در راستای توسعه زیستگاه های مصنوعی در بندرلنگه و جزیره قشم
ایجاد ۱۵۰۰ زیستگاه مصنوعی آبزیان در آب های خلیج فارس
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: پیرو سفر رییس جمهور به استان، تاکنون یکهزار و ۵۰۰ زیستگاه مصنوعی آبزیان در آب های خلیج فارس شهرستان های بندرلنگه و قشم ایجاد شده است.به گزارش اقتصادسرآمد، عبدالرسول دریایی به مناسبت هفته تعاون در دیدار با تعاونی های صیادی استان هرمزگان با تاکید بر توسعه و مدیریت مناسب زیستگاه های مصنوعی به عنوان یک سرمایه گذاری پایدار، افزود: با ایجاد زیستگاه های مصنوعی در شهرستان های بندرلنگه و قشم و حمایت استاندار هرمزگان و پیگیری شیلات استان گام های خوبی در این خصوص برداشته شده که امید را دوباره در دل صیادان و بهره برداران زنده کرده است.وی مطالعات، تکمیل و تجهیز بنادر صیادی و موج شکن های مردمی، توسعه زیستگاه های مصنوعی و ساخت سه مرکز بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی را از دیگر اولویت های شاخص شیلات هرمزگان در راستای حمایت از صید و صیادی در استان عنوان کرد.مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه تعاونی ها و تشکل های صیادی محور اصلی صید و صیادی استان هستند، اظهارداشت: تکمیل بندر چیرویه، اتمام مرحله نخست بندر رمچاه و شروع مرحله دوم آن، بهسازی اسکله شناور بوموسی، بهسازی مرکز تخلیه صید کووه ای و دولاب را از دیگر برنامه های شیلات هرمزگان برای جامعه صیادی است.دریایی با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین اداره کل شیلات استان و جامعه صیادی در اجرای سیاست ها و اهداف صید و صیادی اصولی و پایدار برقرار است، گفت: استان هرمزگان توانسته با بهره مندی از ۳۶ هزار نفر صیاد که از این طریق ارتزاق می کنند، سالانه افزون بر ۳۰۰ هزار تن صید انواع آبزیان را به خود اختصاص دهد.وی با اشاره به توان بالای شیلات استان هرمزگان ابرازداشت: این استان همواره با بهره برداری درست از ظرفیت های صید و صیادی به عنوان قطب صیادی کشور مطرح بوده است که توانسته با اقدامات صورت گرفته، رتبه اول صید کشور را به دست آورد.مدیرکل شیلات هرمزگان در ادامه همچنین به صید غیراصولی و غیرمجاز آبزیان در آب های خلیج فارس اشاره کرد و گفت: صید غیرمجاز در صورت تداوم میتواند بیش از پیش ذخایر ارزشمند آبزیان در خلیج فارس را تحت فشار بگذارد که باید اتحادیه ها و تعاونی های صیادی استان با تعامل و همفکری بیشتر در کاهش فشار بر ذخایر آبزیان با شیلات همراهی داشته باشند.وی در پایان رشد اعتبارات تملک دارایی شیلات هرمزگان را در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۷۰ درصد اعلام کرد که با حمایت های دولت مردمی محقق شد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
ضابطه مندی بانک ها با رفع نواقص سامانه سمات
-
متاسفم که می گویم امروز نسبت به قبل اطمینان کمتری درمورد دستیابی به توافق دارم
-
«لیز تراس» نخستوزیر انگلیس شد
-
ایجاد ۱۵۰۰ زیستگاه مصنوعی آبزیان در آب های خلیج فارس
-
ابرپروژهای که 10 ماهه به بهرهبرداری رسید
-
الحاق تجهیزات جدید به نیروی دریایی ارتش در بندرعباس
-
عواملی که بندرچابهار را سرپا می کند
-
افزایش عوارض عبور کشتی ها از تنگه های ترکیه در راستای منافع ملی آن هاست
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



