تاریخ انتشار:1402/2/19
اقدامات پیشگیرانه از آتش سوزی درجنگل‌ها و باغات منطقه دو تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه؛

اقدامات پیشگیرانه از آتش سوزی درجنگل‌ها و باغات منطقه دو تهران

اقتصادسرآمد - معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به عملیات گسترده ساماندهی فضای سبز منطقه دو، گفت:. طرح ساماندهی فضای سبز با اجرای طرح‌های تشتک زنی و جمع آوری علف‌های هرز با هدف پیشگیری از آتش سوزی‌های احتمالی اجرا می شود.


به گزارش اقتصادسرآمد، علی اصغر طاهری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به اولویت برنامه های منطقه در صیانت از فضای سبز گفت: منطقه دو به لحاظ وجود ۲۰۲۵ هکتار فضای سبز از مناطق برخوردار ومطلوب شهر تهران در بحث سرانه فضای سبز است.

برهمین اساس، در آستانه  فصل گرما به منظور پیشگیری از احتمال آتش سوزی در سطح فضای سبز و باغات منطقه، برنامه ریزی منسجم جهت جمع آوری علف های هرز صورت گرفت.وی افزود: عملیات حذف و جمع آوری علف‌های هرز در باغات ، زمین های غیر محصور، لچکی ها و رفیوژهای بزرگراهی به صورت برنامه مستمر انجام می شود و در حال حاضر ۷۰ درصد از اراضی از علف های هرز پاکسازی شد.

طاهری با اشاره به گستردگی و پراکندگی پوشش گیاهی در سطح منطقه و وجود باغات که منجر به افزایش احتمال آتش سوزی در سطح منطقه می شود، گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه از آتش سوزی‌های احتمالی، تشکیل اکیپ های اطفاء حریق در سطح باغات و احداث آتش بر در نقاط پر خطر شناسایی شده در دستور کار قرار گرفت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو در پایان فعال کردن گشت های حفاظتی در سطح فضای سبز منطقه را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و گفت: علاوه بر احداث آتش بر، اطلاع رسانی و اشاعه فرهنگ جلوگیری از حریق با توزیع اطلاعیه های هشدار دهنده در مناطق بحرانی انجام می شود.

برچسب ها : آتش سوزی جنگل فضای سبز آتش بر

اخبار روز
ضمیمه