رییس کمیسیون حملونقل و لجستیک اتاق بازرگانی
فرصت تجارت گردشگری دریایی جامجهانی را از دست دادیم
رییس کمیسیون حملونقل و لجستیک اتاق بازرگانی اظهار داشت: درباره قطر موضوع تنها از دست دادن فرصتها نیست و تحریمها باعث شدند که قطر به شناورهای ایران اجازه تردد در بنادر خود را ندهد و تجارت بندری سنتی با قطر هم به مشکل خورد به طوری که تا سال گذشته شناورهای باری ایران از 4 بندرگاه قطر تنها اجازه تردد به یک بندرگاه را آن هم با شرایط سختگیرانه داشتند.به گزارش اقتصادسرآمد،سید علی حسینی با اشاره به ظرفیتهای ایران برای استفاده از فرصت اقتصادی جام جهانی در قطر اظهار داشت: فارغ از بحث جامجهانی که یک موقعیت خاص و رویدادی است که میتوانستیم بهترین استفاده از این فرصت داشته باشیم تا استانی جنوبی نزدیک به قطر مانند بوشهر و هرمزگان اقتصاد دریایی خود را تقویت کنند، اساسا در کشورمان برنامهای برای گردشگری دریایی نداریم و نه در دریای خزر، نه در خلیج فارس و نه عمان علیرغم پتانسلهای بینظیر این مناطق، گردشگری تعریف نشده از این رو زیرساختهای گردشگری و پذیرش مسافران را هم در اختیار نداریم.وی با بیان اینکه از آنجایی که برنامه کلی گردشگری به ویژه گردشگری دریایی در کشورمان تعریف نشده بنابراین زیرساختی برای استفاه از فرصتهایی مانند جامجهانی نداریم، ادامه داد: بنادر گردشگری بسیار کوچکی در مناطقی مانند کیش وجود دارد اما فعالیت شناورهای کوچک دراین مناطق در حد گشت دریایی است.رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی درباره ادعای برخی از مسئولان برای راهاندازی کشتیهای کروز بین ایران و قطر در ایام جامجهانی گفت: کشتیهای کروز در اسکلههای مخصوص با آبخور بالا میتوانند پهلو بگیرند و این کشتیهای کروز عمدتا در دریای مدیترانه فعال هستند و در واقع یک شهربندری محسوب میشود و امکان پذیرش حدود 4 هزار مسافر دارند از این رو این شهر روی آب در هر بندری پهلو بگیرد، اقتصاد آن شهر بندری تغییر میکند.حسینی با بیان اینکه گردشگری دریایی تجارتی است که ایران از آن غافل بوده، افزود: در خلیج فارس فرصت طلایی تجارت گردشگری دریایی در بازه زمانی جامجهانی با قطر را از دست دادیم.وی تاکید کرد: در همان دورانی هم که قطر در تنش ایجاد شده با کشورهای عربی، فقط به ایران دسترسی داشت و از مسیر ایران میتوانست استفاده کند، نتوانستیم از این فرصت بهره ببریم چراکه در بنادر جنوبی زیرساختهایی مناسب وجود ندارد که بتواند ترانزیت عمده یک کشور همسایه را انجام دهد و نتوانستیم مرکز تامین مایحتاج قطر باشیم.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
دانشگاه علوم دریایی خرمشهر، منتظر مجوز جذب دانشجوی خارجی
-
توسعه ساحل نشینی در مکُران با جذب مردم
-
سختگیری در خصوص تهلنجی بدون ایجاد اشتغال پایدار قابل پذیرش نیست
-
فرصت تجارت گردشگری دریایی جامجهانی را از دست دادیم
-
تبدیل ایران به قطب ترانزیت منوط به توسعه ناوگان حملونقل دریایی است
-
گمرک خرمشهر آماده تسهیل صادرات کالا به عراق از طریق دریایی است
-
اردوهای راهیان نور دریایی برای دانش آموزان راه اندازی میشود
-
سالانه ۸۰۰ هزار متر مکعب رسوب وارد تالاب انزلی می شود
-
اختصاص ۶۵ میلیارد ریال برای لایروبی اسکله صیادی اروندکنار
-
نورالله عباسی سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان شد
-
اهم اقدامات ۳ ماهه بنادر و دریانوردی در حوزه ارتقای ایمنی ، امنیت دریایی و بندری
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



