تاریخ انتشار:1401/11/13
لزوم سرعت بخشی به بومی‌سازی قطعات/ به شرکت‌های دانش بنیان اعتماد کنیم

جعفری در نخستین همایش ارزیابی عملکرد مجتمع های هفتگانه فولاد اعلام کرد:

لزوم سرعت بخشی به بومی‌سازی قطعات/ به شرکت‌های دانش بنیان اعتماد کنیم

اقتصادسرآمد - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه باید به بحث بومی سازی قطعات سرعت داده شود، گفت: امروز در زنجیره فولاد در بحث بومی سازی قطعات، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.


به گزارش اقتصادسرآمد، وجیه‌الله جعفری امروز در نخستین همایش ارزیابی عملکرد مجتمع های هفتگانه فولادی کشور که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: باید به پروژه های فولادی در دست اجرا سرعت بخشیده و همچنین صنایع پایین دستی این صنایع نیز فعال شوند.

وی افزود: در زنجیره فولاد از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون پیشرفت های بسیار خوبی داشته ایم به شکلی که ظرفیت ۴۵ میلیون تنی ایجاد شده و حدود ۳۰ میلیون تن تولید داریم.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: امروز در بخش آلومینیوم، مس و ذخایر معدنی رتبه های بسیار بالایی در جهان داریم و این امر از نتایج فعالیت مدیران و کارشناسان طی سال های متمادی بوده تا به این رتبه ها برسیم و اکنون نیز باید نگاه توسعه ای به این حوزه ها داشته باشیم.

جعفری با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری در بحث اشتغال، تولید و دانش بنیان عنوان کرد: برای اینکه روی پای خودمان بایستیم باید به شکلی فعالیت کنیم تا استقلال، اقتصاد مقاومتی، تاب آوری و بازدارندگی را در صنعت ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: باید زمینه اشتغال را برای نیروی انسانی توانمند کشور فراهم کنیم و این نکته ای است که باید به آن توجه کنیم. امروز در زنجیره فولاد در بحث بومی سازی قطعات اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه باید به بحث بومی سازی قطعات سرعت داده شود، گفت: باید به سمتی برویم که شرکت ها در طراحی از صفر تا ۱۰۰ یک محصول را انجام دهند همچنین در این مسیر باید به شرکت های دانش بنیان اعتماد و کمک کنیم تا این مهم محقق شود.

برچسب ها : ایمیدرو مجتمع های هفتگانه فولاد بومی‌سازی قطعات

اخبار روز
ضمیمه