![سرمایهگذاری گسترده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر](/content/news/c75dbe89-a983-4855-9b79-b26dc219c729.jpg?width=400&height=300)
سرمایهگذاری گسترده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر
اقتصادسرآمد - معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه کشتیرانی به طور صرف تنها اقدامی نیست که در دریای خزر مورد توجه است بلکه انجام برنامههای راهبردی در خصوص کاهش زمان تخلیه و بارگیری کشتیها در محدوده بنادر در دستور کار قرار دارد که با توسعه بندر سالیانکا امکانپذیر شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، امیر بیات در حاشیه نمایشگاه بینالمللی ترانس راشا روسیه در خصوص میزان سهم ایران از ترانزیت کالاهای روسیه، کشورهای جنوب و شرق آسیا و همچنین اقداماتی که به منظور توسعه این بازار صورت گرفته با ارائه توضیحاتی، تصریح کرد: در راستای سیاستهای دولت و تقویت روابط با تجار و اقتصاد دانان داخلی به علاوه اقتصاددانان روسیه و هند و همچنین توسعه کریدور شمال-جنوب، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اقدام به سرمایهگذاری بسیار زیادی در دریای خزر نموده است.
وی افزود: یکی از این سرمایهگذاریها مربوط به سرمایه گذاری حدود ۱۰ میلیون دلاری در بندر سالیانکا است، همچنین قرارداد ساخت و خرید هشت فروند شناور ویژه تردد در دریای خزر انجام شده است.
معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی، ادامه داد: در حال حاضر گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به دنبال تقویت ساختارها و زیرساختهای حملونقلی است و بر همین اساس با یک دگردیسی در جهت توسعه و تقویت مبادلات تجاری با انجام حملونقل به صورت ترکیبی از هند به ایران و روسیه و بالعکس اقدام و یک شرکت چندوجهی و لجستیک ایجاد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: حضور کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه حملونقل و لجستیک در روسیه با استقبال بسیار گرم از سمت تجار روسی، هندی، پاکستانی و کشورهای اوراسیا قرار گرفت و برای تدوین برنامههای حملونقلی نشستهای بسیاری با آنها برگزار شد.
بیات گفت: این استقبال نشان داد که برند IRISL (کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) همواره و تحت هر شرایطی برندی معتبر و شناخته شده است.
وی در ادامه با بیان این نکته که کشتیهای دریای خزر از نوع کشتیهای خاص هستند تصریح کرد: با توجه به اینکه عمق آبخور دریای خزر زیاد نیست معمولاً کشتیها نمیتوانند بیشتر از هفت هزار تُن کالا جابهجا کنند و همچنین به دلیل تردد در کانال ولگا حتماً نیاز است که کشتیها تناژ پایینی داشته باشند.
معاون توسعه بازار کشتیرانی با اشاره به اینکه کشتیرانی دریای خزر بزرگترین و قویترین خط کشتیرانی در دریای خزر است گفت: این شرکت حدود ۲۷ فروند شناور دارد که طی دو تا سه ماه گذشته سه شناور دیگر از نوع اُمسکی (omskiy)خریداری کردهایم که به جمع ناوگان کشتیرانی خزر اضافه شدهاند. در عین حال یک شناور دیگر با ظرفیت هفت هزار تُن با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد در حوزه حمل کانتینر و جنرال کارگو در حال ساخت است.
وی همچنین به پروژه ساخت و تقویت صنایع کشتیسازی داخلی اشاره کرد و افزود: در این خصوص قراردادی با شرکت صدرا منعقد شده است که شامل ساخت چهار فروند شناور است که دو فروند در حال اتمام است و دو فروند دیگر نیز سفارش ساخت آنها انجام شده است که امیدواریم طبق برنامه زمانبندی شده تحویل داده شوند.
بیات در پایان اظهارات خود گفت: کشتی و کشتیرانی به طور صرف تنها اقدامی نیست که در دریای خزر مورد توجه است بلکه انجام برنامههای راهبردی در خصوص کاهش زمان تخلیه و بارگیری کشتیها در محدوده بنادر است که با توسعه بندر سالیانکا این امر مقدور خواهد شد.
برچسب ها : بندر سالیانکا کشتیرانی ترانس راشا
-
مشارکت بنیاد برکت در تولید ۱۰ هزار پایند الکترونیکی
-
اظهارات رئیس روسنفت درباره تاثیر مازاد تولید بر تلاشهای اوپک پلاس
-
عصری با رضا عبدالهی در ویژه برنامه «سیب نقره ای»
-
امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک سرمایه و هلدینگ پتروفرهنگ
-
مهدی بیرانوند برگزیده دوره دکتری روزنامهنگاری و رسانه دانشگاه هارویست آماریلو تگزاس آمریکا شد
-
حضور بنیاد برکت در سی یکمین نمایشگاه بین المللی مواد غذایی ایران
-
نیم نگاهی به انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری
-
در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صورت گرفت؛
-
پرداخت تسهیلات قرضالحسنه به کسب و کارهای آسیبدیده
-
یک سر و گردن بالاتر از همه
-
آشنایی با کفپوش عایق برق فشار قوی
-
«معلم خصوصی ارزان و آنلاین برای شب امتحان» با یک تلفن!
-
تقدیرشرکت آب و نیرو از قهرمانان ورزشی شهرستان گتوند در مسابقات جهانی
-
راه اندازی کارگاه تولید شمش آلومینیوم از ضایعات
-
آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
-
پرداخت 2200 میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
-
توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
-
تغییر نگاه به سرمایهگذاریها موجب شده تا بسیاری از دعواهای حقوقی با مذاکرات حل شود
-
بهسازی فضاهای بی دفاع شهری جهت کاهش آسیب های اجتماعی
-
تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار