تاریخ انتشار:1401/11/4
مشارکت جامعه محلی قشم موجب رونق گردشگری شده است

مشاور رییس جمهور:

مشارکت جامعه محلی قشم موجب رونق گردشگری شده است

اقتصاد سرآمد - مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: با برنامه‌ریزی و همراهی جامعه محلی اقتصاد جزیره قشم در حوزه گردشگری رونق گرفته و میزان بیکاری به حداقل رسیده است.

به گزارش اقتصاد سرآمد، حجت‌الله عبدالملکی در بازدید از برج پرنده‌نگری روستای گورزین جزیره قشم اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های مناطق آزاد کشور گردشگری است که می‌تواند به بهبود اقتصاد محلی و اشتغال‌زایی کمک چشمگیری داشته باشد.

عبدالملکی افزود: ظرفیت اقامت 10 میلیون نفرشب در مناطق آزاد کشور وجود دارد که در کنار جاذبه‌های گردشگری می‌تواند امکان حضور بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در مناطق آزاد را فراهم کند.

وی ضمن برشمردن ظرفیت‌های بی‌شمار گردشگری قشم، افزود: ذخیره‌گاه زیست‌کره حرا و طبیعت بکر جزیره موجب رونق گردشگری در این منطقه شده است.

مشاور رییس جمهور تأکید کرد: فرهنگ طبیعت دوستی و حفظ محیط‌زیست مردمان جزیره پهناور قشم از دلایل اصلی معرفی این جزیره به‌عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور است و برای جذب سرمایه‌گذار در قشم برنامه‌ریزی‌شده و از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم.

بنابراین گزارش، حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در سفری یک‌روزه به جزیره قشم پس از بازدید از ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی جزیره در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که از تاریخ سوم تا پنجم بهمن‌ماه در جزیره قشم برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

برچسب ها : حجت‌الله عبدالملکی منطقه آزاد قشم جزیره قشم

اخبار روز
ضمیمه