تاریخ انتشار:1402/3/1
کیوبانک بستری برای ارائه خدمات هوشمند بانکی است

کیوبانک بستری برای ارائه خدمات هوشمند بانکی است

اقتصادسرآمد - «حمیدرضا توسلی» با بیان اینکه کیوبانک، بانک دیجیتال و مکمل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است، افزود: پیشخوان مجازی و همراه‌بانک به فعالیت خود ادامه می‌دهند، اما کیوبانک قرار است در لحظه، همراه با همه مشتریان، خدمات بانکی را به‌صورت هوشمند ارائه دهد.

به گزارش اقتصادسرآمد، «حمیدرضا توسلی» عضو هیأت مدیره بانک در چهارمین مجمع صف و ستاد بانک اظهار داشت: آنچه مورد تأکید اولیای محترم بانک است، مفهوم تحول است. تحول یعنی قرار نیست مسیر قبلی را ادامه دهیم و آن را توسعه دهیم. در نتیجه باید سازوکاری داشته باشیم که تحول را رقم بزند.وی در همین رابطه افزود: تحول از منظرهای مختلف باید زیرساخت‌های خود را داشته باشد. باید از منظر ساختاری چند موضوع را در نظر گرفت.
مهندس توسلی با عنایت به اهمیت برگزاری مجمع صف و ستاد بانک گفت: برگزاری چنین مجمعی با این هدف است که نگرش تعاملی بین مدیران بخش‌های مختلف بانک شکل گیرد. برگزاری جلساتی از جنس بهبود و توسعه کسب‌وکار نیز در این راستاست. نیاز است تناقض‌هایی که بین توسعه و تحول است، حل شود.
توسعه کانال‌های ارائه خدمت به مشتری
عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خاطرنشان ساخت: در سال گذشته اتفاق مهمی رقم خورد و آن توسعه کانال‌هایی بود که به کمک شعب آمدند تا بستری مکمل برای بانک باشند. توسعه ابزارها در سال جاری نیز با عنایت به چشم‌انداز رشدی است که انتظار داریم.
وی تأکید کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیش از این ابزارهایی همچون افتتاح حساب آنلاین و پیشخوان مجازی را در اختیار داشت. با این همه آماری که امروز رقم خورده، در سطح ملی زبانزد است. بخش زیادی از درخواست وام‌های بانک به‌صورت غیرحضوری و از طریق پیشخوان مجازی انجام می‌شود. همچنین عمده افتتاح حساب‌های دید از طریق پیشخوان مجازی صورت گرفته است.
توسلی تأکید کرد: اتفاقی در حال رقم خوردن است، اینکه در حال انتقال بانک به جایی هستیم که مردم حضور دارند. بانک مستقل از زمان و مکان نزد مردم می‌رود. به سمتی می‌رویم که خدمات بانک به‌صورت ۷*۲۴ و مستقل از زمان و مکان در اختیار مردم قرار گیرد.
وی با بیان اینکه کیوبانک، بانک دیجیتال و مکمل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است، افزود: پیشخوان مجازی و همراه‌بانک به فعالیت خود ادامه می‌دهند، اما کیوبانک قرار است در لحظه، همراه با همه مشتریان، خدمات بانکی را به‌صورت هوشمند ارائه دهد.
با توسعه خدمات غیرحضوری، شعب بانک در سال جاری خلوت‌تر می‌شوند
عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در همین رابطه اظهار داشت: در سال جاری از ظرفیت کیوبانک استفاده بیشتری می‌کنیم. توسعه خدماتی که در این بستر ارائه می‌شود، انجام خواهد شد و بانک دیجیتال تبدیل به بانکی خواهد شد که در همه ابعاد زندگی مردم حضور دارد.
وی تأکید کرد: حتماً باید سطح پایداری سامانه‌ها افزایش یابد. لازم است ظرفیت‌سازی کنیم و تاب‌آوری را برای موارد مختلف افزایش دهیم. برنامه‌ریزی می‌کنیم کانال‌هایی که در حال حاضر وجود دارد و افزایش هم پیدا خواهد کرد، پایدار شود و مکمل توسعه آتی بانک باشد و منتج به تثبیت بانک شود.
توسلی گفت: ما در حال توسعه هستیم و ظرفیت‌هایی برای تجهیز حوزه فناوری در نظر گرفته‌ایم. این اتفاق صرفاً سخت‌افزاری نیست، بلکه به‌صورت نرم‌افزاری نیز رخ داده است. مجموع این اتفاقات باعث می‌شود که در پایان سال ما شعب خلوت‌تری داشته باشیم.
وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر کشورهای مختلف در حال برنامه‌ریزی هستند که تا ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی خود را از بخش دیجیتال تأمین کنند. ما نیز باید به همین سمت برویم. داده‌هایی در حوزه دیجیتال داریم که در بسیاری از کسب‌وکارها قابل استفاده است. بانک و آن دسته از خدمات بانکی که مبتنی بر داده است، می‌تواند این اتفاق را رقم بزند.
سفته دیجیتال معوقات بانک را بیش از پیش کاهش می‌دهد
توسلی گفت: بسیاری از مسائلی که می‌خواهیم در راستای کارمزدمحور شدن داشته باشیم، از طریق اقتصاد داده است. پلتفرم کیوبانک به‌زودی به بلوغ می‌رسد و به ثمر می‌نشیند. در سال جاری حتماً پیشخوان مجازی نیز به سمتی می‌رود که هر چه استان‌های مختلف نیاز دارند، ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه کانال‌های بانک باید ظرفیت پذیرش تراکنش‌های بالا را داشته باشد، تصریح کرد: تثبیت و توسعه همزمان انجام می‌شود.
عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پایان اظهار داشت: درباره سفته دیجیتال، کارهای بیشتری باید انجام شود. این موضوع می‌تواند به کاهش بیش از پیش مطالبات به مصارف نیز کمک کند. توسعه خدمات غیرحضوری همچنین باعث خلوتی شعب می‌شود و تعامل با مشتری را به نقطه بهینه خود می‌رساند.

برچسب ها : بانک مهر بانک دیجیتال ارائه خدمات هوشمند بانکی

اخبار روز
ضمیمه