تاریخ انتشار:1402/2/8
علی فتحی:
حمایت همه جانبه از لایروبی کانال آشور منتهی به خلیج گرگان انجام خواهد شد
اقتصادسرآمد - معاون عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: حمایت همه جانبه برای پایان لایروبی کانال آشور منتهی به خلیج گرگان در زمان برنامه ریزی شده،انجام تا در دومین سفر رییس جمهور به گلستان مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی فتحی روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از لایروبی کانال آشور منتهی به خلیج گرگان اظهار کرد: اجرای این پروژه مهم و ملی، مشکل تخصیص اعتبار نداشته و با طی تشریفات اداری باقی مانده اعتبار به پیمانکار برای پایان آن پرداخت می.شود.
وی ادامه داد، تمام تلاش این است که اجرای لایروبی کانال آشور در زمان برنامه ریزی شده و حتی جلوتر، آماده بهره برداری شود.
وی گفت: در نشستی که با پیمانکار و مشاور پروژه احیای خلیج گرگان انجام شد ، آخرین پیشرفت فیزیکی پروژه مورد بررسی قرار گرفت و مسائل و مشکلات پیشرو اجرای طرح پروژه از طریق ملی برطرف می شود.
فتحی یادآور شد: پروژه لایروبی کانال آشور طبق گزارش پیمانکار بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت آن با نگاه ویره دولت سیزدهم و نامساعد بودن شرایط جوی، بسیار خوب است.
وی ابراز امیدواری کردو گفت؛ با احیای این پروژه که مطالبه چندین ساله مردم گلستان بوده هرچه زودتر بهره برداری و از مزایای آن در پاسداری توسعه منطقه استفاده شود.
با حضور آیتالله سیدابراهیم رییسی در خلیج گرگان در اسفند ماه سال ۱۴۰۰، وی دستور فوری آغاز لایروبی و رسوببرداری از کانالهای سهگانه منطقه را صادر کرد و پس از مدت کوتاهی با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مجری و قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا به عنوان پیمانکار، مرحله نخست این عملیات آغاز شد که برای انجام آن از اواخر مرداد ماه چندین دستگاه ماشین آلات سنگین برای لایروبی وارد کانال آشوراده شدند.
با وجود توجه دولت سیزدهم به مطالبه مردم گلستان برای نجات خلیج گرگان، مدنظر قرار دادن پایش لحظهای تغییرات خلیج گرگان و استفاده از این دادهها در اجرای طرحهای نجاتبخشی، همراه کردن جوامع محلی برای مشارکت و استفاده از ارتباطات بینالمللی در سطح ملی و استانی با کشورهای همسایه خزر و به ویژه روسیه مورد تاکید علاقهمندان به محیط زیست است.
خلیج گرگان یکی از بزرگترین مخازن آب شیرین متصل به دریای خزر هست و تداوم زندگی بسیاری از جانداران در بزرگترین دریاچه زمین به اتصال آن با دریا وابسته است.
این پهنه سالهاست که گرفتار چالشهایی از جمله کمبود آب برای تجدید حیات آبزیان، شکار بیرویه، لایروبی نکردن کانالهای آبرسان، افزایش تعداد آببندان و مزارع پرورش ماهی در بالا دست شده و این عوامل بر بحرانی شدن شرایط منطقه افزوده و ضرورت تلاش برای حل آن را جدیتر کرده است.
برچسب ها : لایروبی کانال خلیج گرگان کمبود آب
اخبار روز
-
هواپیمای md-87 با ظرفیت ۲۵ نفر به ناوگان هوایی اضافه شد
-
کشتی کانتینری به گِل نشسته در لنگرگاه بندرعباس شناورسازی شد
-
منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) میتواند به هاب لجستیک هوایی و باری کشور تبدیل شود
-
آغاز ساخت ۹۴ هزار واحد مسکن کارگری در ۷ استان
-
نهمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک به صورتی شایسته در آذرماه 1404 برگزار می شود
-
گزارش اینستاگرامی سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه از مذاکرات و توافق در قاهره
-
انتصاب مدیرکل امور بینالمللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه
-
برای اجرای کامل استانداردهای IFRS آمادگی کامل داریم
-
اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل دو بیمارستان در قالب نشاندار کردن مالیات
-
سالاری رفت، سید محمدمهدی هادوی رئیس شد
-
پیام تبریک مدیرعامل بانک ملی ایران به مناسبت نود و هفتمین سالروز تاسیس بانک
-
۳۱ شهریور، آخرین مهلت شرکت در جشنواره حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملت
-
اقدامات حوزه های استراتژیک بانک پارسیان در توسعه اجتماعی و اقتصادی
-
بانک تجارت پیشرو درحوزه تأمین مالی زنجیرهای و کسب درآمد از محل ارائه خدمات بانکی
-
اهم اقدامات حقوقی بانک مسکن در یک سال دولت چهاردهم
-
۵۳۰۰ فقره وام و تسهیلات، هدیه بانک صادرات ایران به سرزمین «رنگینکمان اقوام»
-
آغاز پیشفروش بلیت قطارهای مسافری مهرماه از فردا
-
برگزاری بیستودومین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان فردا در تهران
-
برنامههای توسعه ای شیلات با حضور پیشکسوتان و تولیدکنندگان صاحب نظر شیلاتی
-
دیدار رئیس سازمان بورس با دبیر شورایعالی مناطق آزاد