تاریخ انتشار:1402/1/14
نقد و بررسی ام وی ام 110 جدید

نقد و بررسی ام وی ام 110 جدید

اقتصادسرآمد - با توجه به تمرکز اصلی جمعیت ایرانی در شهرهای شلوغ و متراکم، خودروهای کوچک و جمع و جور مانند MVM 110S می توانند گزینه های بسیار کارآمدی باشند زیرا این محصولات به نوعی برای زندگی شهری تکامل یافته اند و تردد آنها در خیابان های باریک و شلوغ آسان تر است.

 اما متأسفانه گرانی خودرو در کشور ما باعث شد که این دسته از خودروها مورد بی توجهی قرار گیرند، چرا که بیشتر افراد ترجیح می دهند خودروی کمی بزرگتر بخرند تا هم در داخل شهر و هم در سفر از آن استفاده کنند و به همین دلیل تیبا (حتی در نسخه سدان) در مقایسه با 110 محبوبیت بیشتری دارد. اما اگر استفاده شما فقط در شهر است و برای سفر با وسیله نقلیه دیگری (مثل ماشین دوم یا وسایل نقلیه عمومی) حساب باز کرده اید، می توانید از مزایای داشتن بهره مند شوید. خودرویی راحت، کم مصرف و کاربری آسان با خرید محصول جمع و جور مانند ام وی ام 110 اس.
MVM 110S خودرویی رام است که به دستورات راننده گوش می دهد و به دلیل جثه کوچک، شعاع گردش عالی و ادوات نرم و روان می تواند گزینه مناسبی برای مصارف شهری و ترافیکی یا در پارکینگ های تنگ و هنگام سر پیچ ها باشد. . در کوچه های باریک بسیار موثر به نظر می رسند بیش از هر چیز این محصول از نظر کیفیت سواری نسبت به قیمت شرایط قابل قبولی دارد و از نظر فضای پا و سر فضای کافی برای 4 سرنشین را در اختیار شما قرار می دهد. به غیر از آن، مسافت پیموده شده سوخت خوب و میرایی نسبتا کم موتور نگرانی ها را در مورد هزینه تعمیر و نگهداری خودرو کاهش داد، هرچند از نظر قیمت قطعات یدکی، شرایط 110 رقیب مانند تیبا 2 کمی بهتر است. در واقع MVM مدعی است با تقویت بدنه و درب ها ایمنی محصول خود را نسبت به گذشته ارتقا داده است، هرچند هنوز گزارشی از موسسه معتبر در این زمینه وجود ندارد. لوازم یدکی ام وی ام با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت امروزه در بازار تهران به راحتی در دسترس می باشد و دارندگان این مدل خودرو به راحتی می توانند با مراجعه به فروشگاه های معتبر خرید خود را انجام دهند.
خوب MVM 110S می تواند از بسیاری جهات گزینه جذابی باشد اما همه اینها فقط یک روی سکه بود و در طرف دیگر مسائلی مانند فضای بار بسیار کم وجود داشت که حتی برای یک هاچ بک کوچک جالب نیست و همچنین گزینه های محدود در نسخه Confortable و بازار دست دوم. کم رونق می تواند تا حدودی برای خریداران دلسرد کننده باشد. همچنین 110S به دلیل شتاب ضعیف ثانویه و پایداری نه چندان خوب در پیچ های تنگ و فضای ناکافی بار، به اندازه سایر سدان های این کلاس قیمتی برای مسافرت مفید نیست. یکی از رقیب های مسقیم این مدل خودروی چینی تیبا می باشد که از تولیدات داخلی شرکت سایپا می باشد.

داخل ام وی ام 110 جدید
با ورود به کابین ام وی ام 110 اس با فضایی غریب و جالب مواجه شدیم که اگرچه شکل محبوبی ندارد اما در مقایسه با سلیقه تیبا حس مدرن تری را به سرنشینان منتقل می کند. طراحی داشبورد و طاقچه ها از خطوط منحنی و دایره ای شکل گرفته شده و مانند نمای بیرونی، سلیقه بانوان و جوانان را هدف قرار داده است. علاوه بر این، فضای سر و پا به اندازه کافی در داخل اتاق برای 4 سرنشین وجود دارد که اگر از یک خودروی مینی انتظار فضا نداشته باشید، شما را راضی می کند. قرار دادن بسیاری از چیزها کافی نخواهد بود.
از نظر کیفیت باید گفت که کابین ام وی ام از پلاستیک خشک ساخته شده است اما با توجه به بازه قیمتی نمی توان به این نکته منفی اشاره کرد زیرا تمامی رقبای 110S در این پارامتر، اگر بدتر از آن نگوییم، نبودند. بهتر است.
 
مشخصات ام وی ام 110
در گذشته شاهد حضور مدل های قدیمی 110 با موتورهای 0.8 لیتری سه سیلندر و 1.1 لیتری چهار سیلندر در کشورمان بوده ایم. اما 110S از یک موتور 3 سیلندر 12 سوپاپ با حجمی در حدود 1 لیتر استفاده می کند که در بهترین حالت قادر است 68 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن متر گشتاور تولید کند و با استفاده از گیربکس 5 سرعته دستی آن را به چرخ های جلو بفرستد. البته با توجه به سبکی و کاربری شهری ام وی ام 110 اس می توان گفت که همین مقدار قدرت و گشتاور تا حدودی کافی است به خصوص که شتاب اولیه آن کار شما را شروع می کند و خنک کننده خودرو باعث ایجاد زیاد نمی شود. اختلال در حرکت؛ اما اگر قصد سفر خارج از شهر یا سبقت گرفتن در جاده را دارید، باید به شما هشدار بدهم که MVM 110S در سرعت های بالاتر با کاهش قابل توجهی در شتاب مواجه می شود و در نتیجه نمی تواند به اندازه کافی در خارج از شهر چابک باشد. و سبقت گرفتن علاوه بر این، عرض کم خودرو به همراه فرمان سبک و سیستم تعلیق نسبتا نرم خودرو، منجر به ضعف فرمان و ناپایداری در پیچ‌های تنگ شده است.

امکانات و تجهیزات
ام وی ام 110 اس در دو نوع لوکس و راحت از نظر سطح آپشن وارد بازار شد. نسخه لوکس که کامل ترین مدل 110S محسوب می شود دارای ویژگی های ساده ای مانند: کیسه هوای راننده و سرنشین جانبی، شیشه و آینه برقی، ترمز مجهز به سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، کیلومتر شمار دیجیتالی است. با نشانگر مصرف سوخت بلادرنگ، از چراغ های مه شکن جلو و عقب (البته چراغ های مه شکن جلو به صورت چراغ های روز ظاهر می شوند)، رینگ های آلومینیومی، شیشه عقب گرم کن و برف پاک کن عقب استفاده می کند که با توجه به رنج قیمت و قیمت کافی به نظر می رسد.
اما مدل Confortable که زودتر از مدل لوکس توسط مدیران خودرو از خط تولید بیرون کشیده شد، از نظر تجهیزات وضعیت اسفناکی دارد. درست است که در مقایسه با رقبایی مانند تیبا، حذف رینگ های آلومینیومی و سنسور پارک در نسخه راحت چندان به چشم نمی آید، اما حذف گرمکن و برف پاک کن شیشه عقب در این مدل جای گلایه دارد. به خصوص که خودروهای هاچ بک به دلیل ساختار بدنه و آیرودینامیک خاص خود نیاز اساسی به برف پاک کن عقب دارند. در این میان تنظیمات دستی بسیار قدیمی آینه های جانبی نیز روی این مدل جالب توجه است.
 

برچسب ها : ام وی ام 110 جدید MVM 110S خودروهای کوچک و جمع و جور

اخبار روز
ضمیمه