تاریخ انتشار:1402/4/27
دیوارنگارهای بزرگراه آیت‌الله رفسنجانی عاشورایی شد

معاون شهردار منطقه دو تهران؛

دیوارنگارهای بزرگراه آیت‌الله رفسنجانی عاشورایی شد

اقتصادسرآمد - در آستانه ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مضامین عاشورایی به شکل دیوارنگار در بزرگراه آیت اله هاشمی رفسنجانی نقش بست.

به گزارش اقتصادسرآمد، علی اصغرطاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به فضاسازی محیطی در آستانه ایام سوگواری سالار شهیدان گفت: نهضت عاشورا و واقعه عاشورا یک نقطه عطف در فرهنگ شیعه و فرهنگ اسلام و حتی فرهنگ جهانیان است، لذا حرکت و فرهنگ عاشورا برای حفظ اسلام باید زنده نگه داشته شود.

وی بابیان اینکه بازتاب واقعه عاشورا در جامعه، در طول تاریخ به گونه‌های مختلف صورت گرفته است، گفت: بهره‌گیری از زبان هنر یکی از شیوه‌های اشاعه فرهنگ عاشورایی است که از گذشته مورد استفاده قرار گرفته است.

طاهری افزود: درهمین راستا همزمان با فضاسازی محیطی و سیاهپوش کردن معابر و بزرگراه‌های سطح منطقه ،طرح دیورانگاری مضامین عاشورایی در بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اجراشد.

وی با بیان اینکه  به منظور ایجاد فضای معنوی مناسب برای عزاداری امام حسین (ع) پیام های عاشورایی در معابر و میادین اکران شده است، عنوان کرد: میادین و معابر اصلی منطقه و همچنین پایه ستون پل‌های سواره با ریسه مشکی و کتیبه ماه محرم سیاه پوش شده است.
معاون شهردار منطقه دو، جانمایی المان تقویم مزین به نام امام حسین(ع) را از دیگر اقدامات اجرایی برشمرد.












 

برچسب ها : دیوارنگار معاون خدمات شهری فضاسازی محیطی

اخبار روز
ضمیمه