تهران لندن در پسا برگزیت

گروه مجلس- سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفته است که دولت لندن پس از خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) خواستار بهبود روابط و توسعه ‏مناسبات دوجانبه با ایران است. وی همچنین با بیان اینکه دولت لندن به حفظ برجام متعهد است عنوان کرد که تصمیم اخیر ایران ‏برای کاهش تعهداتش ذیل این توافق نگرانی بزرگی برای ما ایجاد کرده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، در این خصوص، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید براینکه بعید است حرف و عمل انگلیس در خصوص بهبود روابط با ایران یکی باشد، توصیه کرد: بهتر است ابتدا بدون هیچ صحبتی ۱۵ اقدام مثبت نسبت به ایران داشته و گذشته خود را جبران کنند.
شهروز برزگر کلشانی با اشاره به اینکه دولت لندن خواستار بهبود روابط و توسعه مناسبات دو جانبه با ایران  در پسابرگزیت شده است، گفت: انگلیس سال ها است که به عنوان روباه مکار در اذهان عمومی شناخته شده است چرا که ظلم های زیادی در طول تاریخ علیه مردم ایران داشته با این حال امیدوارم سر عقل آمده باشد و دست از حیله و سیاست بازی علیه ایران برداشته و گذشته خود را در عمل جبران کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه انگلیس دنبال روی سیاست های آمریکا است، بیان داشت: بریتانیا از یکسو با همدستی سایر کشورهای اروپایی علیه برنامه هسته ای ایران به سازمان ملل متحد شکایت می کند و به دنبال فعال کردن مکانیزم ماشه است.
رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هم تاکید کرد که انگلیس بدون نظر آمریکا برای بهبود روابط با ایران اقدام نمی کند.
جلیل رحیمی جهان آبادی ، با اشاره به اینکه دولت لندن خواستار بهبود روابط و توسعه مناسبات دو جانبه با ایران  در پسابرگزیت شده است، گفت: هنگامی که بریتانیایی ها از برگزیت خارج می شدند نسبت به اتحادیه اروپا، کشورهای اروپایی و آمریما مواضع مستقلی بیان کردند اما تجربه ثابت کرده انگلیس زیر سایه آمریکا حرکت می کند.
نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس ادامه داد: انگلیس بیشتر از هر کشوری و در تمام امور با آمریکا هماهنگ است و اگر بخواهند در موضوعی ورود کند قطعا با مشورت و هماهنگی آمریکایی ها دست به این کار می زند.
وی اظهار داشت: مواضع آمریکا در قبال ایران مشخص است، به نظر بنده تا وقتی آمریکایی ها مواضع خصمانه نسبت به ایران داشت، نباید امیدی به انگلیسی ها داشت.
در عین حال، نایب رئیس کمیسین قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: خروج بریتانیا از برگزیت خیلی تفاوتی با بودن آنها در اتحادیه اروپا ندارد و تصور نمی کنم سیاست های انگلیس نسبت به ایران در پسابرگزیت تغییر چندانی داشته باشد.
یحیی‌ کمالی‌پور ، با اشاره به اینکه دولت لندن خواستار بهبود روابط و توسعه مناسبات دوجانبه با ایران در پسابرگزیت شده است، گفت: سیاست دولت انگلیس نسبت به ایران تغییر ناپذیر است کما اینکه تا امروز ثابت کردهاند که در سیاست هایشان هیچ حسن نیتی ندارند.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در طول سال های گذشته چندین بار شاهد بازگشایی و تعطیلی سفارت انگلیس در ایران بودیم، ما بارها به حرف آنها اعتماد کردیم اما پشت حرف های آنها جز سوءنیت و بیاعتمادی چیزی دیگر وجود نداشته است.
این نماینده مجلس تاکید کرد: خروج بریتانیا از برگزیت خیلی تفاوتی با بودن آنها در اتحادیه اروپا ندارد و تصور نمیکنم سیاستهای انگلیس نسبت به ایران در پسابرگزیت تغییر چندانی داشته باشد.
وی اظهارداشت: کشورهای اروپای در قبال ایران نقش پلیس خوب یا بد را برعهده می گیرند و  دورنمای مناسبی برای رابطه ما با انگلیس وجود ندارد.
کمالی پور با اشاره به اینکه انگلیسیها خواهان بهبود روابط با ایران هستند، بیان داشت: ضمن اینکه درخواست توسعه روابط را دارند، اقدامات ضد ایران خود را در محافل عمومی و خصوصی دنبال می کنند. با توجه به تجربه ای که از روابط با انگلیسی ها داریم، بهبود روابط با آنها جز پشیمانی نتیجه ای نخواهد داشت و نباید روی این موضوع حساب باز کرد.
تهران  لندن  در پسا برگزیت
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه