تاریخ انتشار:1404/12/10
«سرآمد» گزارش میدهد؛
از خیانت به دیپلماسی تا حمله به دختران دبستانی میناب!
اقتصادسرآمد- در پی حملات وحشیانه صهیونی امریکایی و هدف قرار دادن بیهدف شهرهای ایران، اقدام تجاوزکارانه و بیاساسی را علیه ایران آغاز کردند. تنها در یک مورد، آنها یک مدرسه ابتدایی در میناب استان هرمزگان را هدف قرار دادند و دهها دختر جوان بیگناه را کشنه و مجروح کردند.این یک جنایت آشکار است. جهان باید در برابر این بیعدالتی بزرگ بایستد. شورای امنیت سازمان ملل متحد باید اکنون در راستای انجام مسئولیت اصلی خود طبق منشور، اقدام کند.
به گزارش اقتصادسرآمد، دبستان دخترانه «شجره طیبه» این شهرستان به صورت مستقیم مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت که بر اثر آن تعدادی از دانشآموزان به شهادت رسیدند. تعداد شهدای حمله رژیم صهیونیستی به دبستان دخترانه این شهرستان در حال افزایش بوده و تا ساعت حدود 16به 57 شهید و ۶۰ مجروح رسیده است.
عارف: بمباران مدرسه دانش آموزان جنایت جنگی و نقض فاحش موازین بین المللی است
معاون اول رئیسجمهور با محکومیت شدید حمله وحشیانه رژیم جنایتکار اسرائیل به مدرسه دخترانه در میناب، هدف قرار دادن دانشآموزان بیگناه را مصداق بارز جنایت جنگی و نقض فاحش تمامی اصول و موازین بین المللی دانست.
در پیام تسلیت محمد رضا عارف در پی شهادت دانشآموزان بیگناه، جنایت جنگی رژیم صهیونیستی آمده است: جنایت آشکار و وحشیانه بمباران شهروندان بیدفاع، بهویژه دانشآموزان مظلوم مینابی، توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل و با حمایت و همراهی دولت جنایتکار ایالات متحده آمریکا، بار دیگر ماهیت ضدانسانی و قانونگریز عاملان این اقدام سبعانه را بر همگان آشکار ساخت. هدف قرار دادن کودکان و غیرنظامیان، مصداق بارز جنایت جنگی و نقض فاحش تمامی اصول و موازین بینالمللی است.
در ادامه این پیام آمده است: اینجانب ضمن محکومیت شدید و قاطع این اقدام تروریستی و ضدبشری، شهادت جمعی از هممیهنان عزیز، بهویژه دانشآموزان بیگناه را به محضر امام زمان(عج) خانوادههای معظم شهدا، مردم شریف میناب و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض میکنم و از درگاه خداوند متعال برای شهدای این فاجعه علو درجات، برای مجروحان شفای عاجل و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.
معاون اول رییس جمهور در پیام تسلیت خود تاکیدکرد: بیتردید چنین جنایتی بیپاسخ نخواهد ماند. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، تحت فرماندهی مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) در اوج آمادگی، هوشیاری و اقتدار قرار دارند و در چارچوب منافع ملی و با دقت و صلابت، پاسخ کوبنده و متناسبی به عاملان و آمران این جنایت خواهند داد. امنیت و کرامت ملت ایران خط قرمز ماست و هیچ تجاوزی بدون هزینه نخواهد بود.
در ادامه این پیام آمده است: دولت جمهوری اسلامی ایران نیز با بهرهگیری از تمامی ظرفیتهای حقوقی، سیاسی و بینالمللی، پیگیری این جنایت را در مجامع جهانی با جدیت دنبال خواهد کرد و از جامعه جهانی انتظار دارد با محکومیت صریح این اقدام، در برابر استمرار این رفتارهای تجاوزکارانه سکوت نکند.عارف در پیام تسلیت خود آورده است: خون پاک این کودکان و شهروندان مظلوم، عزم ملت ایران را در دفاع از عزت و استقلال میهن خود استوارتر از همیشه خواهد ساخت.
دانش آموزان دبستان دخترانه میناب، هدف حملات موشکی صهیونیستها
فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: تعداد شهدای حمله رژیم صهیونیستی به دبستان دخترانه در این شهرستان به 53 نفر و تعداد مجروحان به 63 نفر افزایش یافت.
محمد رادمهر افزود: صبح امروز شنیه دبستان دخترانه «شجره طیبه» این شهرستان به صورت مستقیم مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت که بر اثر آن تعدادی از دانشآموزان به شهادت رسیدند.
وی با بیان این که کار امدادرسانی و آواربرداری در این مدرسه همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: با وجود این حمله رژیم صهیونیستی اوضاع شهر تحت کنترل قرار دارد و آرامش در سایر نقاط شهر حاکم است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان پیش از این گفته بود که «دبستان شجره طیبه در شیفت صبح دارای ۱۷۰ دانشآموز هست» و بر همین اساس احتمال افزایش مجدد تعداد شهدای دانشآموز این دبستان وجود دارد.
بقائی: حمله به دانشآموزان مدرسه در میناب یک جنایت آشکار است
سخنگوی وزارت امور خارجه، طی پیامی با اشاره به اقدامات تجاوزکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و هدف قرار گرفتن یک مدرسه در میناب که موجب کشته شدن دهها دانش آموز شد، نوشت: این یک جنایت آشکار است. جهان باید در برابر این بیعدالتی بزرگ بایستد. شورای امنیت سازمان ملل متحد باید اکنون در راستای انجام مسئولیت اصلی خود طبق منشور، اقدام کند.
«اسماعیل بقائی»، سخنگوی وزارت امور خارجه، طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس با به اشتراک گذاشتن فیلمی کوتاه از هدف قرار گرفتن یک مدرسه در میناب که موجب کشته شدن دهها دانش آموز شد، نوشت:
ادامه آواربرداری و انتقال پیکرها از مدرسه میناب
سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه حدود ۲۰ استان کشور مورد تجاوز نظامی و حمله آشکار نیروهای آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند، گفت: بلافاصله بعد از آغاز حملات دشمن، مرکز عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر در حالت آماده باش قرار گرفت.
مجتبی خالدی با ارائه گزارشی از اقدامات هلال احمر در جریان حملات وحشیانه دشمن به خاک کشورمان، افزود: برهمین اساس تمامی پایگاههای امداد و نجات، تیمهای آواربرداری، تیمهای جستجو، نجات و فوریتهای پزشکی هلال احمر نیز با آماده باش کامل، عملیات امدادرسانی به مجروحان و آسیب دیدگان از این حملات وحشیانه را آغاز کردند.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ استان کشور درگیر این حملات وحشیانه و شلیک موشک های دشمن شدند، اظهار کرد: مردم نباید نگران باشند چراکه نیروهای امدادی، درمانی ، امنیتی و انتظامی به سرعت در محل حاضر شده و ماموریت خود برای نجات جان مصدومان را انجام می دهند.
خالدی تصریح کرد: درخواست ما از مردم این است که از ازدحام در محل های آسیب دیده پرهیز کنند چراکه تجمع در این اماکن، روند ارائه خدمات امدادی و درمانی را دچار مشکل می کند و به همین دلیل حتما مردم فاصله مناسب خود با محل های اصابت را حتما رعایت کنند.
سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود: متاسفانه در این حملات وحشیانه، مدرسه ای در شهر میناب مورد تهاجم دشمن قرار گرفت که به شدت اسیب دیده و تاکنون جمع زیادی از دانش آموزان بیگناه این مدرسه به شهادت رسیده و یا مجروح شده اند.
خالدی گفت: عملیات امدادرسانی به این مدرسه همچنان و با حضور گسترده نیروهای امداد و نجات ادامه دارد و همکاران ما با تمکام توان در حال پاکسازی محل، شناسایی افراد و رهاسازی پیکر شهدا از زیرآوار و انتقال مصدومین به مراکر درمانی هستند.
عارف: بمباران مدرسه دانش آموزان جنایت جنگی و نقض فاحش موازین بین المللی است
معاون اول رئیسجمهور با محکومیت شدید حمله وحشیانه رژیم جنایتکار اسرائیل به مدرسه دخترانه در میناب، هدف قرار دادن دانشآموزان بیگناه را مصداق بارز جنایت جنگی و نقض فاحش تمامی اصول و موازین بین المللی دانست.
در پیام تسلیت محمد رضا عارف در پی شهادت دانشآموزان بیگناه، جنایت جنگی رژیم صهیونیستی آمده است: جنایت آشکار و وحشیانه بمباران شهروندان بیدفاع، بهویژه دانشآموزان مظلوم مینابی، توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل و با حمایت و همراهی دولت جنایتکار ایالات متحده آمریکا، بار دیگر ماهیت ضدانسانی و قانونگریز عاملان این اقدام سبعانه را بر همگان آشکار ساخت. هدف قرار دادن کودکان و غیرنظامیان، مصداق بارز جنایت جنگی و نقض فاحش تمامی اصول و موازین بینالمللی است.
در ادامه این پیام آمده است: اینجانب ضمن محکومیت شدید و قاطع این اقدام تروریستی و ضدبشری، شهادت جمعی از هممیهنان عزیز، بهویژه دانشآموزان بیگناه را به محضر امام زمان(عج) خانوادههای معظم شهدا، مردم شریف میناب و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض میکنم و از درگاه خداوند متعال برای شهدای این فاجعه علو درجات، برای مجروحان شفای عاجل و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.
معاون اول رییس جمهور در پیام تسلیت خود تاکیدکرد: بیتردید چنین جنایتی بیپاسخ نخواهد ماند. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، تحت فرماندهی مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) در اوج آمادگی، هوشیاری و اقتدار قرار دارند و در چارچوب منافع ملی و با دقت و صلابت، پاسخ کوبنده و متناسبی به عاملان و آمران این جنایت خواهند داد. امنیت و کرامت ملت ایران خط قرمز ماست و هیچ تجاوزی بدون هزینه نخواهد بود.
در ادامه این پیام آمده است: دولت جمهوری اسلامی ایران نیز با بهرهگیری از تمامی ظرفیتهای حقوقی، سیاسی و بینالمللی، پیگیری این جنایت را در مجامع جهانی با جدیت دنبال خواهد کرد و از جامعه جهانی انتظار دارد با محکومیت صریح این اقدام، در برابر استمرار این رفتارهای تجاوزکارانه سکوت نکند.عارف در پیام تسلیت خود آورده است: خون پاک این کودکان و شهروندان مظلوم، عزم ملت ایران را در دفاع از عزت و استقلال میهن خود استوارتر از همیشه خواهد ساخت.
دانش آموزان دبستان دخترانه میناب، هدف حملات موشکی صهیونیستها
فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: تعداد شهدای حمله رژیم صهیونیستی به دبستان دخترانه در این شهرستان به 53 نفر و تعداد مجروحان به 63 نفر افزایش یافت.
محمد رادمهر افزود: صبح امروز شنیه دبستان دخترانه «شجره طیبه» این شهرستان به صورت مستقیم مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت که بر اثر آن تعدادی از دانشآموزان به شهادت رسیدند.
وی با بیان این که کار امدادرسانی و آواربرداری در این مدرسه همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: با وجود این حمله رژیم صهیونیستی اوضاع شهر تحت کنترل قرار دارد و آرامش در سایر نقاط شهر حاکم است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان پیش از این گفته بود که «دبستان شجره طیبه در شیفت صبح دارای ۱۷۰ دانشآموز هست» و بر همین اساس احتمال افزایش مجدد تعداد شهدای دانشآموز این دبستان وجود دارد.
بقائی: حمله به دانشآموزان مدرسه در میناب یک جنایت آشکار است
سخنگوی وزارت امور خارجه، طی پیامی با اشاره به اقدامات تجاوزکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و هدف قرار گرفتن یک مدرسه در میناب که موجب کشته شدن دهها دانش آموز شد، نوشت: این یک جنایت آشکار است. جهان باید در برابر این بیعدالتی بزرگ بایستد. شورای امنیت سازمان ملل متحد باید اکنون در راستای انجام مسئولیت اصلی خود طبق منشور، اقدام کند.
«اسماعیل بقائی»، سخنگوی وزارت امور خارجه، طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس با به اشتراک گذاشتن فیلمی کوتاه از هدف قرار گرفتن یک مدرسه در میناب که موجب کشته شدن دهها دانش آموز شد، نوشت:
ادامه آواربرداری و انتقال پیکرها از مدرسه میناب
سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه حدود ۲۰ استان کشور مورد تجاوز نظامی و حمله آشکار نیروهای آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند، گفت: بلافاصله بعد از آغاز حملات دشمن، مرکز عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر در حالت آماده باش قرار گرفت.
مجتبی خالدی با ارائه گزارشی از اقدامات هلال احمر در جریان حملات وحشیانه دشمن به خاک کشورمان، افزود: برهمین اساس تمامی پایگاههای امداد و نجات، تیمهای آواربرداری، تیمهای جستجو، نجات و فوریتهای پزشکی هلال احمر نیز با آماده باش کامل، عملیات امدادرسانی به مجروحان و آسیب دیدگان از این حملات وحشیانه را آغاز کردند.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ استان کشور درگیر این حملات وحشیانه و شلیک موشک های دشمن شدند، اظهار کرد: مردم نباید نگران باشند چراکه نیروهای امدادی، درمانی ، امنیتی و انتظامی به سرعت در محل حاضر شده و ماموریت خود برای نجات جان مصدومان را انجام می دهند.
خالدی تصریح کرد: درخواست ما از مردم این است که از ازدحام در محل های آسیب دیده پرهیز کنند چراکه تجمع در این اماکن، روند ارائه خدمات امدادی و درمانی را دچار مشکل می کند و به همین دلیل حتما مردم فاصله مناسب خود با محل های اصابت را حتما رعایت کنند.
سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود: متاسفانه در این حملات وحشیانه، مدرسه ای در شهر میناب مورد تهاجم دشمن قرار گرفت که به شدت اسیب دیده و تاکنون جمع زیادی از دانش آموزان بیگناه این مدرسه به شهادت رسیده و یا مجروح شده اند.
خالدی گفت: عملیات امدادرسانی به این مدرسه همچنان و با حضور گسترده نیروهای امداد و نجات ادامه دارد و همکاران ما با تمکام توان در حال پاکسازی محل، شناسایی افراد و رهاسازی پیکر شهدا از زیرآوار و انتقال مصدومین به مراکر درمانی هستند.
برچسب ها : حملات وحشیانه صهیونی امریکایی اقتصادسرآمد دختران دبستانی میناب
اخبار روز
-
تمدید خودکار قراردادهای اجاره با سقف ۲۵ درصد به تصویب سران قوا رسید
-
نقش مهم جامعه محلی در ارتقای جایگاه ژئوپارک جزیره قشم
-
کمبود سرمایه گذاران در ایجاد زیرساختهای توریسم دریایی
-
اعلام مهمترین مأموریتهای معاونت برنامهریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر
-
انتصاب مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان رئیس کمیته حمل و نقل دریایی مدیریت بحران
-
توسعه بازار سرمایه اولویت محوری وزارت اقتصاد است
-
هدفگذاری تولید ۹۵۰ هزار تن آبزی پرورشی در افق برنامه هفتم پیشرفت
-
انجام ۲۶۶ هزار سفر دریایی در مرکز هرمزگان طی جنگ رمضان
-
تداوم خدمت در بنادر شهید باهنر، جاسک، سیریک و تیاب همزمان با مساعدتر شدن شرایط
-
نقشآفرینی راهبردی بندر چابهار در حفظ جریان تجارت دریایی کشور
-
بازدید مدیران ارشد اقتصادی و برنامهریزی مازندران از بندر نوشهر
-
لقمان پارسی نیا سرپرست معاونت برنامهریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی شد
-
پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز جهانی هیدروگرافی
-
آمادهباش شبکه ریلی برای خدمترسانی به عزاداران
-
عمان به دنبال ایجاد هاب صنعت بانکرینگ سبز
-
«جزایر خلیج فارس» موتور بازسازی اقتصاد ایران در پساجنگ
-
تغییرات در خصوص اصلاح بخشی از ریز ساختارهای معاملاتی در بازار سهام عادی و مرحله معاملات پایانی TAL
-
برای بردن فقط بازیکنان نمیدوند؛ ما هم سهمی داریم
-
برق ۶۲ اداره تهران قطع شد
-
مانور سراسری مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق «پروژه ملی مهتاب»
