تاریخ انتشار:1401/10/20
شش تا از بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر کوتاه‌مدت

شش تا از بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر کوتاه‌مدت

اقتصادسرآمد - کافی است کمی از تهران دور شوید که طبیعت زیبا و هوایی خوب‌ و خوش در انتظارتان است. قبول دارید که یک سفر کوتاه حتی یک‌روزه هم حسابی حال‌و‌هوای‌تان را عوض می‌کند؟

به گزارش اقتصادسرآمد، اگر می‌خواهید در تهران ساکن شوید و به این روستاهای اطراف تهران دسترسی داشته باشید، بهترین گزینه سایت تهران مبله است. در تهران‌مبله می‌توانید از آپارتمان مبله پاسداران تا آپارتمان در کشاور رزرو کنید. اگر بخواهید اقامت بلندمدتی در تهران داشته باشید، این امکان را دارید که از تخفیف‌های هفتگی و ماهانه تهران مبله استفاده کنید. همراه تهران مبله باشید که قصد داریم روستاهایی در اطراف تهران را به شما معرفی کنیم که حداقل یک‌بار را باید به آنها سفر کنید.

1.   روستای کردان؛ پر طرفدار‌ترین مقصد برای اجاره ویلا
خیلی‌ها برای تفریح انتخابشان کردان است. اینجا می‌توانید ساعت‌ها در کوچه‌ها یا در مسیر امتداد رودخانه قدم بزنید و از طبیعت بی‌نظیرش کیف کنید. از ورزش‌‌های پرطرفدار فوتبال والیبال گرفته تا تفریحات هیجان انگیز مثل پاراگلایدر، همه در کردان برای تفریح شما فراهم شده و می‌توانید وقت بگذرانید.
 
بعضی‌ها هم به قصد کوهنوردی کردان را انتخاب می‌کنند. اما چیزی که خیلی باعث شده اینجا نسبت به بقیه جاهای نزدیک به تهران پرمسافر‌تر‌ و پرطرفدار‌تر باشد؛ ویلاهای شیک و لاکچری است. این ویلاها امکانات خوبی مثل استخر آب گرم، میز بیلیارد و‌بولینگ و گرمایش مناسبی هم دارند.
 
خلاصه که می‌توانید هم در کردان ویلا اجاره کنید حسابی خوش بگذرانید و هم از دیدن طبیعت لذت ببرید. طبیعت کردان در فصل سرد هم حسابی دیدنی است. وجود ویلاهای جذاب در کردان باعث شده اینجا مقصدی مناسب برای سفر در همه فصل‌ها و روزهای سال باشد. برای رسیدن به کردان باید سمت کرج و از آن هم به آزاد‌راه تهران به قزوین بروید. ۲۰ کیلومتر که رفتید در سمت راست تابلو کردان را می‌بینید.
 
2.   روستا آتشگاه؛ طبیعتی منحصر به فرد با خانه‌هایی سنگی
اینجا برای دوران سامانیان و اشکانیان است. گفته شده که آتشگاه، محلی برای زندگی زرتشتیان بوده. آتشکده‌ای هم در قسمت شمالی این روستا قرار گرفته و‌ شاید به همین دلیل به این روستا آتشگاه گفته می‌شود. از این‌ها که بگذریم می‌رسیم به اینکه چرا اصلا اینجا را باید ببینیم؟ علاوه‌بر طبیعت سرسبز ‌و آب‌و‌هوای خوب اینجا داروهای گیاهی در دامنه‌ی کوه می‌توانید پیدا کنید. انواعی از درختان میوه‌های گیلاس، زردآلو، توت و‌ گردو هم در آتشگاه هستند. راستی اینجا مکان خوبی هم برای کوهنوردی است. اینجا در هر فصلی زیباست به قولی مقصدی چهار فصل است. برای رسیدن به روستا آتشگاه هم دو مسیر دارید؛ تهران و کرج. برای رفتن از تهران باید به بزرگراه تهران به کرج بروید. بعد در بلوار چمران، کاج، نبوت و موذن مسیرتان را ادامه دهید تا به خیابان اشتراکی شمالی برسید. از آن‌جا هم به جاده آتشگاه بروید. از کرج هم می‌توانید به اینجا برسید و مسیر کوتاه‌تری هم دارد. کافی است خودتان را به بلوار باغستان و بعد از آن به خیابان اشتراکی شمالی برسانید. از اینجا به بعد هم مسیرتان با مسیر قبل یکی است.
 
3.   روستا برغان؛ جایی با چنارهای چند هزار ساله
رودخانه‌های جاری و درختان چنار طبیعت اینجا را دیدنی‌تر کرده. پیشنهاد می‌کنیم فصل‌های بهار و تابستان به این روستا قدیمی بروید که زیبایی‌اش چندین برابر می‌شود. البته پاییز هم درختان زرد و نارنجی اینجارا دیدنی می‌کنند. برغان به آلوچه‌های خوشمزه و آبدار برغان حسابی طرفدار دارد و معروف شده. اگر قصد دارید به روستا برغان بروید باید بهتان بگوییم که مسیر دسترسی برغان با آتشگاه یکی است فقط برای رسیدن به برغان باید کمی مسیرتان را از آتشگاه ادامه دهید و از آن بگذرید.
 
4.   روستا برگ جهان؛ روستایی که بین بلندی کوه‌ مخفی شده
کمی از تهران دور شوید تا به روستایی که پر شده از درختان میوه و رودخانه برسید. البته دو تا آبشار هم در روستا برگ جهان هستند که دیدنشان خالی از لطف نیست. برگ جهان هم در هر چهار فصل زیبا و دیدنی است اما در زمستان بارش برف جاده اینجا را لغزنده و خطرناک می‌کند و باید قبلا از رفتن هوا شناسی را چک کنید. قلعه دختر معروف‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه در این روستا است. برای رسیدن به روستا برگ جهان هم باید به لشگرک و بعد هم لواسان بروید. بعد از گذر از روستا افجه به مسیری می‌رسید که حسابی هم پرپیچ و خم است چون برگ جهان بین کوه‌ها پنهان شده. راهتان را ادامه دهید تا به مقصد می‌رسید.

5.   روستا افجه؛ جایی که به دشت هویج معروف شده
برای فرار از شلوغی‌های تهران و آلودگی، روستا سرسبز افجه هم انتخاب خیلی خوبی است. چشمه‌های زیادی که در اینجا وجود دارد؛ باعث شده تا میوه‌های خوشمزه‌ای مثل سیب و گیلاس و یا آلبالو هم اینجا دیده شوند. هوای دلچسب اینجا جان می‌دهد برای سفر یک‌روزه. دشت هویج روستا افجه از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی و‌طبیعی اینجا است و البته حالا دیگر خبری از هویج‌ها در این دشت نیست اما هنوز هم زیبا و دیدنی است و فقط رنگ نارنجی تبدیل شده به رنگ سبز. دیدن آبشار پسچویک با درختان افرا در اطرافش هم از دست ندهید و پیشنهاد هار یا تابستان را انتخاب کنید. برای تماشای روستا افجه باید به اتوبان شهید بابایی و جاده لشگرک بروید. مسیرتان را ادامه دهید تا به لواسان برسید. از شهر لواسان که بگذرید تابلویی می‌بینید که روی آن نوشته شده، روستا افجه و از آن‌جا به این روستا می‌رسید.
 
6.   روستا طالقان؛ ییلاقی و خوش آب‌ و‌ هوا
طالقان در نزدیکی‌های تهران هم مقصد خیلی‌ها برای سفر‌های کوتاه است. چون این منطقه ییلاقی با همه نزدیکی‌اش به تهران آب‌و‌هوایی متفاوت دارد. از آنجایی که طالقان کوهستانی است حتی در فصل تابستان هوای خیلی خنکی دارد پس برای انتخاب زمان سفر، فصل‌های پاییز و زمستان اصلا مناسب نیست. باورتان می‌شود طالقان حدود ۸۶ روستا دارد؟ یعنی با رفتن به طالقان انتخاب‌های زیادی دارید اما روستا میر از همه آن‌ها بکرتر مانده. در سفر به طالقان آبشار شله‌بن را هم ببینید که خیلی پر‌آب است و سه طبقه هم دارد. برای دسترسی به طالقان می‌توانید به سمت آزادراه کرج به قزوین حرکت کنید. از آنجا به آبیک بروید و بعد از گذشتن از آن، مسیر کوهستانی طالقان شروع می‌شود.
 

 

برچسب ها : تهران‌مبله سفر کوتاه‌مدت تهران گردی

اخبار روز
ضمیمه