تاریخ انتشار:1402/2/24
هماهنگی مدیریت بحران منطقه سه شهرداری تهران با مسئولان استان معین

هماهنگی مدیریت بحران منطقه سه شهرداری تهران با مسئولان استان معین

اقتصادسرآمد - مسئولان استان خراسان شمالی در اولین جلسه هماهنگی معین بحران که به میزبانی منطقه سه و در ستاد بحران این منطقه برگزار شد حاضر شدند.


به گزارش اقتصاد سرآمد، از روابط عمومی شهرداری منطقه سه اولین جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران منطقه سه با استان معین (خراسان شمالی) باحضور شهردار منطقه سه، مسئولین استان خراسان شمالی من جمله معاون استاندار و مدیر کل  دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، مدیر کل مدیریت بحران استانداری، شهردار بجنورد، عوامل انتظامی، رییس جمعیت هلال احمر، مدیر اورژانس، مدیرعامل آتش نشانی، مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای، رییس دانشگاه علوم پزشکی و مدیران دستگاه های خدمات رسان (آب، گاز، برق، مخابرات) با همراهی دستگاه های متناظر در منطقه سه برگزار شد.

حمید جوانی شهردار منطقه در این جلسه به ضرورت تسلط و احاطه بر مدیریت استراتژیک در مواقع بحران اشاره کرد و اظهار داشت: مطالعات و مقالات علمی متعددی در کشور با موضوعات مدیریت بحران وجود دارد که نشان دهنده اهمیت مطالعه و برنامه ریزی پیش از وقوع بحران برای رویارویی با این مسئله می باشند . 

شهردار منطقه سه با تاکید بر لزوم ارتقا سطح کیفی و ماهیتی اقدامات در مواقع بحرانی ابراز داشت: حضور و شناخت مدیران اجرایی استان های معین و برگزاری چنین جلسات و کارگاه هایی میتواند در شرایط حساس و بحرانی بسیار حائز اهمیت و یاری دهنده باشد.

جوانی افزود: مدیران  باید نسبت به تربیت و حفظ نیروی انسانی مجرب، متخصص و فنی در زمینه بحران دقت نظر داشته باشند.

همچنین رجایی مدیر کل  دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: تیم تخصصی بحران استان خراسان شمالی، ظرفیت ها و توانمندی های منطقه ۳ را جهت بکارگیری در مواقع اضطراری مورد بررسی و شناسایی قرار داده است. 

رجایی با بیان اینکه در مواقع بحران رخدادها و چالش های غیر قابل پیش بینی اتفاق می افتد ابراز داشت: به همین علت کارگروه های تخصصی با موضوعات مرتبط ایجاد شده تا تیم معین استان خراسان شمالی بهترین خدمت و عملکرد را در شرایط اضطراری داشته باشد. 

مدیر کل  دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی اضافه کرد: وظیفه استان معین، آمادگی، تکرار و شبیه سازی این قبیل مانورها و بررسی های کارشناسی شده در این زمینه می باشد. 

در ادامه شفیق مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی ، هماهنگی ، همدلی، همراهی و مشارکت دستگاه ها و ارگان های خدمات رسان در مواقع بحران را از ضروریات برشمرد.

شفیق افزود: با توجه به اینکه استان خراسان شمالی مستعد وقوع حوادث بی شماری است و در زمینه مدیریت بحران از تجریه خوبی برخوردار است میتواند در مواقع لزوم به استان های دیگر کمک کند.

حمیدی شهردار بجنورد سخنران دیگر این برنامه اظهار داشت: این قبیل جلسات جهت آشنایی  ، شناخت نقاط حساس ، ملزومات ، تجهیزات و ... و تبادل اطلاعات بین مدیران ارشد جهت آمادگی در مواقع بحران بسیار ضروری است . 

حمیدی تاکید کرد: هر چقدر منابع اطلاعاتی دقیق و تکمیل تر باشد به طور یقین خدمات رسانی مناسب تر و اصولی تری به مردم شهرهای آسیب دیده ارائه خواهد شد. 

در این جلسه، مدیریت بحران استان معین با شهرداری منطقه سه و دستگاه های خدمات رسان در ۸ کارگروه که فعالیت هر کدام به صورت زنجیره به یکدیگر متصل می باشد برنامه ریزی و برگزار شد.

برچسب ها : استان معين مديريت بحران مديريت استراتژيك

اخبار روز
ضمیمه