی که عربستان سعودی وارد می شود برای برنامه های اقتصادی ریاض مانع اساسی محسوب می شود و آنها تمایل ندارند شرایط ادامه پیدا کند چرا که تمام برنامه های اقتصادی، سیاسی و اصلاحی تحت شعاع حوادث یمن قرار می گیرد.این نماینده مجلس مطرح کرد: وقتی ریاض با این واقعیت های تلخ، ملموس و عینی مواجه شد به سمت عقلانیت و تعاملات بیشتر با ایران گام بر داشت. ایران از بهبود روابط با عربستان، امارات و کویت و سایر کشورهای عربی استقبال می کنیم.وی اظهار داشت: نگاه ما به کشورهای اسلامی و همسایه چه بر اساس آرمان های انقلاب، قانون اساسی و بر اساس باوری که در بین حاکمان کشور وجود دارد جایگاه ویژه ای برای همسایگان قائلیم و از بهبود و گسترش روابط، داد و ستد و رفت و آمد بیشتر با کشورهای همسایه استقبال می کنیم. امیدواریم کاهش تنش ها برای ایران هم دستاوردهایی داشته باشد عمده این دستاوردها می تواند گسترش تعاملات اقتصادی خود را بیشتر کنیم نفوذ رژیم صهیونیستی که به ضرر جهان اسلام است را سد و فضای ایران هراسی که اسرائیلی در منطقه تبلیغ می کنند را کنترل کنیم.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
قایقهای نیروی دریایی سپاه رادارگریز شدند
-
تورمِ «سبد معیشت» الزام ترمیم دستمزد کارگران
-
تقویت توان پهپادی ایران،چتر امنیتی برای صلح و ثبات منطقه
-
حکمرانی سایبری برای ایجاد امنیت اجتماعی و ناامن سازی برای اخلالگران اقتصادی است
-
عربستان به گفتگو با ایران تمایل بیشتری پیدا کرده است
-
نابرابری بر مدار ثروت
-
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر: بارشهای رگباری از مشخصه های سامانه مونسون است
-
مذاکرات هسته ای را، طرف غربی با مشکل مواجه کرد
-
قانون دورکاری همچنان برای بانوان برقرار است
-
افزایش اجارهبها کمر مستأجران را شکسته است
-
ترویج بیحجابی از برنامههای دشمن است
-
هشدار نظامی چین به آمریکا؛ سفر پلوسی با پاسخ قاطع مواجه میشود
-
جزئیات شلیک اس-300 روسیه به جنگندههای صهیونیستی در سوریه
اخبار روز
-
با وجود آسیب به بیش از ۲ هزار منطقه، میانگین خاموشیها در دوران جنگ کمتر از ۵۰ دقیقه بود
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند
-
تفتان به ایستگاه گمرکی ریلی تجارت ایران و پاکستان تبدیل شد
-
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر بوشهر
-
ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم
-
«نبود تشکلهای صنفی قدرتمند» پیگیری مطالبات دریانوردان را دشوار کرده است
-
آیا ایران برای آینده دریانوردی خود برنامه دارد؟
-
دریانوردان در خط مقدم آتش
-
دریانوردان «رهبانان» توسعهی پساجنگ
-
روز جهانی دریانورد با شعار گرامی نمیشود
-
واکاوی چندوجهی بحران انسانی در عصر جدید دریانوردی
-
به احترام دریانوردان ایران
-
با هدف حفاظت از میراث ارزشمند خلیج فارس؛ حفاظت و احیای بافت تاریخی بوشهر عملیاتی می شود
-
امسال؛ اجرای طرح گسترده مقابله با گونه مهاجم "سنبل آبی" در تالاب انزلی
-
«جنگ ۴۰ روزه» بهانهبازنگری در سیاستهای حملونقلی ایران
-
مردم جزیره خارگ بیبهره از طرح جامع شهری
-
کمبود اسکله های گردشگری در نوار ساحلی خزر
-
نجات 12 نفر گردشگر از غرق شدگی در آبهای خزر طی یک ماه گذشته



