تاریخ انتشار:1402/2/16
باغات حریم منطقه دو پایتخت صاحب شناسنامه شدند. بانک اطلاعات باغات حریم منطقه دو راه اندازی شد

باغات حریم منطقه دو پایتخت صاحب شناسنامه شدند. بانک اطلاعات باغات حریم منطقه دو راه اندازی شد

اقتصادسرآمد - شهردار منطقه دو گفت: باغات واقع در محدوده ی حریم منطقه دو صاحب شناسنامه شده و مشخصات آنها بر روی سامانه تحلیل اطلاعات مکانی بارگذاری شد.


به گزارش اقتصادسرآمد، مهدی صالحی با اشاره به اینکه صیانت ا و حفظ هویت  باغات شهری از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری است ،گفت: بدین  منظور بانک اطلاعاتی و شناسنامه  باغات حریم منطقه  با تهیه و ثبت کلیه اطلاعات توسط ستاد حریم منطقه  تهیه و راه اندازی شد. 
 شهردار منطقه دو گفت: شناسنامه باغات حریم  شامل اطلاعات توصیفی مبنی بر  مساحت  و مختصات  باغات و همچنین تعداد، نوع، محیط بن و کیفیت درختان تهیه شده است.
وی با بیان اینکه  مراحل اجرایی پروژه ایجاد پایگاه اطلاعاتی باغات در سال گذشته آغاز و اردیبهشت سالجاری به پایان رسید، گفت: نقشه‌های باغات محدوده حریم شهرداری منطقه با فرمت (GIS)تهیه شده است .
صالحی افزود: تمام اطلاعات مذکور در سامانه اطلاعات مکانی شهر تهران بارگذاری و امکان  تسهیل در دسترسی به این اطلاعات فراهم شده است .
شهردار منطقه دو گفت:  براساس داده های به دست آمده از 96 باغ موجود در حریم منطقه، 58 باغ در محدوده درکه و 38 باغ در محدوده فرحزاد واقع شده است.
صالحی  تهیه بانک اطلاعاتی جامع  را از راهکارهای صیانت از باغات شهری و جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در باغات و اراضی حریم شهر برشمرد.

برچسب ها : بانک اطلاعات باغات شناسنامه باغات مهدی صالحی

اخبار روز
ضمیمه