تاریخ انتشار:1404/12/11
محسن رضایی:
خلیج فارس آزاد خواهد شد
اقتصادسرآمد- فرمانده اسبق سپاه پاسداران گفت: مهمترین میراث رهبر انقلاب اتحاد مقدس برای ایران بود ایشان چه با عشق و علاقه این کلمه را بکار می برد همه تلاش کنیم این اتحاد مقدس بعد از ایشان با قوتی بیش از گذشته شکل بگیرد و از جوانان عزیز می خواهم که به عمق توطئه های آمریکا برای نقشه پلیدی که برای ایران کشیده است توجه کنند. در ایران مشکلاتی داریم که بسیاری از اینها را آمریکا درست کرده است اما از اینها همه به لطف حضرت ولی عصر عبور خواهیم کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، سرلشکر محسن رضایی، فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به شرایط اخیر کشور تأکید کرد که ملت ایران مسیر انقلاب را با قدرت ادامه خواهد داد و هیچ خلأیی در اداره کشور به وجود نخواهد آمد.وی با بیان اینکه مردم ایران اگرچه اندوهگین هستند، اما استوار در صحنه حضور دارند، گفت: ملت بزرگ ایران از خمینیها تا خامنهایها و تا رهبران آینده، همواره در میدان خواهند بود و مسیری را که تاکنون پیمودهاند، ادامه خواهند داد. ما این مرد بزرگ را هرگز فراموش نخواهیم کرد، اما با امید به آینده حرکت میکنیم.
رضایی در ادامه با اشاره به پیشبینیهای قانونی برای شرایط خاص اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر بیش از یک قرن تجربه تاریخی، از مشروطه تاکنون، برای چنین موقعیتهایی راهکارهای روشن و منطقی در نظر گرفته است و هیچ خلأیی در اداره کشور ایجاد نخواهد شد. بر اساس سازوکارهای پیشبینیشده، شورای موقت رهبری تشکیل خواهد شد و با تعیین یکی از فقهای شورای نگهبان از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در کنار رئیسجمهور و رئیس قوه قضاییه، اداره کشور را بر عهده خواهند گرفت.
وی با تأکید بر آمادگی کامل نیروهای مسلح تصریح کرد: نیروهای مسلح با تمام قدرت در حال انجام مأموریتهای خود هستند و حتی یک لحظه از دفاع از کشور و مقابله با دشمن کوتاهی نکردهاند.
رضایی با اشاره به آغاز درگیریهای اخیر گفت: ادامه مدیریت کشور و پیگیری امور جاری بدون وقفه انجام خواهد شد و دولت تمهیدات لازم را برای شرایط فعلی اندیشیده است. در حال حاضر پنج کارگروه با اختیارات کامل در حال رسیدگی به مسائل کشور هستند و هیچگونه کمبودی در تأمین کالاهای اساسی، مواد غذایی و سوخت وجود نخواهد داشت.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به مردم و ظرفیتهای قانونی خود، بدون وقفه مسیر خود را ادامه خواهد داد. الان جنگ منطقهای شده است و ادامه آن مهم است. برخی اوقات واژههایی در رویداد ساخته میشود که قبل از رویداد نمیتوان این واژهها را ساخت. این دو نفر که از شمال تا جنوب آمریکا، فلسطین و ایران فعالیت میکنند، پروندههای ناتمام فراوان را باز گذاشتهاند. این دیوانههای احمق هم ارتش آمریکا و هم ملت آمریکا را در دام ایران انداختهاند.
رضایی ادامه داد: خلیج فارس همیشه قتلگاه آمریکاییها بوده است و خط درگیری ایران و آمریکا یا کشورهای دیگر با آمریکا در خلیج فارس آنقدر نزدیک بود که میتوانست به دام تبدیل شود. ما همین الان برای اولین بار به دو ناو آمریکایی به شدت آسیب زدهایم و تمام ناوها از تنگه هرمز و دریای عمان فرار کرده و به سمت جنوب اقیانوس هند رفتهاند. همچنین بیش از ۱۷ پایگاه آمریکایی و ۷ تا ۸ پایگاه اسرائیلی از صبح تا کنون هدف قرار گرفتهاند.
وی با اشاره به تجربه جنگ ۱۲ روزه افزود: در این جنگ، ده ساعت طول کشید تا شلیک کنیم، اما اینجا کمتر از دو تا سه ساعت شلیک شد. تقریباً در ۲۴ ساعت گذشته به اندازه چند شبانه روز در جنگ دوازده روزه عملیات انجام شد. آمریکا به دام ایران افتاده و ما رها نمیکنیم و به دنبال انتقام خون امام عزیزمان هستیم.
رضایی تصریح کرد: ارزش پایگاههای دریایی، زمینی و هوایی آمریکا در غرب آسیا بیشتر از پایگاههای خود آمریکا است. موشکهای ما به سرزمینهای اشغالی نیز آسیب میزند. پایگاههای آمریکایی در قطر، امارات، بحرین، عراق، کویت و عربستان به شدت آسیب دیدهاند و این نشان میدهد ایران توانمندیهای خود را به طور کامل به رخ نکشیده است.
وی با تأکید بر حاکمیت ایران در خلیج فارس گفت: از امروز به بعد هیچ ناو آمریکایی حق ورود به خلیج فارس را ندارد. خلیج فارس آزاد خواهد شد و هیچ نیروی خارجی اجازه مداخله نخواهد داشت. از کشورهای همسایه میخواهیم نظامیان آمریکایی را از خاک خود خارج کنند و شورای همکاری صلح و امنیت منطقه توسط خود کشورهای منطقه تشکیل شود.
رضایی در ادامه با اشاره به پیشبینیهای قانونی برای شرایط خاص اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر بیش از یک قرن تجربه تاریخی، از مشروطه تاکنون، برای چنین موقعیتهایی راهکارهای روشن و منطقی در نظر گرفته است و هیچ خلأیی در اداره کشور ایجاد نخواهد شد. بر اساس سازوکارهای پیشبینیشده، شورای موقت رهبری تشکیل خواهد شد و با تعیین یکی از فقهای شورای نگهبان از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در کنار رئیسجمهور و رئیس قوه قضاییه، اداره کشور را بر عهده خواهند گرفت.
وی با تأکید بر آمادگی کامل نیروهای مسلح تصریح کرد: نیروهای مسلح با تمام قدرت در حال انجام مأموریتهای خود هستند و حتی یک لحظه از دفاع از کشور و مقابله با دشمن کوتاهی نکردهاند.
رضایی با اشاره به آغاز درگیریهای اخیر گفت: ادامه مدیریت کشور و پیگیری امور جاری بدون وقفه انجام خواهد شد و دولت تمهیدات لازم را برای شرایط فعلی اندیشیده است. در حال حاضر پنج کارگروه با اختیارات کامل در حال رسیدگی به مسائل کشور هستند و هیچگونه کمبودی در تأمین کالاهای اساسی، مواد غذایی و سوخت وجود نخواهد داشت.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به مردم و ظرفیتهای قانونی خود، بدون وقفه مسیر خود را ادامه خواهد داد. الان جنگ منطقهای شده است و ادامه آن مهم است. برخی اوقات واژههایی در رویداد ساخته میشود که قبل از رویداد نمیتوان این واژهها را ساخت. این دو نفر که از شمال تا جنوب آمریکا، فلسطین و ایران فعالیت میکنند، پروندههای ناتمام فراوان را باز گذاشتهاند. این دیوانههای احمق هم ارتش آمریکا و هم ملت آمریکا را در دام ایران انداختهاند.
رضایی ادامه داد: خلیج فارس همیشه قتلگاه آمریکاییها بوده است و خط درگیری ایران و آمریکا یا کشورهای دیگر با آمریکا در خلیج فارس آنقدر نزدیک بود که میتوانست به دام تبدیل شود. ما همین الان برای اولین بار به دو ناو آمریکایی به شدت آسیب زدهایم و تمام ناوها از تنگه هرمز و دریای عمان فرار کرده و به سمت جنوب اقیانوس هند رفتهاند. همچنین بیش از ۱۷ پایگاه آمریکایی و ۷ تا ۸ پایگاه اسرائیلی از صبح تا کنون هدف قرار گرفتهاند.
وی با اشاره به تجربه جنگ ۱۲ روزه افزود: در این جنگ، ده ساعت طول کشید تا شلیک کنیم، اما اینجا کمتر از دو تا سه ساعت شلیک شد. تقریباً در ۲۴ ساعت گذشته به اندازه چند شبانه روز در جنگ دوازده روزه عملیات انجام شد. آمریکا به دام ایران افتاده و ما رها نمیکنیم و به دنبال انتقام خون امام عزیزمان هستیم.
رضایی تصریح کرد: ارزش پایگاههای دریایی، زمینی و هوایی آمریکا در غرب آسیا بیشتر از پایگاههای خود آمریکا است. موشکهای ما به سرزمینهای اشغالی نیز آسیب میزند. پایگاههای آمریکایی در قطر، امارات، بحرین، عراق، کویت و عربستان به شدت آسیب دیدهاند و این نشان میدهد ایران توانمندیهای خود را به طور کامل به رخ نکشیده است.
وی با تأکید بر حاکمیت ایران در خلیج فارس گفت: از امروز به بعد هیچ ناو آمریکایی حق ورود به خلیج فارس را ندارد. خلیج فارس آزاد خواهد شد و هیچ نیروی خارجی اجازه مداخله نخواهد داشت. از کشورهای همسایه میخواهیم نظامیان آمریکایی را از خاک خود خارج کنند و شورای همکاری صلح و امنیت منطقه توسط خود کشورهای منطقه تشکیل شود.
برچسب ها : فرمانده اسبق سپاه پاسداران اقتصادسرآمد خلیج فارس
اخبار روز
-
تمدید خودکار قراردادهای اجاره با سقف ۲۵ درصد به تصویب سران قوا رسید
-
نقش مهم جامعه محلی در ارتقای جایگاه ژئوپارک جزیره قشم
-
کمبود سرمایه گذاران در ایجاد زیرساختهای توریسم دریایی
-
اعلام مهمترین مأموریتهای معاونت برنامهریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر
-
انتصاب مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان رئیس کمیته حمل و نقل دریایی مدیریت بحران
-
توسعه بازار سرمایه اولویت محوری وزارت اقتصاد است
-
هدفگذاری تولید ۹۵۰ هزار تن آبزی پرورشی در افق برنامه هفتم پیشرفت
-
انجام ۲۶۶ هزار سفر دریایی در مرکز هرمزگان طی جنگ رمضان
-
تداوم خدمت در بنادر شهید باهنر، جاسک، سیریک و تیاب همزمان با مساعدتر شدن شرایط
-
نقشآفرینی راهبردی بندر چابهار در حفظ جریان تجارت دریایی کشور
-
بازدید مدیران ارشد اقتصادی و برنامهریزی مازندران از بندر نوشهر
-
لقمان پارسی نیا سرپرست معاونت برنامهریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی شد
-
پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز جهانی هیدروگرافی
-
آمادهباش شبکه ریلی برای خدمترسانی به عزاداران
-
عمان به دنبال ایجاد هاب صنعت بانکرینگ سبز
-
«جزایر خلیج فارس» موتور بازسازی اقتصاد ایران در پساجنگ
-
تغییرات در خصوص اصلاح بخشی از ریز ساختارهای معاملاتی در بازار سهام عادی و مرحله معاملات پایانی TAL
-
برای بردن فقط بازیکنان نمیدوند؛ ما هم سهمی داریم
-
برق ۶۲ اداره تهران قطع شد
-
مانور سراسری مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق «پروژه ملی مهتاب»
