۴۰ محصول دانش‌بنیان در حوزه فرآوری آبزیان تولید شد


معاونت علمی و فناوری اعلام کرد از ۳۲ فناوری به دست آمده در بخش شیلات ۴۰ محصول دانش‌بنیان در حوزه فرآوری آبزیان تولید شده است.
به گزارش اقتصاد سرآمد ، امروزه آبزیان یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی برای جمعیت یک‌میلیاردی در ۵۸ کشور دنیا محسوب می‌شوند بر همین اساس استفاده از منابع آبی اهمیت فراوانی برای گردش چرخ‌های اقتصادی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی دارد.رشد روز افزون جمعیت موجب شده تا کارشناسان مسائل غذا و تغذیه همواره در جستجوی یافتن منابع جدید و تازه‌ای از مواد غذایی باشند. تحقیقات دانشمندان نشان داده است که آینده تأمین مواد پروتئینی مورد نیاز بشر، به دریاها و محیط‌های آبی وابسته است.
محققان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به ۳۲ فناوری در بخش شیلات دست یافته‌اند که از این ۳۲ فناوری در بخش شیلات، حدود ۴۰ محصول دانش‌بنیان فقط در حوزه فرآوری آبزیان به دست آمده است.سالانه حدود ۶۰ هزار جفت مولد میگو وارد کشور می‌شود، در این راستا موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور دانش تولید و تکثیر لارو و بچه ماهی سی باس را کسب کرده و بر اساس این دانش، توانسته‌ایم ۱۳ هزار جفت میگوی spf تولید و ۲۰ درصد نیاز کشور را تأمین کنیم.
۴۰ محصول دانش‌بنیان در حوزه فرآوری آبزیان تولید شد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه