انتقاد صریح نماینده مجلس از شرایط مردم

روایتی تلخ از شرایط قم قرنطینه گیلان الزامی است

یک نماینده مجلس با هشدار نسبت به آمار کشته‌شدگان کرونا در کشور گفت: قم و رشت را قرنطینه کنید تا رکورددار کشته‌شدگان کرونا در جهان نشدیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، عبدالکریم حسین‌زاده در حساب شخصی خود در توئیتر با انتقاد از عدم قرنطینه شهرها به هنگام شیوع بیماری کرونا نوشت: ‌تلنبار شدن اجساد در قم و درماندگی مردم ‎رشت گواه ناکارآمدی‌های صورت گرفته در این اطلاع‌رسانی و هشدار به موقع ‎کرونا ست. شهرها را که ‎قرنطینه نکردید، حالا که در پیک زمان شیوع هستیم دست کم قرنطینه خانگی در قم و رشت الزامی کنید تا در تعداد کشته‌شدگان رکورددار جهانی نشده‌ایم.
محمدحسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس نیز با اشاره به وضعیت استان گیلان در رابطه با شیوع ویروس کرونا گفت: در یک جمله بگویم وضعیت گیلان خوب نیست و اقدامات دولت و وزارت بهداشت نیز کافی نیست و کمبودها نیز بسیار زیاد است؛ کمبودها وحشتناک است.وی با بیان اینکه آمارها بر اساس یک پروتکل اعلام می‌شود و کانال خروجی آمار هم قرارگاه مبارزه با کرونا است، درباره کنترل مجرای ورودی و خروجی به استان گیلان اظهار کرد: کنترل‌هایی انجام شده که صد درصد نبوده اما اگر با این روند پیش برود و با توجه به کانون بودن گیلان و سیر صعودی که وجود دارد، در چند روز آینده باید گیلان را قرنطینه کامل کنیم.
پیش از این  اعلام شده بود که  استان‌های گیلان، مازندران و قم پس از درگیری با بیماری کرونا در شرایط خوبی قرار ندارند و وضعیت از جهت امکانات بیمارستانی و نیروی انسانی حوزه سلامت وخیم است.
محمدرضا نجفی، نماینده تهران در مجلس هم خواستار قرنطینه قم، تهران و دیگر مناطق آلوده به ویروس جدید کرونا شد.به گفته این نماینده مجلس ایران قرنطینه قم و تهران یکی از راهکارهای «جلوگیری از وقوع فاجعه‌ای بزرگ» است. وی همچنین خواستار این شده است که «بیمارستان ویژه پذیرش مبتلایان جدید ترجیحا در مصلی یا هتلی مناسب مهیا شود».جبار کوچکی نژاد، نماینده رشت در مجلس ایران روز شنبه گفت که این شهر «بحرانی‌ترین» وضعیت را در ایران از نظر شیوع ویروس جدید کرونا دارد.جبار کوچکی نژاد گفت: «باید واقعیت‌های این بیماری به مردم اطلاع رسانی شود تا آگاه باشند که در شرایط بسیار حادی قرار داریم.»
میرشمس مومنی زاده، فرماندار رشت نیز با تاکید بر لزوم جلوگیری از رفت و آمد به شهر اظهار داشت: «از نیروهای انتظامی می خواهم با قاطعیت از ورود هرگونه مسافر به سطح شهرستان و شهر رشت ممانعت نماید.»
فرماندار رشت نیز از این شهر به عنوان یکی از شهرهایی نام برد که «بیشترین درگیری را در زمینه مقابله با ویروس کرونا در سطح کشور دارد.»
روایتی تلخ  از شرایط  قم قرنطینه گیلان الزامی است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه