تاریخ انتشار:1402/2/5
مدیرعامل بیمه تعاون مطرح کرد:
مدیریت دانش، راهکاری برای توسعه فروش بیمه
اقتصادسرآمد- مدیرعامل بیمه تعاون، اتخاذ سیاست جذب نیرو بر اساس مدیریت دانش از سوی منابع انسانی شرکت های بیمه را عاملی برای توسعه فروش سازمانی دانست.
به گزارش اقتصادسرآمد، یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون، در گفتوگوی آنلاین با کارشناس مسائل کوچینگ که با موضوع «ارتباط توسعه فردی و مهارتها با افزایش فروش و رونق کسب و کار» برگزار شد، از صنعت بیمه به عنوان یک دانش چندرشتهای یاد کرد و گفت: مهارت های مدیر بیمهای، تنها با آگاهی به ماهیت بیمه تکمیل نشده و با توجه به چندرشتهای بودن صنعت بیمه، نیاز است تا مهارتهایی در زمینه مدیریت و حسابداری مالی، منابع انسانی، فروش و حقوق آموخته شود.
مدیرعامل بیمه تعاون همچنین فروش موفق بیمه را با اثر گلوله برفی مقایسه کرد و بیان کرد: در صنعت بیمه برای اینکه گلوله های برفی بزرگ تر شوند و فرایند جذب بهتر صورت پذیرد، نیاز است که افراد برانگیخته شوند؛ برخی افراد هم البته از ابتدا خودبرانگیختگی دارند ولی برای برانگیخته کردن افراد، لازم هست جلسات مداومی با فرد برگزار شود و او را ترغیب کرد.
وی افزود: بر این اساس مدیریت دانش سازمانی از مهم ترین عوامل موفقیت شرکت های بیمه در عصر اطلاعات و شرایط رقابتی کنونی است و سازمانی موفق خواهد بود که در مدیریت منابع انسانی، شاخص های مدیریت دانش همچون شناسایی، گزینش، سازماندهی، توزیع و انتقال اطلاعات را در کنار تخصص گرایی لحاظ کرده و موجبات یک مکتب دانشی را فراهم کند.
مظلومی در ادامه به مقاله ارائه شده خود در خصوص تأثیر مدیریت منابع انسانی شرکت های بیمه در موفقیت فروش اشاره کرد و مطرح کرد: منابع انسانی در سازمانها، تولید کننده دانش ضمنی هستند و برای استخراج این دانش، سازمانها به بازنگری در فرهنگ و ساختار سازمانی خود نیازمندند.
در بخش مدیریت منابع انسانی شرکت های بیمه دو چرخه به نام های موفقیت و شکست وجود دارد؛ چرخه شکست زمانی خواهد بود که منابع انسانی، نیرویی جذب کرده باشد که با انگیزش، دانش و تجربه کافی همراه نبوده یا ساختار منابع انسانی نتواند او را در ساختار انگیزشی همچون نظام پاداش، ارتقاء و... به درستی جای دهد؛ در نتیجه شرکت بیمه نیز با چالش های عدیدهای مواجه شده و چرخه شکست صورت میپذیرد.
دبیر کمیسیون بیمه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بینالمللی افزود: چرخه موفقیت درست در مقابل چرخه شکست قرار دارد؛ در چرخه موفقیت با توجه به اینکه رضایت شغلی کارمند مطلوب است و انگیزه کافی برای ادامه فعالیت وجود دارد، کیفیت خدمات دهی به مشتری نیز از درجه بالایی برخوردار شده و سازمان نیز به نتایج مطلوبی میرسد.
دانش آموخته دانشگاه بوردو فرانسه در ادامه به راهکار به روزرسانی دانش مدیران پس از اخذ درجه مدیریت در سازمان اشاره کرد و گفت: مطلوب است مدیران برای به روز رسانی دانش و دریافت نظرات کاربردی، از مشاورانی زبده استفاده کرده و مانع از تک بعدی شدن خود شوند.
مدیرعامل بیمه تعاون همچنین فروش موفق بیمه را با اثر گلوله برفی مقایسه کرد و بیان کرد: در صنعت بیمه برای اینکه گلوله های برفی بزرگ تر شوند و فرایند جذب بهتر صورت پذیرد، نیاز است که افراد برانگیخته شوند؛ برخی افراد هم البته از ابتدا خودبرانگیختگی دارند ولی برای برانگیخته کردن افراد، لازم هست جلسات مداومی با فرد برگزار شود و او را ترغیب کرد.
وی افزود: بر این اساس مدیریت دانش سازمانی از مهم ترین عوامل موفقیت شرکت های بیمه در عصر اطلاعات و شرایط رقابتی کنونی است و سازمانی موفق خواهد بود که در مدیریت منابع انسانی، شاخص های مدیریت دانش همچون شناسایی، گزینش، سازماندهی، توزیع و انتقال اطلاعات را در کنار تخصص گرایی لحاظ کرده و موجبات یک مکتب دانشی را فراهم کند.
مظلومی در ادامه به مقاله ارائه شده خود در خصوص تأثیر مدیریت منابع انسانی شرکت های بیمه در موفقیت فروش اشاره کرد و مطرح کرد: منابع انسانی در سازمانها، تولید کننده دانش ضمنی هستند و برای استخراج این دانش، سازمانها به بازنگری در فرهنگ و ساختار سازمانی خود نیازمندند.
در بخش مدیریت منابع انسانی شرکت های بیمه دو چرخه به نام های موفقیت و شکست وجود دارد؛ چرخه شکست زمانی خواهد بود که منابع انسانی، نیرویی جذب کرده باشد که با انگیزش، دانش و تجربه کافی همراه نبوده یا ساختار منابع انسانی نتواند او را در ساختار انگیزشی همچون نظام پاداش، ارتقاء و... به درستی جای دهد؛ در نتیجه شرکت بیمه نیز با چالش های عدیدهای مواجه شده و چرخه شکست صورت میپذیرد.
دبیر کمیسیون بیمه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بینالمللی افزود: چرخه موفقیت درست در مقابل چرخه شکست قرار دارد؛ در چرخه موفقیت با توجه به اینکه رضایت شغلی کارمند مطلوب است و انگیزه کافی برای ادامه فعالیت وجود دارد، کیفیت خدمات دهی به مشتری نیز از درجه بالایی برخوردار شده و سازمان نیز به نتایج مطلوبی میرسد.
دانش آموخته دانشگاه بوردو فرانسه در ادامه به راهکار به روزرسانی دانش مدیران پس از اخذ درجه مدیریت در سازمان اشاره کرد و گفت: مطلوب است مدیران برای به روز رسانی دانش و دریافت نظرات کاربردی، از مشاورانی زبده استفاده کرده و مانع از تک بعدی شدن خود شوند.
برچسب ها : بیمه تعاون فروش بیمه رونق کسب و کار
اخبار روز
-
مدیرعامل جدید شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم منصوب شد
-
پرندگان آبگون در گالری کاف نمایش داده می شود
-
کتاب " چه، زندگی و جاودانگی یک چریک " اثر مهدی بیرانوند روژمان رونمایی شد
-
گزارش رسمی از کتاب داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج در صدا و سیما
-
ارتقای زیبایی بصری منطقه یک؛ رنگ آمیزی کافوها و جداول تا المان های شهری
-
انجمن مدیران روزنامه های غیردولتی خواستار لغو ابلاغیه عدم انتشار آگهیهای ثبتی در مطبوعات شد
-
برنامهها و راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی در دوره مدیریتی جدید
-
ماجرای خودرو های دپو شده در پارکینگ ایرانخودرو دیزل چه بود؟
-
حضور پر قدرت ایران خودرو دیزل در نمایشگاه های تهران و تبریز
-
دعوت مدیرعامل راهآهن از کارشناسان فنی ریلی اسپانیا برای راهاندازی قطارهای پُرسرعت
-
گشایش همایش ملی صنعت گردشگری «هَمسنگار» در جزیره قشم
-
کتابخانه مجازی شهدای دولت و شهدای جزیره قشم رونمایی شد
-
رضایتمندی حداکثری فرماندهان و خدمه کشتیهای متردد به بندر امام(ره)
-
کتاب «داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج» اثر مهدی بیرانوند
-
انتصاب نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور
-
ایزوایکو نماد اقتصاد دریا محور است و باید نگاه ویژهای به آن شود
-
نقش بینظیر پیشکسوتان دفاع مقدس در شکلگیری فرهنگ مقاومت و ایستادگی
-
ادعای استخدام خارج از چارچوب نیروهای قراردادی کذب است
-
دوره های جامع آموزش ادمینی و طراحی سایت همراه با استخدام و معرفی به بازار کار رایگان
-
صدا و سیما باید اخبار را امانتدارانه به مخاطب منتقل کند تا اعتماد مخاطب را جلب کند