تاریخ انتشار:1404/12/12
امریکا به دنبال نابودی نیروی دریایی ایران
اقتصادسرآمد- بابک مرادی- دشمن آمریکایی یکی از اهداف خود را در جنگ اخیر از بین بردن نیروی قدرتمند دریایی جمهوری اسلامی ایران قرار داده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، این هدف که به صورت واضح در اظهارات رئیس جمهور ایالات متحده ذکر شده این حقیقت را روشن میکند که نیروی دریایی ایران، یک نیروی راهبردی است.
اما چرا؟
تلاش دشمنان ایران عزیز در سالهای گذشته برای تحریم نفتی ایران از چند طریق انجام شده است.
اول قطع شبکه انتقالات بانکی از طریق تحریم بانک مرکزی و سایر بانکها.
با وجود اینکه این تحریمها اثراتی غیرقابل انکار را بر شبکه تامین مالی کشور بر جا گذاشته اما به اذعان خبرگزاریهای غربی نتوانسته است روند صادراتی نفت و کالای ایران را قطع کند به گونهای که میزان صادرات نفت ماههای اخیر کشور به رقم ۲ میلیون بشکه نفت در روز رسیده است.
همهی ما میدانیم که این توانمندی صادراتی و تامین کالا برای کشور به پشتوانه نیروی دریایی ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است، زیرا:
۱- ناوگان نظامی ایران در اقیانوسها توانسته است امنیت کشتیرانی جمهوری اسلامی را تامین کند.
۲- در صورت هر گونه اقدام از سوی کشورهای متخاصم در توقیف نفتکشهای ایرانی، معادله اقدام متقابل از سوی نیروی دریایی ایران در آبهای منطقهی خلیج فارس و دریای عمان برقرار بوده و این موضوع یک نوع بازدارندگی برای هر گونه اقدام جدید ایجاد کرده است.
۳- توان ایران در قطع یا اختلال در عبور و مرور کشتیها از تنگه هرمز که محل عبور دست کم ۲۰ درصد نفت جهان است از طریق توانمندیهای نیروی دریایی کشور حاصل شده است.
بنابراین دشمن آمریکایی-صهیونی برای اجرای نقشه شوم خود در قطع صادرات نفت و ورود کالا به ایران گام جدیدی را با هدف از بین بردن توان نیروی دریایی برداشته اند.
اما آیا این تلاش به نتیجه خواهد رسید؟
به احتمال زیاد این نقشه به دلایل زیر با شکست مواجه خواهد شد چرا که:
اولا حتی در صورت موفقیت دشمن در ضربه زدن به ناوگان نیروی نظامی و ناوشکنهای نیروی دریایی، ایران این امکان را دارد که با تغییرکاربری کشتیهای تجاری به سرعت نسبت به بازسازی نیروی دریایی برد بلند خود برای حضور در آبهای بینالمللی اقدام نماید.
دوما بخش بسیار مهمی از توان نیروی دریایی ایران به قایقهای تندرو وابسته است و از بین بردن این حجم گسترده از قایقها با عملیات هوایی اگر نگوییم کاملا دست کم میتوانیم بگوییم تقریبا غیر ممکن است.
سوما از بین بردن حاکمیت کشور بر تنگه استراتژیک هرمز فقط از طریق اشغال بخشی از خاک کشور امکانپذیر است و مادامیکه نیروهای مسلح ما در منطقه حضور دارند، چنین سناریوی از طریق نبرد هوایی قابل تحقق نیست. انشالله
اما چرا؟
تلاش دشمنان ایران عزیز در سالهای گذشته برای تحریم نفتی ایران از چند طریق انجام شده است.
اول قطع شبکه انتقالات بانکی از طریق تحریم بانک مرکزی و سایر بانکها.
با وجود اینکه این تحریمها اثراتی غیرقابل انکار را بر شبکه تامین مالی کشور بر جا گذاشته اما به اذعان خبرگزاریهای غربی نتوانسته است روند صادراتی نفت و کالای ایران را قطع کند به گونهای که میزان صادرات نفت ماههای اخیر کشور به رقم ۲ میلیون بشکه نفت در روز رسیده است.
همهی ما میدانیم که این توانمندی صادراتی و تامین کالا برای کشور به پشتوانه نیروی دریایی ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است، زیرا:
۱- ناوگان نظامی ایران در اقیانوسها توانسته است امنیت کشتیرانی جمهوری اسلامی را تامین کند.
۲- در صورت هر گونه اقدام از سوی کشورهای متخاصم در توقیف نفتکشهای ایرانی، معادله اقدام متقابل از سوی نیروی دریایی ایران در آبهای منطقهی خلیج فارس و دریای عمان برقرار بوده و این موضوع یک نوع بازدارندگی برای هر گونه اقدام جدید ایجاد کرده است.
۳- توان ایران در قطع یا اختلال در عبور و مرور کشتیها از تنگه هرمز که محل عبور دست کم ۲۰ درصد نفت جهان است از طریق توانمندیهای نیروی دریایی کشور حاصل شده است.
بنابراین دشمن آمریکایی-صهیونی برای اجرای نقشه شوم خود در قطع صادرات نفت و ورود کالا به ایران گام جدیدی را با هدف از بین بردن توان نیروی دریایی برداشته اند.
اما آیا این تلاش به نتیجه خواهد رسید؟
به احتمال زیاد این نقشه به دلایل زیر با شکست مواجه خواهد شد چرا که:
اولا حتی در صورت موفقیت دشمن در ضربه زدن به ناوگان نیروی نظامی و ناوشکنهای نیروی دریایی، ایران این امکان را دارد که با تغییرکاربری کشتیهای تجاری به سرعت نسبت به بازسازی نیروی دریایی برد بلند خود برای حضور در آبهای بینالمللی اقدام نماید.
دوما بخش بسیار مهمی از توان نیروی دریایی ایران به قایقهای تندرو وابسته است و از بین بردن این حجم گسترده از قایقها با عملیات هوایی اگر نگوییم کاملا دست کم میتوانیم بگوییم تقریبا غیر ممکن است.
سوما از بین بردن حاکمیت کشور بر تنگه استراتژیک هرمز فقط از طریق اشغال بخشی از خاک کشور امکانپذیر است و مادامیکه نیروهای مسلح ما در منطقه حضور دارند، چنین سناریوی از طریق نبرد هوایی قابل تحقق نیست. انشالله
برچسب ها : آمریکا اقتصادسرآمد نیروی دریایی ایران
اخبار روز
-
تمدید خودکار قراردادهای اجاره با سقف ۲۵ درصد به تصویب سران قوا رسید
-
نقش مهم جامعه محلی در ارتقای جایگاه ژئوپارک جزیره قشم
-
کمبود سرمایه گذاران در ایجاد زیرساختهای توریسم دریایی
-
اعلام مهمترین مأموریتهای معاونت برنامهریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر
-
انتصاب مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان رئیس کمیته حمل و نقل دریایی مدیریت بحران
-
توسعه بازار سرمایه اولویت محوری وزارت اقتصاد است
-
هدفگذاری تولید ۹۵۰ هزار تن آبزی پرورشی در افق برنامه هفتم پیشرفت
-
انجام ۲۶۶ هزار سفر دریایی در مرکز هرمزگان طی جنگ رمضان
-
تداوم خدمت در بنادر شهید باهنر، جاسک، سیریک و تیاب همزمان با مساعدتر شدن شرایط
-
نقشآفرینی راهبردی بندر چابهار در حفظ جریان تجارت دریایی کشور
-
بازدید مدیران ارشد اقتصادی و برنامهریزی مازندران از بندر نوشهر
-
لقمان پارسی نیا سرپرست معاونت برنامهریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی شد
-
پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز جهانی هیدروگرافی
-
آمادهباش شبکه ریلی برای خدمترسانی به عزاداران
-
عمان به دنبال ایجاد هاب صنعت بانکرینگ سبز
-
«جزایر خلیج فارس» موتور بازسازی اقتصاد ایران در پساجنگ
-
تغییرات در خصوص اصلاح بخشی از ریز ساختارهای معاملاتی در بازار سهام عادی و مرحله معاملات پایانی TAL
-
برای بردن فقط بازیکنان نمیدوند؛ ما هم سهمی داریم
-
برق ۶۲ اداره تهران قطع شد
-
مانور سراسری مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق «پروژه ملی مهتاب»
