تاریخ انتشار:1401/4/26
تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه صنایع شیلات ایران در بوشهر

تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه صنایع شیلات ایران در بوشهر

اقتصاد سرامد - رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر، از تشکیل دبیر خانه دائمی نمایشگاه صنایع شیلاتی ایران و جشنواره برگزیده‌های ملی این صنعت در بوشهر خبر داد.

به گزارش اقتصادسرامد، حسن حبیبی با اشاره به جایگاه ویژه استان بوشهر در تولید میگوی پرورشی کشور گفت: با توجه به ظرفیت و نیاز این استان و استان‌های آبزی پروری همجوار در زمینه تجهیزات، و سایر نهاده‌های مورد نیاز، این نمایشگاه از امسال در بوشهر قطب پرورش میگوی کشور برگزار می‌شود.
تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه صنایع شیلات ایران در بوشهروی با بیان اینکه، اکنون دبیرخانه دائمی این نمایشگاه ملی تشکیل شده و فرآیند نامه‌نگاری و جذب شرکت‌های فعال در این حوزه از سراسر کشور در حال انجام است، گفت: قراره نمایشگاه سالانه همراه با برنامه‌های جانبی از سوی شرکت‌های فرانو و شتاب دهنده ایده‌بان نیز در این استان برگزار شود.
مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان چتر نوین آموزان لیان (فرانو) و دبیر اجرایی این نمایشگاه نیز گفت: ظرفیت بالای بوشهر و استان‌های همجوار در پرورش ماهی و میگوی پرورشی، واگذاری واحد‌های تکثیر و پرورش در این استان برای توسعه زیرساخت‌های شیلاتی در مناطق رود شور، دیلم شمالی و شیف و لزوم مهاجرت به سیستم‌های نوین پرورشی، این ضرورت را ایجاد کرده است تا شرکت‌های فعال در حوزه تجهیزات و نیاز‌های اولیه واحد‌های شیلات در این استان گرد هم آیند و تولیدات خود را در معرض دید فعالان آبزی پروری قرار دهند.
مصطفی محمدی اذعان کرد: پیش بینی می‌شود، ۸۰ تا ۱۰۰ سازمان، نهاد و شرکت فعال در حوزه شیلات و آبزی پروری و عرضه کننده نهاده‌های شیلاتی در این نمایشگاه حضور داشته باشند.
این نمایشگاه با حضور چندین مدرس بین المللی و حامیانی از اداره کل شیلات، استانداری، پارک علم و فناوری خلیج فارس، اتاق بازرگانی، اتحادیه و خوشه آبزیان و شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر دی ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

برچسب ها : اقتصاد دریا محور بنادر اقتصاد سرامد

اخبار روز
ضمیمه