تاریخ انتشار:1402/2/20
کاشت بیش از ۶۰ هزار اصله درخت و درختچه در فضاهای سبز شهری منطقه 20

کاشت بیش از ۶۰ هزار اصله درخت و درختچه در فضاهای سبز شهری منطقه 20

اقتصادسرآمد- در راستای توسعه فضاهای سبز شهری بیش از ۶۰ هزار اصله نهال درخت و درختچه در فضاهای سبز شهری منطقه 20 کاشته شد.

به گزارش اقتصادسرآمد، سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه گفت: در راستای بازپیرایی و افزایش سرانه فضای سبز،کاشت انواع درخت و درختچه از نوع گونه های مختلف و مقاوم در فضاهای سبز شهری از اسفندماه آغاز شده و تا پایان فصل بهار ادامه دارد.
ناظم رضوی با اشاره به اینکه فضاهای سبز مجاری تنفسی شهرها محسوب می شوند و کاشت و توسعه فضای سبز شهری در کاهش آلودگی هوا و ارتقاء کیفی و بهبود سیمای بصری و سلامت روانی شهروندان تاثیر بسزایی دارد افزود: عملیات کاشت بیش از 60 هزار اصله درخت و درختچه شامل انواع گونه های زبان کنجشک، توت ،زیتون تلخ،بربریس ،پیروکانتا ،برگ نو ،برگ بو، توری ،جونی پروس، یوکا، طاووسی، یاس زرد، به ژاپنی، رز، نسترن ،سرو، در بوستان ها،رفیوژها و معابر شهری در دستور کار قرار گرفته است.
او ادامه داد: به منظور بهبود منظر شهری و بازپیرائی فضاهای سبز شهری کاشت بیش از ۳۰۰۰ اصله درختچه یاس هلندی در موقعیت های بلوار ابن بابویه شمالی، رفیوژ جاده ورامین، ایوان ری ، اتوبان امام علی ، رفیوژ دستواره، بلوار بسیج، بلوار ولی آباد، بوستان رضوان و بوستان آوینی انجام شد.
شهردار منطقه با اشاره به اینکه کاشت درختچه های مقاوم از جمله یاس هلندی ،زیتون،بربریس،رز و نسترن در حاشیه بزرگراه ها و فضاهای سبز شهری در دستور کار قرار داد، بهسازی و اصلاح کف پوش بوستان ها ،مجموعه بازی کودکان و ورزشی،پایه چراغ ،مبلمان های شهری،آبنما و  رفع نواقص و ایمن سازی را از دیگر اقدامات انجام شده برای بهسازی بوستان ها عنوان کرد.

برچسب ها : شهرداری منطقه 20 کاشت درخت توسعه فضای سبز

اخبار روز
ضمیمه