عضو کمیسیون بهداشت

ردیف درآمدی سازمان انتقال خون اختصاصی شد

سازمان انتقال خون نیاز به آمایش سرزمینی دارد، کما اینکه در استان خراسان ممکن است چندین مرکز مختلف در این استان فعال ‏باشند که انتظار داریم بازدهی هم داشته باشند.‏مراکز انتقال خونی که به صورت پراکنده در کل کشور وجود ‏دارد، هزینه‌ای که متحمل می‌شوند بیشتر از بازدهی است که باید داشته باشند، بنابراین باید این وضعیت ساماندهی شود.‏عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۹مجلس، با بیان اینکه سازمان انتقال خون نیاز به آمایش سرزمینی دارد از اقدام این کمیسیون برای اختصاصی کردن ردیف درآمدی سازمان انتقال خون در بودجه سال ۹۹ خبر داد.
به گزارش اقتصادسرامد به نقل از خانه ملت، بهروز بنیادی ، در مورد انتشار خبری از سوی مدیرعامل سازمان انتقال خون مبنی بر اینکه سیاست این سازمان در دوره جدید مدیریتی، تأمین خون و فرآورده‌های خونی سالم و بدون چشم‌داشت بوده به این صورت که توزیع فرآورده‌های خونی از نگاه استانی به منطقه‌ای تغییر پیدا کند، گفت: با توجه به مشکلاتی که سازمان انتقال خون برای تامین بودجه با آن مواجه بود، اقدام خوبی که در کمیسیون تلفیق بودجه 99 انجام شد، این بود که ردیف درآمدی آن را اختصاصی کردیم.
نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: گر چه سازمان برنامه و بودجه هر سال بودجه‌ای را برای سازمان انتقال خون تعیین می‌کرد، اما تخصیص داده نمی‌شد و همکارانی که در این سازمان فعالیت دارند از وضعیت پرداختی‌ها و حق و حقوق خود گلایه‌مند بودند.
وی تصریح کرد: کمیسیون تلفیق بودجه 99 برای تامین برخی امکانات لازم جهت خون‌گیری و تجهیزات آزمایشگاهی، درآمد انتقال خون را در اختیار این سازمان قرار داد.
بنیادی عنوان کرد: سازمان انتقال خون نیاز به آمایش سرزمینی دارد، کما اینکه در استان خراسان ممکن است چندین مرکز مختلف در این استان فعال باشند که انتظار داریم بازدهی هم داشته باشند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مراکز انتقال خونی که به صورت پراکنده در کل کشور وجود دارد، هزینه‌ای که متحمل می‌شوند بیشتر از بازدهی است که باید داشته باشند، بنابراین باید این وضعیت ساماندهی شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: هم‌اکنون باید چند مرکز انتقال خون را در هر استان به عنوان مراکز مادر تعریف کنیم تا مسئولیت توزیع خون و فرآورده های خونی و خدمات‌رسانی را برعهده بگیرند.
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 99مجلس شورای اسلامی، در رابطه با بخشی از این خبر که به سهم بیشتر تهران از فرآورده‌های خونی نسبت به سایر استان‌ها اشاره داشت، عنوان کرد: آمایش سرزمینی باید انجام شود و تهران باید به عنوان قطب درمانی که بسیاری از بیماران از سراسر کشور بدان مراجعه می‌کنند، تعیین شود که مصارف آن به طور قطع با سایر استان‌ها تفاوت دارد و باید سهمیه آن بیشتر از سایر استان‌ها باشد.
 ردیف درآمدی  سازمان انتقال خون اختصاصی شد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه