تاریخ انتشار:1401/5/7
دیدار وزیر صنعت، معدن وتجارت با وزیر بازرگانی بلاروس
اقتصاد سرامد - وزیر صمت در دیدار با وزیر بازرگانی بلاروس گفت: تسهیل رفت و آمد تجار بزرگ به دو کشور یکی از مسائل زیرساختی است که نیاز به رسیرگی وتدبیر دارد.
به گزارش اقتصاد سرامد، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه سفر خود به مینسک با بوگدانف الکسی وزیر بلاروس دیدار و گفتگو کرد.
وی در این دیدار با اشاره به اینکه راوابط سیاسی واقتصادی بین دو کشور مطلوب است گفت: البته روابط تجاری بین دوکشور ظرفیت افزایش حجمی دارد، براین اساس توافقاتی در حوزه های موضوعی مختلف صورت گرفته است که امیدواریم بتوانیم آن را نهایی و به اجرا برسانیم.
فاطمی امین با اشاره به توافق خرید و تولید مشترک ماشین آلات سنگین ونیمه سنگین خاطرنشان کرد: حجم مبادلات بین دو کشور ظرفیت افزایش تا یک میلیارد دلار رادارد .
وی همچنین با اشاره به توافقات صورت گرفته وزارت صمت جمهوری اسلامی ایران با وزیر صنایع بلاروس از آمادگی ایران برای صادرات فلزات، خودرو و تجهیزات پزشکی وتولید مشترک در بلاروس خبرداد و یادآورشد: موضوع پیوستن ایران به اورآسیا مساله مهمی هست که به محض تحقق آن، ظرفیت های جدیدی را برای تعاملات تجاری ایجاد خواهد کرد .
استقبال مینسک از ورود ایران به بازار مصرف بلاروس
وزیر بازرگانی بلاروس هم اظهارداشت: وزارت بازرگانی بلاروس تامین کننده کالاهای مصرفی است و اکنون بدلیل تحریم های متقابل اروپا برخی کالاها از جمله مواد غذایی پر مصرف را ممنوع کرده ایم از این رو قصد ورود این کالاها را از ایران داریم .
وی با بیان اینکه ما آماده ایم فهرستی از کالاهای تولید ایران را جهت خرید مطالعه و بررسی کنیم کفت: سفارت های ما می توانند روی این موضوع فعال شوند. همچنین تجار ایرانی می توانند در نمایشگاه کالاهای مصرفی وارداتی تامین بازار داخلی بلاروس شرکت کنند تا نیازمندی وظرفیت بازار بلاروس روبشناسند
وزیر بازرگانی بلاروس موضوع کوریدورشمال به جنوب را از موضوعات پر اهمیت دو کشور عنوان کرد و تاکید کردخط لجستیک مطمئن وپایدار یکی از علاقه مندی های ما است.
تجربه های موفق ایران و بلاروس در باب تجارت
در ادامه فاطمی امین با یادآوری اینکه در حال حاضرسطح تجارت دو کشور به دلیل عدم ورود تجار بزرگ به این عرصه پایین است گفت: لازم می دانیم بنگاها وصادر کنندگان بزرگ وارد این مبادلات شوند ودولت بلاروس هم از آنها حمایت به عمل آورد.
وی ادامه داد: ایجاد مراکز تجاری بین ایران وبلاروس ایجاد یکظرفیت خوب میان دوکشور است. رایزن بازرگانی می تواند در حوزه موضوعات مختلف تجاری تسهیل گری نماید .
فاطمی امین با بیان اینکه هم اکنون چند شرکت ایرانی در بلاروس به روی برخی حوزه موضوعات ورود دارند اظهارداشت: ایران و بلاروس سال گذشته ۱۲۰ میلیارد دلار حجم مبادلات داشته اند و تجربه های موفق در باب تجارت خارجی در شرایط غیر متعارف ایجاد شده است.
وی افزود: تسهیل رفت و آمد تجار بزرگ به دو کشور هم یکی از مسائل زیرساختی است که نیاز به رسیرگی وتدبیر دارد.
وی در این دیدار با اشاره به اینکه راوابط سیاسی واقتصادی بین دو کشور مطلوب است گفت: البته روابط تجاری بین دوکشور ظرفیت افزایش حجمی دارد، براین اساس توافقاتی در حوزه های موضوعی مختلف صورت گرفته است که امیدواریم بتوانیم آن را نهایی و به اجرا برسانیم.
فاطمی امین با اشاره به توافق خرید و تولید مشترک ماشین آلات سنگین ونیمه سنگین خاطرنشان کرد: حجم مبادلات بین دو کشور ظرفیت افزایش تا یک میلیارد دلار رادارد .
وی همچنین با اشاره به توافقات صورت گرفته وزارت صمت جمهوری اسلامی ایران با وزیر صنایع بلاروس از آمادگی ایران برای صادرات فلزات، خودرو و تجهیزات پزشکی وتولید مشترک در بلاروس خبرداد و یادآورشد: موضوع پیوستن ایران به اورآسیا مساله مهمی هست که به محض تحقق آن، ظرفیت های جدیدی را برای تعاملات تجاری ایجاد خواهد کرد .
استقبال مینسک از ورود ایران به بازار مصرف بلاروس
وزیر بازرگانی بلاروس هم اظهارداشت: وزارت بازرگانی بلاروس تامین کننده کالاهای مصرفی است و اکنون بدلیل تحریم های متقابل اروپا برخی کالاها از جمله مواد غذایی پر مصرف را ممنوع کرده ایم از این رو قصد ورود این کالاها را از ایران داریم .
وی با بیان اینکه ما آماده ایم فهرستی از کالاهای تولید ایران را جهت خرید مطالعه و بررسی کنیم کفت: سفارت های ما می توانند روی این موضوع فعال شوند. همچنین تجار ایرانی می توانند در نمایشگاه کالاهای مصرفی وارداتی تامین بازار داخلی بلاروس شرکت کنند تا نیازمندی وظرفیت بازار بلاروس روبشناسند
وزیر بازرگانی بلاروس موضوع کوریدورشمال به جنوب را از موضوعات پر اهمیت دو کشور عنوان کرد و تاکید کردخط لجستیک مطمئن وپایدار یکی از علاقه مندی های ما است.
تجربه های موفق ایران و بلاروس در باب تجارت
در ادامه فاطمی امین با یادآوری اینکه در حال حاضرسطح تجارت دو کشور به دلیل عدم ورود تجار بزرگ به این عرصه پایین است گفت: لازم می دانیم بنگاها وصادر کنندگان بزرگ وارد این مبادلات شوند ودولت بلاروس هم از آنها حمایت به عمل آورد.
وی ادامه داد: ایجاد مراکز تجاری بین ایران وبلاروس ایجاد یکظرفیت خوب میان دوکشور است. رایزن بازرگانی می تواند در حوزه موضوعات مختلف تجاری تسهیل گری نماید .
فاطمی امین با بیان اینکه هم اکنون چند شرکت ایرانی در بلاروس به روی برخی حوزه موضوعات ورود دارند اظهارداشت: ایران و بلاروس سال گذشته ۱۲۰ میلیارد دلار حجم مبادلات داشته اند و تجربه های موفق در باب تجارت خارجی در شرایط غیر متعارف ایجاد شده است.
وی افزود: تسهیل رفت و آمد تجار بزرگ به دو کشور هم یکی از مسائل زیرساختی است که نیاز به رسیرگی وتدبیر دارد.
برچسب ها : اقتصاد سرامد وزارت صمت تجارت
اخبار روز
-
مدیرعامل جدید شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم منصوب شد
-
پرندگان آبگون در گالری کاف نمایش داده می شود
-
کتاب " چه، زندگی و جاودانگی یک چریک " اثر مهدی بیرانوند روژمان رونمایی شد
-
گزارش رسمی از کتاب داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج در صدا و سیما
-
ارتقای زیبایی بصری منطقه یک؛ رنگ آمیزی کافوها و جداول تا المان های شهری
-
انجمن مدیران روزنامه های غیردولتی خواستار لغو ابلاغیه عدم انتشار آگهیهای ثبتی در مطبوعات شد
-
برنامهها و راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی در دوره مدیریتی جدید
-
ماجرای خودرو های دپو شده در پارکینگ ایرانخودرو دیزل چه بود؟
-
حضور پر قدرت ایران خودرو دیزل در نمایشگاه های تهران و تبریز
-
دعوت مدیرعامل راهآهن از کارشناسان فنی ریلی اسپانیا برای راهاندازی قطارهای پُرسرعت
-
گشایش همایش ملی صنعت گردشگری «هَمسنگار» در جزیره قشم
-
کتابخانه مجازی شهدای دولت و شهدای جزیره قشم رونمایی شد
-
رضایتمندی حداکثری فرماندهان و خدمه کشتیهای متردد به بندر امام(ره)
-
کتاب «داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج» اثر مهدی بیرانوند
-
انتصاب نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور
-
ایزوایکو نماد اقتصاد دریا محور است و باید نگاه ویژهای به آن شود
-
نقش بینظیر پیشکسوتان دفاع مقدس در شکلگیری فرهنگ مقاومت و ایستادگی
-
ادعای استخدام خارج از چارچوب نیروهای قراردادی کذب است
-
دوره های جامع آموزش ادمینی و طراحی سایت همراه با استخدام و معرفی به بازار کار رایگان
-
صدا و سیما باید اخبار را امانتدارانه به مخاطب منتقل کند تا اعتماد مخاطب را جلب کند