تاریخ انتشار:1401/4/28
اشتغالزایی با سرمایهگذاری در صنعت دریایی
اقتصادسرامد - یک فعال حوزه کار بر لزوم سرمایهگذاری در صنعت دریایی تاکید کرد و توسعه صنایع دریایی را موجب اشتغالزایی،کاهش وابستگی به نفت و رونق صادرات غیرنفتی دانست.
به گزارش اقتصاد سرامد، ناصر چمنی ، با اشاره به اشتغالزایی صنعت دریایی و توسعه اقتصاد دریا در بسیاری از کشورها اظهار کرد: در حال حاضر برخی کشورها از ظرفیت دریا و سواحل اطراف خود بهرهبرداری میکنند و ژاپن از جمله کشورهای مطرح در حوزه اقتصاد دریاست که بهطور کامل در آب احاطه شده و توانسته از این طریق بنادر، حمل و نقل و صنایع دریایی خود را رونق بدهد و اشتغالزایی کند.
وی افزود: کشورهایی مثل ترکیه که هم مرز با چند دریا هستند نیز از این ظرفیت برای رشد و توسعه اقتصاد خود استفاده کردهاند چراکه این مساله نقش حیاتی در اقتصاد این کشورها دارد؛ بنابراین لازم است زیرساختهای لازم برای توسعه صنایع دریایی در کشور فراهم و از این طریق صادرات غیرنفتی را فعالتر کنیم.
این فعال حوزه کار ادامه داد: هم اکنون در کشورهایی که به اقتصاد دریا روی آوردهاند، دولتها با در اختیار گذاشتن کشتیهای مدرن یا اختصاص وامهای ارزان و کم بهره، صنعت دریایی را ارتقاء دادهاند و از طریق صید ماهیان و آبزیان، ساخت کشتی و حمل بار افراد بسیاری مشغول به کار شدهاند.
چمنی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما همچنان به سبک ۴۰ سال قبل با لنجهای قدیمی ماهیگیری میکنیم، در حالی که ساخت کشتی، حمل بار، آبزیپروری، صید و صیادی، فراوری و بسته بندی آبزیان و صادرات آن یک چرخه ارزشمند به شمار میرود لذا تاکید ما بر توسعه اقتصاد دریاست و باید از این پتانسیل و مزیت بزرگ برای رشد صادرات غیرنفتی و رونق تولید و اشتغال بیش از گذشته استفاده کنیم.
به گفته وی، برخلاف کشورهای همسایه سهم اندکی در اقتصاد دریا و استفاده از منابع طبیعی مشترک داریم، در حالی که ارزش افزوده و اشتغالزایی بالایی به دنبال دارد.
این فعال حوزه کار در پایان سرمایهگذاری در صنایع دریایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با هزینه کمتر میتوانیم سرمایهگذاری بیشتری در حوزه اقتصاد دریا داشته باشیم و وابستگی خود را به نفت کاهش دهیم.
وی افزود: کشورهایی مثل ترکیه که هم مرز با چند دریا هستند نیز از این ظرفیت برای رشد و توسعه اقتصاد خود استفاده کردهاند چراکه این مساله نقش حیاتی در اقتصاد این کشورها دارد؛ بنابراین لازم است زیرساختهای لازم برای توسعه صنایع دریایی در کشور فراهم و از این طریق صادرات غیرنفتی را فعالتر کنیم.
این فعال حوزه کار ادامه داد: هم اکنون در کشورهایی که به اقتصاد دریا روی آوردهاند، دولتها با در اختیار گذاشتن کشتیهای مدرن یا اختصاص وامهای ارزان و کم بهره، صنعت دریایی را ارتقاء دادهاند و از طریق صید ماهیان و آبزیان، ساخت کشتی و حمل بار افراد بسیاری مشغول به کار شدهاند.
چمنی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما همچنان به سبک ۴۰ سال قبل با لنجهای قدیمی ماهیگیری میکنیم، در حالی که ساخت کشتی، حمل بار، آبزیپروری، صید و صیادی، فراوری و بسته بندی آبزیان و صادرات آن یک چرخه ارزشمند به شمار میرود لذا تاکید ما بر توسعه اقتصاد دریاست و باید از این پتانسیل و مزیت بزرگ برای رشد صادرات غیرنفتی و رونق تولید و اشتغال بیش از گذشته استفاده کنیم.
به گفته وی، برخلاف کشورهای همسایه سهم اندکی در اقتصاد دریا و استفاده از منابع طبیعی مشترک داریم، در حالی که ارزش افزوده و اشتغالزایی بالایی به دنبال دارد.
این فعال حوزه کار در پایان سرمایهگذاری در صنایع دریایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با هزینه کمتر میتوانیم سرمایهگذاری بیشتری در حوزه اقتصاد دریا داشته باشیم و وابستگی خود را به نفت کاهش دهیم.
برچسب ها : اقتصاد دریایی بنادر دریانوردی
اخبار روز
-
پل نوآوری و فناوری از آزمایشگاه تا عرشه کشتی
-
بازدید قائممقام مدیرعامل راهآهن از ادارهکل راهآهن شرق
-
افتتاح مسیر جدید چین – قرقیزستان – ازبکستان؛ فرصت تازه برای کریدورهای ترانزیتی ایران
-
دیدار مدیرعامل راهآهن با خیر برجسته تبریزی
-
میز تجاری جمهوری آذربایجان در منطقه آزاد ارس برگزار شد
-
پایان عملیات اجرایی راهآهن چابهار-زاهدان تا ۶ ماه آینده
-
زمانی برای تزریق تسهیلات روسی به پروژه ریلی
-
چالشها ی پیشروی تعاونی ها در حوزه دریایی
-
انتقال آب از سد خالی «لار» در دستور کار!
-
دومین همایش توسعه دریامحور و بازشناسی فرصتها
-
ضرورت پایداری پیوند فرهنگی مردم و دریا
-
الزامات داوری دریایی قراردادهای اجاره کشتی
-
تشریح اهداف کلان توسعهای سازمان بنادر در سال آینده
-
۱۰ هزار دستگاه ماشینآلات، پشتوانۀ ایمنی راههای کشور
-
۳۰ درصد قیر تولیدی کشور در میان دستگاههای اجرایی توزیع میشود
-
اخذ صلاحیت حرفهای تولیدکنندگان آسفالت الزامی شد
-
واریز بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان در مهرماه
-
بهرهبرداری از دو پروژه با حضور قائممقام مدیرعامل راهآهن
-
تقویت کریدور شمال- جنوب؛ اولویت راهآهن ایران در تعاملات با هند
-
از تبادل تجربیات فنی، تا سرمایهگذاری مشترک
