تاریخ انتشار:1402/4/21
دادخواهی کشاورزان و باغداران لومان دماوند در مقابل دادگستری تهران

دادخواهی کشاورزان و باغداران لومان دماوند در مقابل دادگستری تهران

روزنامه اقتصادسرآمد - صبح امروز ۲۱ تیرماه جمعی از کشاورزان و باغداران منطقه لومان دماوند نسبت به اجرای حکم رفع تصرف ۵۵ هکتار از اراضی این منطقه اعتراض خود را اعلام کردند. برای رسیدگی به نتیجه‌گیری پرونده مربوطه می‌بایست با حضور و مشارکت نماینده جماعت کشاورز یا وکیل آن‌ها صورت گیرد نه یک طرفه بررسی و حکم صادر شود

درخواست ما این است که رسیدگی و نتیجه‌گیری پرونده مربوطه، با حضور و مشارکت نماینده جماعت کشاورز یا وکیل آن‌ها صورت گیرد نه یک طرفه بررسی و حکم صادر شود.

به گزارش خبرنگار روزنامه اقتصادسرآمد و به گفته کشاورزان و باغداران منطقه لومان از توابع شهرستان دماوند، حدود ۴۰ سال پیش، هیئت هفت نفره اراضی توسط جهاد سازندگی به ۹۴ نفر از کشاورزان لومان واگذار کرد (کاملا قانونی) که این اراضی بایر ، توسط هزینه شخصی کشاورزان تسطیح و زراعی و آباد شده است.

آنچه مورد اعتراض مالکین منطقه است، یک نفر مدعی شده و در همین راستا اقدام کرده که پلاک لمسار حکم رفع تصرف ۵۵ هکتار از اراضی لمسار را درسال ۷۹ اخذ نموده و با عنایت به مشخص نبودن حدود مرزی دوپلاک لومان و لمسار، حکم پس از ۲۳ سال هنوز اجرا نشده است. 

طی این سال‌ها در چند مرحله به همه ادعاهای طرفین رسیدگی شده که درنهایت، تصمیم به اجرای حکم قطعی گرفته شده است.

چندی پیش نیز در جریان اعتراض کشاورزان منطقه لومان و با توجه به اعتراض و تجمع زارعین و ساکنین در زمین اختلافی، آقای طهماسبی دادستان شهرستان دماوند بین تجمع حاضر شد وضمن دعوت به آرامش و بر اجرای قوانین تاکید کردند

برچسب ها : دادخواهی لومان دماوند شکایت کشاورزان

اخبار روز
ضمیمه