تاریخ انتشار:1402/2/17
کریدور جدید آبی جنوب غرب ایران در رودخانه اروند در حال تکمیل

کریدور جدید آبی جنوب غرب ایران در رودخانه اروند در حال تکمیل

اقتصادسرآمد - بندر سیبه بصره عراق بعنوان کریدور جدید آبی در رودخانه اروند در حال تکمیل است.

به گزارش اقتصادسرآمد، محمد مولوی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ویژه آبادان و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در سفر به بصره عراق، آخرین روند تکمیل زیرساخت‌های بندر سیبه را برای برقراری ارتباط دریایی با بندر آبادان بررسی کردند.
 
مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در این بازدید اظهار کرد : اسکله سیبه در محدوده الواصلیه عراق قرار دارد و فاصله بندر آبادان تا بندر سیبه با شناور یدک کش یک مایل دریایی با مدت زمان ۷ دقیقه است که قطعاً در آینده نزدیک با شناور مسافربری این فاصله زمانی را کمتر می‌کنیم.
 
 مالکی زاده با اشاره به راه‌اندازی خط دریایی آبادان-سیبه عراق، افزود: ظرفیت‌هایی در قالب گردشگری، مسافرت‌های دریایی، جا به جایی کالا و حتی ظرفیت گردشگری پزشکی از طریق این خط دریایی دیده شده است.
 
مدیر بنادر و دریانوردی آبادان ادامه داد : افزایش و تسهیل  صادرات به عراق ، افزایش فعالان اقتصادی ایران در استان بصره و  همچنین جذب گردشگران عراقی در بخش سلامت و گردشگری از مزایای فعالیت دو بندر آبادان و بندر سیبه عراق است.
 
مالکی زاده خاطر نشان کرد : اینگونه که  طرف عراقی اعلام کرد ، بندر سیبه بصره عراق در خردادماه ۱۴۰۲  فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
 
جاسم احمد ، مالک بندر سیبه عراق گفت: ساختمان گمرک و اداری بندر سیبه عراق به صورت کامل آماده شده و ساختمان این بندر ظرفیت پذیرش ۶۰۰ مسافر را دارد.
 
اسکله سیبه در محدوده الواصلیه عراق قرار دارد و فاصله بندر آبادان تا بندر سیبه با شناور یدک کش یک مایل دریایی برابر با ۷ دقیقه است.

برچسب ها : کریدور جدید رودخانه اروند سیبه عراق

اخبار روز
ضمیمه