تاریخ انتشار:1402/2/5

مدیرعامل بیمه تعاون مطرح کرد:
مدیریت دانش، راهکاری برای توسعه فروش بیمه
اقتصادسرآمد- مدیرعامل بیمه تعاون، اتخاذ سیاست جذب نیرو بر اساس مدیریت دانش از سوی منابع انسانی شرکت های بیمه را عاملی برای توسعه فروش سازمانی دانست.
به گزارش اقتصادسرآمد، یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون، در گفتوگوی آنلاین با کارشناس مسائل کوچینگ که با موضوع «ارتباط توسعه فردی و مهارتها با افزایش فروش و رونق کسب و کار» برگزار شد، از صنعت بیمه به عنوان یک دانش چندرشتهای یاد کرد و گفت: مهارت های مدیر بیمهای، تنها با آگاهی به ماهیت بیمه تکمیل نشده و با توجه به چندرشتهای بودن صنعت بیمه، نیاز است تا مهارتهایی در زمینه مدیریت و حسابداری مالی، منابع انسانی، فروش و حقوق آموخته شود.
مدیرعامل بیمه تعاون همچنین فروش موفق بیمه را با اثر گلوله برفی مقایسه کرد و بیان کرد: در صنعت بیمه برای اینکه گلوله های برفی بزرگ تر شوند و فرایند جذب بهتر صورت پذیرد، نیاز است که افراد برانگیخته شوند؛ برخی افراد هم البته از ابتدا خودبرانگیختگی دارند ولی برای برانگیخته کردن افراد، لازم هست جلسات مداومی با فرد برگزار شود و او را ترغیب کرد.
وی افزود: بر این اساس مدیریت دانش سازمانی از مهم ترین عوامل موفقیت شرکت های بیمه در عصر اطلاعات و شرایط رقابتی کنونی است و سازمانی موفق خواهد بود که در مدیریت منابع انسانی، شاخص های مدیریت دانش همچون شناسایی، گزینش، سازماندهی، توزیع و انتقال اطلاعات را در کنار تخصص گرایی لحاظ کرده و موجبات یک مکتب دانشی را فراهم کند.
مظلومی در ادامه به مقاله ارائه شده خود در خصوص تأثیر مدیریت منابع انسانی شرکت های بیمه در موفقیت فروش اشاره کرد و مطرح کرد: منابع انسانی در سازمانها، تولید کننده دانش ضمنی هستند و برای استخراج این دانش، سازمانها به بازنگری در فرهنگ و ساختار سازمانی خود نیازمندند.
در بخش مدیریت منابع انسانی شرکت های بیمه دو چرخه به نام های موفقیت و شکست وجود دارد؛ چرخه شکست زمانی خواهد بود که منابع انسانی، نیرویی جذب کرده باشد که با انگیزش، دانش و تجربه کافی همراه نبوده یا ساختار منابع انسانی نتواند او را در ساختار انگیزشی همچون نظام پاداش، ارتقاء و... به درستی جای دهد؛ در نتیجه شرکت بیمه نیز با چالش های عدیدهای مواجه شده و چرخه شکست صورت میپذیرد.
دبیر کمیسیون بیمه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بینالمللی افزود: چرخه موفقیت درست در مقابل چرخه شکست قرار دارد؛ در چرخه موفقیت با توجه به اینکه رضایت شغلی کارمند مطلوب است و انگیزه کافی برای ادامه فعالیت وجود دارد، کیفیت خدمات دهی به مشتری نیز از درجه بالایی برخوردار شده و سازمان نیز به نتایج مطلوبی میرسد.
دانش آموخته دانشگاه بوردو فرانسه در ادامه به راهکار به روزرسانی دانش مدیران پس از اخذ درجه مدیریت در سازمان اشاره کرد و گفت: مطلوب است مدیران برای به روز رسانی دانش و دریافت نظرات کاربردی، از مشاورانی زبده استفاده کرده و مانع از تک بعدی شدن خود شوند.
مدیرعامل بیمه تعاون همچنین فروش موفق بیمه را با اثر گلوله برفی مقایسه کرد و بیان کرد: در صنعت بیمه برای اینکه گلوله های برفی بزرگ تر شوند و فرایند جذب بهتر صورت پذیرد، نیاز است که افراد برانگیخته شوند؛ برخی افراد هم البته از ابتدا خودبرانگیختگی دارند ولی برای برانگیخته کردن افراد، لازم هست جلسات مداومی با فرد برگزار شود و او را ترغیب کرد.
وی افزود: بر این اساس مدیریت دانش سازمانی از مهم ترین عوامل موفقیت شرکت های بیمه در عصر اطلاعات و شرایط رقابتی کنونی است و سازمانی موفق خواهد بود که در مدیریت منابع انسانی، شاخص های مدیریت دانش همچون شناسایی، گزینش، سازماندهی، توزیع و انتقال اطلاعات را در کنار تخصص گرایی لحاظ کرده و موجبات یک مکتب دانشی را فراهم کند.
مظلومی در ادامه به مقاله ارائه شده خود در خصوص تأثیر مدیریت منابع انسانی شرکت های بیمه در موفقیت فروش اشاره کرد و مطرح کرد: منابع انسانی در سازمانها، تولید کننده دانش ضمنی هستند و برای استخراج این دانش، سازمانها به بازنگری در فرهنگ و ساختار سازمانی خود نیازمندند.
در بخش مدیریت منابع انسانی شرکت های بیمه دو چرخه به نام های موفقیت و شکست وجود دارد؛ چرخه شکست زمانی خواهد بود که منابع انسانی، نیرویی جذب کرده باشد که با انگیزش، دانش و تجربه کافی همراه نبوده یا ساختار منابع انسانی نتواند او را در ساختار انگیزشی همچون نظام پاداش، ارتقاء و... به درستی جای دهد؛ در نتیجه شرکت بیمه نیز با چالش های عدیدهای مواجه شده و چرخه شکست صورت میپذیرد.
دبیر کمیسیون بیمه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بینالمللی افزود: چرخه موفقیت درست در مقابل چرخه شکست قرار دارد؛ در چرخه موفقیت با توجه به اینکه رضایت شغلی کارمند مطلوب است و انگیزه کافی برای ادامه فعالیت وجود دارد، کیفیت خدمات دهی به مشتری نیز از درجه بالایی برخوردار شده و سازمان نیز به نتایج مطلوبی میرسد.
دانش آموخته دانشگاه بوردو فرانسه در ادامه به راهکار به روزرسانی دانش مدیران پس از اخذ درجه مدیریت در سازمان اشاره کرد و گفت: مطلوب است مدیران برای به روز رسانی دانش و دریافت نظرات کاربردی، از مشاورانی زبده استفاده کرده و مانع از تک بعدی شدن خود شوند.
برچسب ها : بیمه تعاون فروش بیمه رونق کسب و کار
اخبار روز
-
سد قوچم، حلقه واسط انتقال آب از غرب به شرق کردستان
-
محور چالوس چهارخطه می شود
-
تقدیر فرمانده سپاه از مرکز وکلا
-
سفر؛ آزمونی برای مسئولیت و آگاهی
-
رُمان نویسنده هرمزگانی به چاپ سوم رسید/ «آن تابستان»؛ سوژه مردمپسند ناب اقلیمی برای سینما
-
سرمایهگذاری در پروژههای شهری پیشرفت کرده، اما برخی چالشها باقی است
-
گام جدیددرنگهداشت محلات۲۷گانه منطقه یک باشروع بهار قرآن و طبیعت
-
بازدید مدیر دفتر یونسکو در تهران، از شناور تحقیقاتی «کاوشگر خلیج فارس»
-
صادرات محوری و توسعه فناوری رویکرد اصلی مناطق آزاد
-
تأکید هند بر توسعه چابهار همزمان با تهدید آمریکا
-
افتتاح بخشی از پروژه آزادراه تبریز-مرند
-
عملیات ترمیم خط اسید استیک مربوط به مخازن 1001
-
پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی قیر، آسفالت، عایقها، بتن، سیمان و ماشینآلات وابسته افتتاح شد
-
هدفگذاری ایران و قزاقستان برای حمل ۵ میلیون تن بار از مسیر ریلی کشورمان
-
تخصصی ترین وزراتخانه جولانگاه افراد سفارشی و رابطه ای شده است
-
دهمین بوت کمپ اقتصادی با رویکرد توسعه کسب و کارهای نوظهور برگزار شد
-
نیازمند برنامه کلان ملی در حوزه منابع انسانی دریانوردان هستیم
-
همایش شرکت های برتر ایران برای بررسی و رتبه بندی 100 شرکت برتر در سال مالی 1402 برگزار شد
-
امروز باید تکلیف خود را نسبت به نگاه امنیتی حاکم بر فضای دیتا روشن کنیم
-
بازدید میدانی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی به منظور بررسی عملکرد واحدهای مختلف بندر پتروشیمی ماهشهر