تاریخ انتشار:1402/2/5

مدیرعامل بیمه تعاون مطرح کرد:
مدیریت دانش، راهکاری برای توسعه فروش بیمه
اقتصادسرآمد- مدیرعامل بیمه تعاون، اتخاذ سیاست جذب نیرو بر اساس مدیریت دانش از سوی منابع انسانی شرکت های بیمه را عاملی برای توسعه فروش سازمانی دانست.
به گزارش اقتصادسرآمد، یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون، در گفتوگوی آنلاین با کارشناس مسائل کوچینگ که با موضوع «ارتباط توسعه فردی و مهارتها با افزایش فروش و رونق کسب و کار» برگزار شد، از صنعت بیمه به عنوان یک دانش چندرشتهای یاد کرد و گفت: مهارت های مدیر بیمهای، تنها با آگاهی به ماهیت بیمه تکمیل نشده و با توجه به چندرشتهای بودن صنعت بیمه، نیاز است تا مهارتهایی در زمینه مدیریت و حسابداری مالی، منابع انسانی، فروش و حقوق آموخته شود.
مدیرعامل بیمه تعاون همچنین فروش موفق بیمه را با اثر گلوله برفی مقایسه کرد و بیان کرد: در صنعت بیمه برای اینکه گلوله های برفی بزرگ تر شوند و فرایند جذب بهتر صورت پذیرد، نیاز است که افراد برانگیخته شوند؛ برخی افراد هم البته از ابتدا خودبرانگیختگی دارند ولی برای برانگیخته کردن افراد، لازم هست جلسات مداومی با فرد برگزار شود و او را ترغیب کرد.
وی افزود: بر این اساس مدیریت دانش سازمانی از مهم ترین عوامل موفقیت شرکت های بیمه در عصر اطلاعات و شرایط رقابتی کنونی است و سازمانی موفق خواهد بود که در مدیریت منابع انسانی، شاخص های مدیریت دانش همچون شناسایی، گزینش، سازماندهی، توزیع و انتقال اطلاعات را در کنار تخصص گرایی لحاظ کرده و موجبات یک مکتب دانشی را فراهم کند.
مظلومی در ادامه به مقاله ارائه شده خود در خصوص تأثیر مدیریت منابع انسانی شرکت های بیمه در موفقیت فروش اشاره کرد و مطرح کرد: منابع انسانی در سازمانها، تولید کننده دانش ضمنی هستند و برای استخراج این دانش، سازمانها به بازنگری در فرهنگ و ساختار سازمانی خود نیازمندند.
در بخش مدیریت منابع انسانی شرکت های بیمه دو چرخه به نام های موفقیت و شکست وجود دارد؛ چرخه شکست زمانی خواهد بود که منابع انسانی، نیرویی جذب کرده باشد که با انگیزش، دانش و تجربه کافی همراه نبوده یا ساختار منابع انسانی نتواند او را در ساختار انگیزشی همچون نظام پاداش، ارتقاء و... به درستی جای دهد؛ در نتیجه شرکت بیمه نیز با چالش های عدیدهای مواجه شده و چرخه شکست صورت میپذیرد.
دبیر کمیسیون بیمه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بینالمللی افزود: چرخه موفقیت درست در مقابل چرخه شکست قرار دارد؛ در چرخه موفقیت با توجه به اینکه رضایت شغلی کارمند مطلوب است و انگیزه کافی برای ادامه فعالیت وجود دارد، کیفیت خدمات دهی به مشتری نیز از درجه بالایی برخوردار شده و سازمان نیز به نتایج مطلوبی میرسد.
دانش آموخته دانشگاه بوردو فرانسه در ادامه به راهکار به روزرسانی دانش مدیران پس از اخذ درجه مدیریت در سازمان اشاره کرد و گفت: مطلوب است مدیران برای به روز رسانی دانش و دریافت نظرات کاربردی، از مشاورانی زبده استفاده کرده و مانع از تک بعدی شدن خود شوند.
مدیرعامل بیمه تعاون همچنین فروش موفق بیمه را با اثر گلوله برفی مقایسه کرد و بیان کرد: در صنعت بیمه برای اینکه گلوله های برفی بزرگ تر شوند و فرایند جذب بهتر صورت پذیرد، نیاز است که افراد برانگیخته شوند؛ برخی افراد هم البته از ابتدا خودبرانگیختگی دارند ولی برای برانگیخته کردن افراد، لازم هست جلسات مداومی با فرد برگزار شود و او را ترغیب کرد.
وی افزود: بر این اساس مدیریت دانش سازمانی از مهم ترین عوامل موفقیت شرکت های بیمه در عصر اطلاعات و شرایط رقابتی کنونی است و سازمانی موفق خواهد بود که در مدیریت منابع انسانی، شاخص های مدیریت دانش همچون شناسایی، گزینش، سازماندهی، توزیع و انتقال اطلاعات را در کنار تخصص گرایی لحاظ کرده و موجبات یک مکتب دانشی را فراهم کند.
مظلومی در ادامه به مقاله ارائه شده خود در خصوص تأثیر مدیریت منابع انسانی شرکت های بیمه در موفقیت فروش اشاره کرد و مطرح کرد: منابع انسانی در سازمانها، تولید کننده دانش ضمنی هستند و برای استخراج این دانش، سازمانها به بازنگری در فرهنگ و ساختار سازمانی خود نیازمندند.
در بخش مدیریت منابع انسانی شرکت های بیمه دو چرخه به نام های موفقیت و شکست وجود دارد؛ چرخه شکست زمانی خواهد بود که منابع انسانی، نیرویی جذب کرده باشد که با انگیزش، دانش و تجربه کافی همراه نبوده یا ساختار منابع انسانی نتواند او را در ساختار انگیزشی همچون نظام پاداش، ارتقاء و... به درستی جای دهد؛ در نتیجه شرکت بیمه نیز با چالش های عدیدهای مواجه شده و چرخه شکست صورت میپذیرد.
دبیر کمیسیون بیمه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بینالمللی افزود: چرخه موفقیت درست در مقابل چرخه شکست قرار دارد؛ در چرخه موفقیت با توجه به اینکه رضایت شغلی کارمند مطلوب است و انگیزه کافی برای ادامه فعالیت وجود دارد، کیفیت خدمات دهی به مشتری نیز از درجه بالایی برخوردار شده و سازمان نیز به نتایج مطلوبی میرسد.
دانش آموخته دانشگاه بوردو فرانسه در ادامه به راهکار به روزرسانی دانش مدیران پس از اخذ درجه مدیریت در سازمان اشاره کرد و گفت: مطلوب است مدیران برای به روز رسانی دانش و دریافت نظرات کاربردی، از مشاورانی زبده استفاده کرده و مانع از تک بعدی شدن خود شوند.
برچسب ها : بیمه تعاون فروش بیمه رونق کسب و کار
اخبار روز
-
هواپیمای md-87 با ظرفیت ۲۵ نفر به ناوگان هوایی اضافه شد
-
کشتی کانتینری به گِل نشسته در لنگرگاه بندرعباس شناورسازی شد
-
منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) میتواند به هاب لجستیک هوایی و باری کشور تبدیل شود
-
آغاز ساخت ۹۴ هزار واحد مسکن کارگری در ۷ استان
-
نهمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک به صورتی شایسته در آذرماه 1404 برگزار می شود
-
گزارش اینستاگرامی سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه از مذاکرات و توافق در قاهره
-
انتصاب مدیرکل امور بینالمللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه
-
برای اجرای کامل استانداردهای IFRS آمادگی کامل داریم
-
اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل دو بیمارستان در قالب نشاندار کردن مالیات
-
سالاری رفت، سید محمدمهدی هادوی رئیس شد
-
پیام تبریک مدیرعامل بانک ملی ایران به مناسبت نود و هفتمین سالروز تاسیس بانک
-
۳۱ شهریور، آخرین مهلت شرکت در جشنواره حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملت
-
اقدامات حوزه های استراتژیک بانک پارسیان در توسعه اجتماعی و اقتصادی
-
بانک تجارت پیشرو درحوزه تأمین مالی زنجیرهای و کسب درآمد از محل ارائه خدمات بانکی
-
اهم اقدامات حقوقی بانک مسکن در یک سال دولت چهاردهم
-
۵۳۰۰ فقره وام و تسهیلات، هدیه بانک صادرات ایران به سرزمین «رنگینکمان اقوام»
-
آغاز پیشفروش بلیت قطارهای مسافری مهرماه از فردا
-
برگزاری بیستودومین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان فردا در تهران
-
برنامههای توسعه ای شیلات با حضور پیشکسوتان و تولیدکنندگان صاحب نظر شیلاتی
-
دیدار رئیس سازمان بورس با دبیر شورایعالی مناطق آزاد