تاریخ انتشار:1401/8/28
تعمیر ترموکوپل اجاق گاز و ماشین لباسشویی ال جی به همراه آموزش های کاربردی

تعمیر ترموکوپل اجاق گاز و ماشین لباسشویی ال جی به همراه آموزش های کاربردی

اقتصادسرآمد - ترموکوپل، قطعه‌ایست که در اجاق گازها، نقش مهمی در ایمنی ایفا می‌کند. این قطعه از دو میله‌ی غیر همجنس، که به یکدیگر جوش خورده‌اند، ساخته شده است.

به گزارش اقتصادسرآمد، ترموکوپل یک مولد جریان الکتریکی است که در کنار قطعه‌ای به نام بوبین، هنگام خاموش شدن اجاق به دلیل سر رفتن غذا یا وزش باد، جریان گاز را قطع کرده و از حوادث غیرمترقبه و خطرناک جلوگیری می‌نماید.

تعمیر ترموکوپل اجاق گاز
از دیگر کاربردهای این قطعه می‌توان به کنترل و تنظیم میزان شعله نیز اشاره کرد. به همین علت این قطعه از یک سر به شعله، و از سر دیگر به ورودی جریان گاز اتصال دارد. در یک سر این میله، با وجود حرارت و گرما، جریان الکتریکی تولید می‌شود. این جریان به کمک انرژی مغناطیسیِ ایجاد شده، مسیر گاز را باز نگه می‌دارد. از طرف دیگر اگر به هر دلیلی شعله خاموش شود و میله حرارت خود را از دست بدهد، جریان الکتریکی قطع شده و با از بین رفتن میدان مغناطیسی، جریان گاز نیز توسط واشر بوبین، قطع می‌گردد. این فرآیند با قطع جریان گاز، از نشت، آتش‌سوزی و انفجار جلوگیری می‌نماید.
ترموکوپل در بسیاری از مواقع که دچار مشکل می‌شود، قابل تعمیر می‌باشد. اما نکته‌ی مهم این است که تعمیر این قطعه فرآیند سختی پیش رو دارد. در واقع لازم است برای تعمیر، دو میله‌ی غیر همجنسی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، در دمایی حدودا ۱۳۰۰ درجه، به یکدیگر جوش داده شوند. قطعا این کار در خانه قابل انجام نیست. در نتیجه خریدن یک ترموکوپل یا واحد کنترل کننده‌ی سالم، از نظر زمان بسیار به صرفه‌تر خواهد بود.
پیش از اقدام به تعمیر جرقه زن اجاق گاز باید مراحل آماده سازی را طی کنید. این مراحل هم شامل آماده سازی اجاق گاز و هم شامل آماده سازی تجهیزات مربوطه میشود.
آماده سازی های لازم برای تعمیر جرقه زن اجاق گاز به این شرح است:
  • یک عدد جرقه زن جدید خریداری کنید. این جرقه زن باید منطبق با برند اجاق گازتان باشد. توصیه میکنیم از خرید جرقه زن های دست دوم و یا تقلبی خودداری کنید
  • با توجه به پیچ های اجاق گاز، مناسب ترین پیچ گوشتی ها را تهیه کنید
  • تمامی اتصالات اجاق گاز را جدا و یا به صورت کامل قطع کنید. اتصالات شامل شیر گاز و دوشاخه برق میشود. این اقدامات جز مواردی هستند که مستقیما با قضیه ایمنی در کار سروکار دارند
عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی
در این قسمت فهرستی از متداول ترین علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی را ذکر می کنیم:
نچرخیدن ماشین لباسشویی ال جی
دلایل مختلفی می تواند علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی شود. نچرخیدن ماشین یکی از این مشکلات است. شکستگی تسمه یا گیر کردن موتور متحرک از رایج ترین دلایل این مشکل هستند. مورد اول به راحتی قابل حل است اما مورد دوم برای رفع به متخصص حرفه ای نیاز دارد.
روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی
با اینکه ال جی یک شرکت معتبر کره ای است و لوازم خانگی بسیار با کیفیتی تولید می کند. با این وجود برخی اوقات علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی بر اثر خرابی واشر یا منبع تغذیه و یا ایراد در قطع کننده ی دستگاه می باشد. هر یک از این ایرادات می تواند دلیل روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی باشد.
عدم شستشوی لباس
یکی دیگر از مشکلات که در این نوع ماشین لباسشویی ممکن است با آن رو به رو شویم نشستن لباس به شکل مطلوب و با کیفیت است. در این مورد باید از مقدار مناسب شوینده همچنین از شوینده های HE استفاده شود.
تولید صدا
تمامی ماشین های لباسشویی در هنگام استفاده صدا هایی را تولید می کنند اما تغییر ناگهانی صدا یا شنیده شدن صدای چرخ دنده ها نشان دهنده ی بروز مشکلی در دستگاه است. این سر و صدا ممکن است به دلیل اشکال بلبرینگ، تسمه های محرک شکسته یا شل و یا قرقره محرک فرسوده ایجاد شده باشد.
تخلیه نکردن ماشین لباسشویی ال جی
علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی می تواند خرابی پمپ تخلیه، گرفتگی شیلنگ تخلیه، سوئیچ درب معیوب یا سکه و فلزات باشند. تمامی این موارد می تواند دلیل تخلیه نکردن ماشین باشد.
ماشین لباسشویی بیش از حد می لرزد
این مشکل در ماشین لباسشویی ال جی می تواند به یکی از دلایل شکستگی حلقه های تعلیق، فرسودگی یاتاقان، شل شدن یا شکستگی تسمه محرک، ایراد فنر های تعادل یا لنت های لباسشویی باشد.
نشتی ماشین لباسشویی ال جی
مساله ی دیگر علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی ممکن است به خط تامین آب، نامتعادل بودن، استفاده از مواد شوینده اشتباه/خیلی زیاد یا خرابی درب ماشین مربوط باشد.
 

برچسب ها : ترموکوپل جریان گاز ماشین لباسشویی ال جی

اخبار روز
ضمیمه