گزارش «اقتصادسرآمد» از واکنش سیاسیون درباره اقدام نظامی آمریکا

تروریسم دولتی سیاستی نخ نما شده

گروه سیاسی- ترور و شهادت سردار سلیمانی یکی از اشتباهات محاسباتی ترامپ طی سال های رایتسد جمهوری اش بود. البته این اشتباه در آینده دامن سایر روسای جمهوری ایالات متحده را خواهد گرفت. سلیمانی یک فیزیک یا کالبد نبود او نمادی از مقاومت، وحدت ملی و البته وحدت در منطقه بود. تروریسم دولتی آمریکا نه به این روز و نه به این قرن محدود می شود. کاخ سفید یا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در ترور بسیاری از قهرمانان ملی کشورهای مختلف دست داشته است و این روند یکی از سیاست های تغییر ناپذیر این کشور محسوب می شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، می‌گوید: راه سردار سلیمانی ادامه دارد و سردار سلیمانی‌ها از دل این نظام و انقلاب بیرون می‌آیند و پرچم اسلام را برافراشته نگاه می‌دارند.
محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری و از همشهری های کرمانی سردار سلیمانی، با ابراز تالم و تاثر از شهادت سردار سرافراز سپاه و نظام در حمله تروریستی نیروهای آمریکایی، به خبرآنلاین گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی یک چهره بین‌المللی و جهانی بود که راهش ادامه خواهد داشت.
وی افزود: راه و منش سردار سلیمانی چیزی نیست که با ترور و شهادت ایشان از بین برود، فراموش شود و یا شعله‌های آن خاموش شود. آمریکا به اشتباه تصور می کند، می‌تواند اینگونه در مسیر مقاومت در منطقه سنگ‌اندازی کند اما خیالی واهی و خام است.
دبیرکل جبهه پیروان با تاکید براینکه شرارت های آمریکایی ها بی پاسخ نخواهند ماند، گفت: این خیال خام آمریکا و هم دستان اوست که تصور می کنند می توانند ملت ایران را از مسیرش باز گرداند، جمهوری اسلامی در عمر ۴۰ ساله خود شهدای بزرگی داشته که شهادت جانسوز آنها نه تنها خدشه‌ای به مسیر انقلاب اسلامی وارد نکرده، بلکه باعث رویش های جدید در حیات انقلاب شده است.
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: حالا هم قطعا راه سردار سلیمانی ادامه دارد و سردار سلیمانی‌ها از دل این نظام و انقلاب بیرون خواهند و پرچم اسلام و نظام را برافراشته نگاه می‌دارند.
امیر محبیان، تحلیلگر سیاسی اصولگرا هم می گوید: آمریکا با این تحلیل که فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم در ایران اثر گذاشته و بعضی اعتراضات جامعه را دال برآن می دانست گمان کرد اکنون با قطع بازوی منطقه ای ایران می تواند ایران را هم درداخل و هم در منطقه مستاصل کرده پای میز مذاکره بکشاند. 
او معتقد است «آمریکایی‌ها انتقام داعش را از سردار سلیمانی گرفت» او می‌گوید: « نبودن سردار سلیمانی برای آنها آنقدر ارزش داشت که هر هزینه ای را برایش تقبل کنند».بنا به گفته محبیان فعالیت های مستشاری ایران در منطقه بعد از سردار سلیمانی نیز پرقدرت دنبال خواهد شد و دچار افول نخواهد شد. او تاکید دارد ترامپ دست به قماری زد که نتیجه اش را حتما خواهد دید.
وی در ادامه افزود: شخصیت سردار سلیمانی دارای ابعاد مختلفی بود که به گمانم مهمترین و کلیدی ترین آن باور عمیق به توحید بود. این باور او را شجاع و خالص کرده بود تا حدی که خداوند برای ایشان  محبتی را در قلوب مومنین و مردم قرار داد؛ محبتی که فارغ از هر گرایشی یا ملیتی یا حتی مذهبی  در میان متاثرین از شهادت این بنده صالح می بینیم.  
در عین حال، سید حسنی مرعشی در خصوص این سردار قهرمان گفت: حاج قاسم، مورد اعتماد رهبری بود و مورد اعتماد و احترام همه جریان‌های سیاسی بود و از ورود به مسائل سیاسی داخلی کاملا پرهیز می‌کرد و توانست به عنوان یک شخصیت ملی و منطقه‌ای جایگاه خاصی پیدا کند.نکته‌ای که نباید فراموش شود این است که ایشان از یک مدیریت چند بعدی در عرصه نظامی‌، فرهنگی و اجتماعی برخوردار بود و به جرات می‌توان گفت یکی از انسان‌های بی‌نظیر دوران ما بود و قطعا جایگزینی نخواهد داشت و قطعا به این زودی‌ها  جایگزینی برای او وجود نخواهد  داشت.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در ادامه این گفتگو بیان کرد: این حادثه یک شرارت بزرگ آمریکایی‌ها بود؛ آنها چون ناتوانی‌شان در خاورمیانه مسجل شده است و به قول معروف کم‌ آورده‌اند چراکه بعد از استقرار نظام جمهوری در عراق تا امروز هیچ‌گاه نتوانسته‌اند از طریق انتخابات و پارلمان بر عراق مسلط شوند واین همواره مردم عراق بوده‌اند که توانسته‌اند اراده خود را در حاکمیت عراق ساری و جاری کنند و این موضوع موجبات عصبانیت آمریکایی‌ها را فراهم کرده است. 
 تروریسم دولتی سیاستی نخ نما شده
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه