کروناویروس سلاح تهاجم بیولوژیک

قرارگاه پدافند زیستی با استفاده از تمامی اختیارات قانونی برای جلوگیری از وسعت اپیدمی کرونا با سرعت، دقت و فرماندهی واحد کنترل بیشتری بر این بحران بیولوژیک بعمل آورد.
 رقابت میان کشورها برای تامین منافع ملی مسئله ای است که از دیرباز به واسطه برتری طلبی انسان ها از طرفی و محدودیت منابع از سوی دیگر عامل بروز تخاصمات و نزاع‌ها در سطوح مختلف شده است. سلاح‌های استفاده شده در این جنگ‌ها شامل طیف وسیعی از ابزار عملیات روانی تا بمبهای نابودگر اتمی بوده است. یکی از مهمترین روش‌های ناتوان ساز استفاده از سلاح‌های بیولوژیک است. با نگاهی به تاریخ جنگ و تا شش قرن قبل از میلاد می‌توان به موارد متعدد استفاده از عوامل بیولوژیک علیه دشمن به عنوان یک سلاح موثر اشاره نمود. آشوریان با عصاره گیاه چاودار چاه‌های آب آشامیدنی دشمن را آلوده می کردند و طی سال‌های ۱۳۴۶ و ۴۷ میلادی سپاهیان تاتار محاصره شده در منطقه کریمه اجساد قربانیان طاعون را از دیوارهای شهر به بیرون و در میان لشکر دشمن پرتاب می‌کردند.
موارد مشابه در این خصوص طی قرن‌های متمادی به میزان بسیار زیاد ثبت شده است که در حوصله این وجیزه  نمی گنجد. آخرین گزارشات موجود در استفاده از عوامل شیمیایی و بیولوژیک مسلح بودن عراق به ۱۰۰ بمب با سم بوتولینیوم...
کروناویروس  سلاح تهاجم بیولوژیک
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه