تاریخ انتشار:1400/7/11
تحقق شعار مقام معظم رهبری مهمترین نیاز قطعه سازان است

عباس ایروانی بنیانگذار هلدینگ عظام در بازدید معاون سازمان بازرسی کل کشور از این گروه مطرح کرد

تحقق شعار مقام معظم رهبری مهمترین نیاز قطعه سازان است

اقتصادسرآمد -در راستای نشست تخصصی رفع چالش‌های تأمین قطعات اصلی خودرو و ضرورت کاهش خودرو‌های ناقص در سازمان بازرسی کل کشور که هفته گذشته برگزار شد، آقای غلامعباس ترکی معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور و آقای اشکان میرمحمدی بازرس کل امور صمت در بازدید از شرکت استام صنعت، یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ عظام، ضمن دیدار با مدیران این هلدینگ در جریان فعالیت بخش های مختلف این گروه صنعتی قرار گرفتند

 به گزارش اقتصادسرآمد ، هدف معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی از بازدید از استام صنعت و آشنایی با مجموعه تولیدی عظام، پیشتیبانی از تولید داخلی و رفع موانع در این راه است. این بازدید همچنین در راستای انتخاب نام «سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» برای سال جاری از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفته است.
در این بازدید، معاون تولیدی سازمان بازرسی کل کشور از نزدیک در جریان فعالیت های شرکت استام صنعت واقع در شهرک صنعتی بهارستان قرار گرفت. این شرکت صنعتی اصلی‌ترین تامین کننده محصولات استارت و دینام کلیه خودرو‌های سواری در صنعت خودروسازی کشور و بازار قطعات یدکی است؛ به طوریکه تعداد خطوط تولیدی شرکت استام در حال حاضر بالغ بر ۳۰ خط اصلی و فرعی با سبد محصولات استارت، دینام، موتورفن، قفل و سوئیچ، کویل و سیم لاکی است.
مشکلات عمده قطعه سازان کشور
در جریان این بازدید علاوه بر اطلاع از اقدامات صورت گرفته در حوزه تولید، مشکلات و چالش‌های هلدینگ عظام توسط عباس ایروانی بنیانگذار و سایر مدیران این مجموعه و شرکت های تابعه آن تبیین شد. عباس ایروانی با بیان اینکه تحقق شعار مقام معظم رهبری مهمترین نیاز قطعه سازان کشور است، اصلی­ترین مشکل صنعت قطعه­سازی را نرخ تسویه بدهی­های ارزی کارخانه­های تولیدی کشور دانست و با اشاره به حجم عظیم سرمایه‌گذاری در واحد‌های تولیدی این هلدینگ، نگاه حمایتی سازمان بازرسی را به منظور مانع زدایی و پشتیبانی از تولید، درخواست کرد.
صادرات به اروپا از نشانه­های موفقیت گروه عظام است
در این رابطه جناب آقای غلامعباس ترکی معاون سازمان بازرسی کل کشور نیز بعد از دیدار با عباس ایروانی مدیر مجموعه عظام و دیگر مدیران این مجموعه گفت: « ما به عنوان سازمان بازرسی کل کشور، نسبت به تولید و همه دست‌اندرکارانی که در این حوزه نقش دارند موضع حمایتی داریم. پایه و اساس کار تولید کارگران، نیروهای متخصص و سرمایه‌های انسانی مجموعه هستند. لذا اعلام کردیم که هرجا مانعی باشد اعلام کنند و ما تلاش خودمان را می‌کنیم که موانع موجود را برطرف کنیم و هم از تولید و هم از کارگران حمایت کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: ما آماده ایم تا هر اقدامی را در جهت توسعه مجموعه شرکت و رفع موانع تولید آن انجام دهیم.
معاون سازمان بازرسی کل کشور همچنین در بازدید از کارخانه استام صنعت که یکی از 13 زیر مجموعه صنعتی هلدینگ عظام است، علاوه بر فعالیت تولیدی در این کارخانه، از نمایشگاه ارائه دستاوردهای دیگر کارخانه‌های تولیدکننده گروه صنعتی عظام هم بازدید و با فعالیت های این مجموعه اشنا شد.
وی در نشست با مدیران گروه عظام از سراسر کشور، که به صورت ارتباط زنده با مدیران کارخانجات 13 گانه عظام در 6 استان کشور برگزار شد، در جریان حضور فعال این مجموعه در بازار تولید قطعات قرار گرفت.
معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور همچنین درباره مشاهداتش از پیشرفت گروه عظام گفت: «امروز در بازدیدی که داشتیم از مجموعه عظام، شاهد نظم و دانش فنی و توجه به آموزش بودیم.. در صحبت با پرسنل و متخصصان متوجه شدیم که کار بزرگی انجام شده، به خصوص صادرات محصولات این مجموعه به اروپا بدون تردید نشانه‌ای از موفقیت این مجموعه است و سرمایه بزرگ نیروی عظام هم همین نیروی انسانی ورزیده، باانگیزه و و صاحب دانش است و تاکید مدیران بالادستی این هلدینگ بر اشتغال بانوان و توان­یابان ستودنی است.»
لازم به ذکر است، گروه عظام حدود 5 هزار و 600 نفر نیروی مستقیم داد و با داشتن بیش از 550 شرکت و کارخانه تامین­کننده توانسته است بیش از 25 هزار نفر نیروی غیرمستقیم را تحت پوشش خود قرار دهد. کارخانه­های این هلدینگ در پهنه­ی استان­های گیلان، تبریز، خوزستان، اصفهان، البرز و تهران مشغول به فعالیت هستند. در این رابطه هلدینگ عظام با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، همچنان به تولید ادامه داده است؛ اما مدیران این مجموعه در دیدار با معاون بازررسی کل کشور، از برخی موانع داخلی گلایه داشتند که آقای غلامعباس ترکی وعده داد سازمان بازررسی در راه برداشتن موانع تولید اقدام خواهد کرد.  همچنین گفتنی است، یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ عظام، واحد مسئولیت اجتماعی این هلدینگ است که در امور اجتماعی مشارکت فعال دارد، که از میان ابرپروژه‌های این واحد می­توان به پروژه احداث 1000 کلاس درس در سراسر کشور تحت عنوان مدارس «مهر عظام» اشاره کرد که تا کنون بیش از 200 کلاس آن در سراسر کشور احداث شده است.

 

برچسب ها : شعار سال تامین قطعات خودرو شرکت عظام

اخبار روز
ضمیمه