تاریخ انتشار:1404/12/13
سخنگوی کمیسیون بهداشت خبر داد:
طرح شکایت از آمریکا، اسرائیل و کشورهای تسهیلکننده حملات به مراکز درمانی ایران
اقتصادسرآمد- سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون بهداشت و درمان و وزارت بهداشت از تمامی حقوقدانان دنیا برای طرح شکایت علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای تسهیلکننده این حملات، در مجامع بینالمللی دعوت میکند.
به گزارش اقتصادسرـآمد، سلمان اسحاقی با اشاره به جلسه فوقالعاده کمیسیون بهداشت و درمان در پی حملات اخیر به مراکز سلامت کشور، به ایسنا گفت: این جلسه با محوریت بررسی تبعات حملات رژیم صهیونیستی به زیرساختهای حوزه سلامت و تأثیر آن بر جان و امنیت مردم برگزار شد که نمونه آن بیمارستان گاندی است.
وی افزود: در این جلسه مقرر شد که کمیته حقوقی مشترک میان دولت و مجلس یعنی وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان تشکیل شده و طرح شکایت از آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهایی در دستور کار قرار گیرد که بستر تسهیل برای حمله را فراهم میکنند؛ این کشورها اجازه استفاده از آسمان، زمین یا سایر ظرفیتهای خود را برای این حملات دادهاند.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مقرر شد که از سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای بازدید میدانی از مراکز آسیبدیده از حملات اسرائیل و آمریکا همچون بیمارستان گاندی دعوت شود چراکه رژیم صهیونیستی به قدری خبیث و ظالم است که حملات وحشیانه خود را به مراکز سلامت ادامه خواهد داد چون برایش خط قرمزی وجود ندارد و این کار را برای ایجاد رعب و وحشت بیشتر انجام میدهد.
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح تمام قد و با قدرت ایستادهاند، افزود: ما از منظر حقوقی ورود کرده و قرار شد مکاتبهای با سازمان بهداشت برای بازدید از وضعیت بیمارستانها داشته باشیم. همچنین مقرر شد از سازمان حقوق بشری برای بررسی ظلم وارد شده به مردم در حوزههای مختلف به خصوص حوزه سلامت دعوت کنیم.
اسحاقی بیان کرد: مقرر شد از مجمع مجالس جهانی برای بازدید از مناطق مسکونی و بیمارستانهای آسیبدیده در جریان حملات ۱۲ روزه و جنگ اخیر دعوت به عمل آید؛ معتقدیم همانگونه که نیروهای مسلح با اقتدار در میدان حضور دارند، ما نیز باید از منظر حقوقی قدرتمند وارد شویم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان و وزارت بهداشت از تمامی حقوقدانان دنیا برای طرح شکایت علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای تسهیلکننده این حملات، در مجامع بینالمللی دعوت میکند.
وی افزود: در این جلسه مقرر شد که کمیته حقوقی مشترک میان دولت و مجلس یعنی وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان تشکیل شده و طرح شکایت از آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهایی در دستور کار قرار گیرد که بستر تسهیل برای حمله را فراهم میکنند؛ این کشورها اجازه استفاده از آسمان، زمین یا سایر ظرفیتهای خود را برای این حملات دادهاند.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مقرر شد که از سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای بازدید میدانی از مراکز آسیبدیده از حملات اسرائیل و آمریکا همچون بیمارستان گاندی دعوت شود چراکه رژیم صهیونیستی به قدری خبیث و ظالم است که حملات وحشیانه خود را به مراکز سلامت ادامه خواهد داد چون برایش خط قرمزی وجود ندارد و این کار را برای ایجاد رعب و وحشت بیشتر انجام میدهد.
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح تمام قد و با قدرت ایستادهاند، افزود: ما از منظر حقوقی ورود کرده و قرار شد مکاتبهای با سازمان بهداشت برای بازدید از وضعیت بیمارستانها داشته باشیم. همچنین مقرر شد از سازمان حقوق بشری برای بررسی ظلم وارد شده به مردم در حوزههای مختلف به خصوص حوزه سلامت دعوت کنیم.
اسحاقی بیان کرد: مقرر شد از مجمع مجالس جهانی برای بازدید از مناطق مسکونی و بیمارستانهای آسیبدیده در جریان حملات ۱۲ روزه و جنگ اخیر دعوت به عمل آید؛ معتقدیم همانگونه که نیروهای مسلح با اقتدار در میدان حضور دارند، ما نیز باید از منظر حقوقی قدرتمند وارد شویم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان و وزارت بهداشت از تمامی حقوقدانان دنیا برای طرح شکایت علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای تسهیلکننده این حملات، در مجامع بینالمللی دعوت میکند.
برچسب ها : مراکز درمانی ایران اقتصادسرآمد سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس
اخبار روز
-
تمدید خودکار قراردادهای اجاره با سقف ۲۵ درصد به تصویب سران قوا رسید
-
نقش مهم جامعه محلی در ارتقای جایگاه ژئوپارک جزیره قشم
-
کمبود سرمایه گذاران در ایجاد زیرساختهای توریسم دریایی
-
اعلام مهمترین مأموریتهای معاونت برنامهریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر
-
انتصاب مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان رئیس کمیته حمل و نقل دریایی مدیریت بحران
-
توسعه بازار سرمایه اولویت محوری وزارت اقتصاد است
-
هدفگذاری تولید ۹۵۰ هزار تن آبزی پرورشی در افق برنامه هفتم پیشرفت
-
انجام ۲۶۶ هزار سفر دریایی در مرکز هرمزگان طی جنگ رمضان
-
تداوم خدمت در بنادر شهید باهنر، جاسک، سیریک و تیاب همزمان با مساعدتر شدن شرایط
-
نقشآفرینی راهبردی بندر چابهار در حفظ جریان تجارت دریایی کشور
-
بازدید مدیران ارشد اقتصادی و برنامهریزی مازندران از بندر نوشهر
-
لقمان پارسی نیا سرپرست معاونت برنامهریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی شد
-
پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز جهانی هیدروگرافی
-
آمادهباش شبکه ریلی برای خدمترسانی به عزاداران
-
عمان به دنبال ایجاد هاب صنعت بانکرینگ سبز
-
«جزایر خلیج فارس» موتور بازسازی اقتصاد ایران در پساجنگ
-
تغییرات در خصوص اصلاح بخشی از ریز ساختارهای معاملاتی در بازار سهام عادی و مرحله معاملات پایانی TAL
-
برای بردن فقط بازیکنان نمیدوند؛ ما هم سهمی داریم
-
برق ۶۲ اداره تهران قطع شد
-
مانور سراسری مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق «پروژه ملی مهتاب»
