تاریخ انتشار:1402/2/8
استقرار پردیس سیارسلامت در محلات

همزمان با هفته ملی سلامت در منطقه دو اجرا می شود؛

استقرار پردیس سیارسلامت در محلات

اقتصادسرآمد - شهردار منطقه دو گفت: همزمان با هفته ملی سلامت با استقرار پردیس سلامت سیار در نقاط پرتردد، شهروندان از خدمات سلامت محور بهره مند می‌شوند.


به  گزارش اقتصادسرآمد، مهدی صالحی شهردار منطقه دو با اشاره به اهمیت جایگاه سلامت به عنوان حقوق اساسی شهروندان و ضرورت تقویت آگاهی و مهارت آنها در شیوه های سبک زندگی سالم گفت: درهمین راستا مدیریت شهری منطقه همزمان با هفته ملی سلامت، ویژه برنامه های متنوعی با شعار «سلامت برای همه با پزشکی خانواده - حال خوب زندگی»  پیش بینی و اجرا می کند.

وی به استقرار پردیس سیارسلامت در نقاط پرتردد، با رویکرد ارائه خدمات آموزشی و سلامت محور اشاره کرد و گفت: پردیس سیارسلامت، در قالب یک گروه آموزشی متخصص و هنری در نقاط پیش بینی شده مستقر و علاوه بر ارائه خدمات در حوزه سلامت عمومی همچون ویزیت و مشاوره، با بهره گیری از طرفیت هنر ، آموزش های متناسب با  سبک زندگی سالم، خود مراقبتی و ...با هدف ارتقای سواد سلامت ارائه می شود.

به گفته صالحی، اجرای «زنگ تحرک سلامت» در بوستان های منطقه، پویش اهدای خون ،کمپین آموزشی و اطلاع رسانی حال خوب، جشنواره سیب و برگزاری «جشنواره املت ویژه کودکان اتیسم» در بوستان نهج البلاغه، از دیگر برنامه های مورد پیش بینی در هفته سلامت است.

شهردارمنطقه دو در ادامه از نشست هم اندیشی خیرین سلامت شهر تهران خبرداد و گفت: با توجه به نقش مهم خیرین در تامین و ارتقای سطح سلامت جامعه ،این نشست باهدف هم افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت ها و همچنین تقدیراز اقدامات خیرین سلامت برگزار می شود.

وی  با بیان اینکه برنامه ها به نحوی پیش بینی شد تا امکان بهره مندی تمامی اقشار جامعه و به طور ویژه گروه های خاص از خدمات سلامت فراهم شود، افزود: این برنامه ها با مشارکت گروه های مردمی، خیرین حوزه سلامت، کانون های اجتماع محور و خانه های سلامت محلات و... در فضاهای فرهنگی و آموزشی منطقه اجرا می شود.

برچسب ها : هفته ملی سلامت خيرين سلامت ارتقای سطح سلامت

اخبار روز
ضمیمه