تاریخ انتشار:1405/1/4
حسینی،سخنگوی کمیسیون انرژی:
بازار انرژی تابعی از میدان و مدیریت تنگه هرمز است نه توییتهای ترامپ!
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت:ترامپ قمارباز ادعا می کند با کشوری که «سه روز پیش از نقشه جهان حذف کرده بود!»،دیشب گفتگو کرده است.این عقبنشینی ناشی از آسیبپذیرتر بودن زیرساختهای متحدانشان و با هدف اثرگذاری کوتاهمدت رسانهای جهت کنترل قیمت انرژی است.
به گزارش اقتصادسرآمد، سید اسماعیل حسینی،سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به توان زیرساختی صنعت برق ایران، گفت: ریسک خاموشی سراسری در کدام جبهه بیشتر است؟! ایران بیش از ۲۰۰ نیروگاه برق (حرارتی، برقابی، هسته ای و تجدیدپذیر) و بیش از ۸۰ نیروگاه بزرگ در وسعتی به پهنای ایران دارد که از مجموع همه نیروگاه های بزرگ و کوچک رژیم صهیونیستی و متحدان آن در منطقه بیشتر است.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس افزود:در هر کدام از این کشورها تنها حدود ۵ نیروگاه بیش از ۵۰ درصد برق آنها را تأمین می کند،همین مسئله آسیبپذیری شبکه برق آنها را افزایش میدهد.ضمناً ایران ۳٪ به آب شیرینکن وابسته است و متحدان آمریکا در منطقه ۴۰ تا ۹۰٪ وابسته هستند که با خاموشی برق، کارایی ندارند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اگر بخواهیم در همان سطحی که دشمن به شبکه انرژی ایران تعرض کند پاسخ دهیم آنان در کمتر از یک ساعت به عصر حجر بازخواهند گشت، خاطرنشان کرد:مقاومت ملت، دشمنان را به مرز جنون رسانده است. با ادامه جهاد مردمی و مصرف بهینه برق، گاز و آب شکست قطعی دشمنان تثبیت می شود،
حسینی، ادامه داد:ترامپ قمارباز ادعا می کند با کشوری که «سه روز پیش از نقشه جهان حذف کرده بود!»، «دیشب» گفتگو کرده است.این عقبنشینی ناشی از آسیبپذیرتر بودن زیرساختهای متحدانشان و با هدف اثرگذاری کوتاهمدت رسانهای جهت کنترل قیمت انرژی است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد::قطعاً بازار انرژی تابعی از میدان و مدیریت تنگه هرمز است نه توییتهای ترامپ./
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس افزود:در هر کدام از این کشورها تنها حدود ۵ نیروگاه بیش از ۵۰ درصد برق آنها را تأمین می کند،همین مسئله آسیبپذیری شبکه برق آنها را افزایش میدهد.ضمناً ایران ۳٪ به آب شیرینکن وابسته است و متحدان آمریکا در منطقه ۴۰ تا ۹۰٪ وابسته هستند که با خاموشی برق، کارایی ندارند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اگر بخواهیم در همان سطحی که دشمن به شبکه انرژی ایران تعرض کند پاسخ دهیم آنان در کمتر از یک ساعت به عصر حجر بازخواهند گشت، خاطرنشان کرد:مقاومت ملت، دشمنان را به مرز جنون رسانده است. با ادامه جهاد مردمی و مصرف بهینه برق، گاز و آب شکست قطعی دشمنان تثبیت می شود،
حسینی، ادامه داد:ترامپ قمارباز ادعا می کند با کشوری که «سه روز پیش از نقشه جهان حذف کرده بود!»، «دیشب» گفتگو کرده است.این عقبنشینی ناشی از آسیبپذیرتر بودن زیرساختهای متحدانشان و با هدف اثرگذاری کوتاهمدت رسانهای جهت کنترل قیمت انرژی است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد::قطعاً بازار انرژی تابعی از میدان و مدیریت تنگه هرمز است نه توییتهای ترامپ./
برچسب ها : بازار انرژی اقتصادسرآمد ترامپ
اخبار روز
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد
-
تمدید خودکار قراردادهای اجاره با سقف ۲۵ درصد به تصویب سران قوا رسید
-
نقش مهم جامعه محلی در ارتقای جایگاه ژئوپارک جزیره قشم
-
کمبود سرمایه گذاران در ایجاد زیرساختهای توریسم دریایی
-
اعلام مهمترین مأموریتهای معاونت برنامهریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر
-
انتصاب مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان رئیس کمیته حمل و نقل دریایی مدیریت بحران
-
توسعه بازار سرمایه اولویت محوری وزارت اقتصاد است
-
هدفگذاری تولید ۹۵۰ هزار تن آبزی پرورشی در افق برنامه هفتم پیشرفت
-
انجام ۲۶۶ هزار سفر دریایی در مرکز هرمزگان طی جنگ رمضان
-
تداوم خدمت در بنادر شهید باهنر، جاسک، سیریک و تیاب همزمان با مساعدتر شدن شرایط
-
نقشآفرینی راهبردی بندر چابهار در حفظ جریان تجارت دریایی کشور
-
بازدید مدیران ارشد اقتصادی و برنامهریزی مازندران از بندر نوشهر
-
لقمان پارسی نیا سرپرست معاونت برنامهریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی شد
-
پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز جهانی هیدروگرافی
-
آمادهباش شبکه ریلی برای خدمترسانی به عزاداران
-
عمان به دنبال ایجاد هاب صنعت بانکرینگ سبز
-
«جزایر خلیج فارس» موتور بازسازی اقتصاد ایران در پساجنگ
