تهیه اطلس نقاط بحرانی در استان تهران
لایروبی مسیلهای استان تهران رصد میشود
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از تهیه اطلس نقاط بحرانی و آسیب خیز خبر داد و با تاکید بر ضرورت لایروبی رودخانهها گفت: فعالیت ماشین آلات، نیروهای امدادی و اعضای ستاد مدیریت بحران تا زمانی که مردم بخواهند و نیاز به کمک احساس شود پای کار خواهند ماند.
به گزارش اقتصادسرآمد، حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه بررسی مشکلات و مسائل سیل مردادماه فیروزکوه در منطقه «مزداران» که روز گذشته با حضور محسن منصوری، استاندار تهران برگزار شد اظهارکرد: در دیدار چهره به چهره با مردم «مزداران» پای مشکلات و مسائل مردم این منطقه نشستیم و در مورد اقدامات انجام شده گزارش عملکردی به مردم ارائه دادیم.وی با بیان اینکه از هفتم تا دهم مرداد ۱۴۰۱ روستای مزداران چهار مرتبه تحت تأثیر بارش شدید و ناگهانی ناشی از بارشهای مانسون قرار گرفت افزود: آخرین بارش حجم بالایی از خسارت جانی و مالی را در این روستا برجای گذاشت و اکنون با گذشت حدود ۴۳ روز اقدامات مناسبی برای کاستن از آلام مردم سیل زده انجام شده و معتقد هستیم که مردم نباید احساس کنند در دوران پسا سیل تنها هستند و نسبت به آسیبهای وارده به آنان بی توجهی وجود دارد.مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از تهیه اطلس نقاط بحرانی و آسیبخیز استان تهران خبر داد و افزود: طبق بررسیهای تیم بازرسی مدیریت بحران از منطقه «مزداران» متأسفانه با توجه به حجم بالای بارش دریافتی، ویژگیهای محیطی، عدم وجود ظرفیتهای محیطی برای دریافت این میزان از بارش و مهمتر از همه دستکاریهای ایجاد شده در محیط از طریق ساخت و ساز تأسیسات، تغییرات کاربری اراضی، عدم طراحی سیستم زهکشی مناسب و عدم رعایت حریم بستر رودخا نه منجر به خسارتهای اقتصادی، سبب وقوع سیل این منطقه و ایجاد خسارت شده بود که تهیه اطلس نقاط بحرانی و آسیبخیز اقدام مناسبی برای پیشگیری از حوادث طبیعی است.وی با اشاره به اینکه شهرداریها، دهیاریها و فرمانداری متولی برخورد با ساختوسازهای غیرمجاز هستند و در این مورد مکلف به انجام اقدامات پیشگیرانه شدهاند گفت: اکنون موضوع مهم اقدام درباره رفع آسیب و خطر کانونهای سیلخیز است که بر عهده این دستگاهها گذاشته شده است.یزدی مهر با تاکید بر همراهی مردم در دوران پسا سیل گفت: در جریان سیل اخیر، ستاد مدیریت بحران تمام قد پای کار بوده و یکی از مهمترین مواردی که بعد از بحران باید به آن توجه داشت، تداوم کمکها و حمایتها است که همواره مورد تاکید این اداره کل است.
به گزارش اقتصادسرآمد، حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه بررسی مشکلات و مسائل سیل مردادماه فیروزکوه در منطقه «مزداران» که روز گذشته با حضور محسن منصوری، استاندار تهران برگزار شد اظهارکرد: در دیدار چهره به چهره با مردم «مزداران» پای مشکلات و مسائل مردم این منطقه نشستیم و در مورد اقدامات انجام شده گزارش عملکردی به مردم ارائه دادیم.وی با بیان اینکه از هفتم تا دهم مرداد ۱۴۰۱ روستای مزداران چهار مرتبه تحت تأثیر بارش شدید و ناگهانی ناشی از بارشهای مانسون قرار گرفت افزود: آخرین بارش حجم بالایی از خسارت جانی و مالی را در این روستا برجای گذاشت و اکنون با گذشت حدود ۴۳ روز اقدامات مناسبی برای کاستن از آلام مردم سیل زده انجام شده و معتقد هستیم که مردم نباید احساس کنند در دوران پسا سیل تنها هستند و نسبت به آسیبهای وارده به آنان بی توجهی وجود دارد.مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از تهیه اطلس نقاط بحرانی و آسیبخیز استان تهران خبر داد و افزود: طبق بررسیهای تیم بازرسی مدیریت بحران از منطقه «مزداران» متأسفانه با توجه به حجم بالای بارش دریافتی، ویژگیهای محیطی، عدم وجود ظرفیتهای محیطی برای دریافت این میزان از بارش و مهمتر از همه دستکاریهای ایجاد شده در محیط از طریق ساخت و ساز تأسیسات، تغییرات کاربری اراضی، عدم طراحی سیستم زهکشی مناسب و عدم رعایت حریم بستر رودخا نه منجر به خسارتهای اقتصادی، سبب وقوع سیل این منطقه و ایجاد خسارت شده بود که تهیه اطلس نقاط بحرانی و آسیبخیز اقدام مناسبی برای پیشگیری از حوادث طبیعی است.وی با اشاره به اینکه شهرداریها، دهیاریها و فرمانداری متولی برخورد با ساختوسازهای غیرمجاز هستند و در این مورد مکلف به انجام اقدامات پیشگیرانه شدهاند گفت: اکنون موضوع مهم اقدام درباره رفع آسیب و خطر کانونهای سیلخیز است که بر عهده این دستگاهها گذاشته شده است.یزدی مهر با تاکید بر همراهی مردم در دوران پسا سیل گفت: در جریان سیل اخیر، ستاد مدیریت بحران تمام قد پای کار بوده و یکی از مهمترین مواردی که بعد از بحران باید به آن توجه داشت، تداوم کمکها و حمایتها است که همواره مورد تاکید این اداره کل است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
۴۰ محصول دانشبنیان در حوزه فرآوری آبزیان تولید شد
-
کارکرد چابهار بدون فرودگاه معنا پیدا نمیکند
-
لایروبی مسیلهای استان تهران رصد میشود
-
اجرا ي 38 عملیات در راستای مقابله با آلودگیهای نفتی خلیج فارس
-
21 هزار هکتار از سواحل دریای خزر در گلستان سنددار شد
-
امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان منطقه ویژه پارس و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران
-
رشد ۲۰۰ درصدی ترانزیت خارجی در بندر بوشهر
-
پهلوگیری یک فروند کشتی حامل ۶۰ هزار تن ذرت در بندر امام (ره)
-
تشکیل کارگروه مشترک جهت تهیه طرح جامع دو بندر انزلی و کاسپین
-
۵۰ میلیون گردشگر ساحلی مازندران چشم انتظار حمایتهای ملی
اخبار روز
-
منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ظرفیت تبدیل شدن به قطب لجستیک و تجارت کشور را دارد
-
منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) آغازگر فصل جدید حکمرانی اقتصادی و تجارت بینالمللی است
-
امور ایران تحت هدایت و رهبری آیتالله سید مجتبی خامنهای در حال پیشرفت است
-
هدفگذاری ایران و قزاقستان برای افزایش مبادلات تجاری به ۳ میلیارد دلار
-
توسعه همکاریهای ترانزیتی و لجستیکی تهران و آستانه
-
طرح جامع بندر ترکمن با رعایت ملاحظات محیط زیستی مصوب شد
-
تقدیر مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از دریانوردان کشتی توسکا
-
تسهیل تجارت بینالمللی در گرو حرکت جدی ستاد ملی گذر
-
راهکارهای حل معضلات سوخت رسانی دریایی ایران
-
آمریکا همچنان نگران از نفوذ چین در تنگه پاناما
-
حلقه های مفقوده در ساختار تولید کشور
-
جنگ رمضان در آینه افکار عمومی
-
تداوم اقدامات حفاظتی لاک پشت های دریایی در سواحل خلیج فارس و مکران
-
نوسازی ناوگان و تأمین تجهیزات بندری در اولویت دوره پساجنگ
-
راهاندازی باسکول جدید در بندر خرمشهر
-
حمید خلیلی سرپرست معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی شد
-
اصفهان محور جهش بزرگ صنایعدستی ایران خواهد بود؛ هنر ایرانی باید به شبکه توزیع جهانی متصل شود
-
روایت وزیر راه از تابآوری شبکه حملونقل در جنگ ۴۰ روزه
-
مرز ریمدان نقش مهمی در تأمین کالاهای اساسی دارد
-
الگوی جدید مدیریت مناطق آزاد؛ تلفیق تمرکززدایی، تخصصیسازی و تغییر پارادایم حکمرانی اقتصادی



