تاریخ انتشار:1400/12/3
رویکرد جدی دولت قزاقستان برای استفاده از ظرفیتهای ترانزیت دریایی ایران
اقتصاد سرامد - مدیرکل بنادر گیلان، با بیان اینکه ظرفیت خوبی در بنادر گیلان در راستای حمل و نقل کانتینری ایجاد شده، گفت: ترانزیت خودرویی در خط رو - رو بین بنادر آکتائو و انزلی در حال انجام است که علاقه مند هستیم در خصوص کالاهای کانتینری نیز این مهم انجام شود.
به گزارش اقتصاد سرآمد، حمیدرضا آبایی در نشست ویدیوکنفرانسی همکاری بنادر شمال کشور با بندر قزاقستان، ضمن ابراز آمادگی بنادر گیلان و دیگر بنادر شمال کشور درخصوص تخلیه و بارگیری غلات و کالاهای اساسی، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های ایجاد شده در بنادر شمالی جمهوری اسلامی ایران در عملیات تخلیه غلات هیچ مشکلی وجود ندارد و اکنون حتی کشتی ها بدون پرداخت هیچ دموراژی بنادر کشور را ترک می کنند.
وی با بیان اینکه ظرفیت خوبی در بنادر گیلان و به خصوص بندرانزلی در راستای حمل و نقل کانتینری ایجاد شده و می توان بیشتر در این خصوص همکاری کرد، افزود: در حال تهیه کانتینر و کانتینر یخچالی با استفاده از توان بخش خصوصی همچون کشتیرانی دریای خزر و دیگر بخش های خصوصی در بنادر گیلان هستیم و امیدواریم با افزایش همکاری های دوجانبه شاهد رونق ترانزیت کالاهای کانتینری باشیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان بهره گیری از فورواردرهای Multi Modal را بسیار موثر و مفید دانست و گفت: ترانزیت خودرویی در خط رو - رو بین بنادر آکتائو و انزلی در حال انجام است که علاقه مند هستیم در خصوص کالاهای کانتینری نیز این مهم انجام شود.
آبایی تصریح کرد: سه بندر انزلی، کاسپین و آستارا در استان گیلان از فعالیت های جدید و ترانزیت کنندگان جدید در بنادر خود استقبال می کنند.
وی با بیان اینکه شرایط و ظرفیت های خوبی در بنادر گیلان ایجاد شده است، عنوان کرد: می توان از ظرفیت های این بنادر بیشتر استفاده کرد و طرف قزاقستانی با همکاری های دوجانبه نیز می تواند از ظرفیت های خالی بنادر خود نیز بهره ببرد.
رویکرد جدی دولت قزاقستان برای استفاده از ظرفیتهای ترانزیت دریایی ایران
آبایی توریک پنبایف، مدیر بندر آکتائوی قزاقستان نیز با بیان اینکه تولید کانتینر در بنادر و استفاده از ظرفیتهای ترانزیت دریایی ایران، از برنامههای جدی دولت این کشور قلمداد میشود، تاکیدکرد: در پی گران شدن حمل و نقل اقیانوسی از جنوب خلیج فارس، امیدواریم ترانزیت محصولات مختلف از مبدا چین را از طریق دریای خزر و با حجم بیشتری به انجام برسانیم.
وی با اشاره به رویکرد تجاری و اقتصادی قزاقستان برای توسعه همکاریهای بندری و دریایی با ایران، اظهار کرد: ارتباط ترانزیتی با بنادر هند به ویژه بندر ناواشیوا و صادرات کالاهای قزاقستان به شرق آسیا، رویکرد جدیدی است که در نظر داریم در این فرایند از ظرفیتهای بندری و کشتیرانی ایران استفاده کنیم.
توریک پنبایف با تاکید بر حائز اهمیت بودن ترانزیت تایم در تجارت دریایی و با اشاره به تجربه خوب ترانزیت خودرو از طریق خاک و آبهای سرزمینی ایران، خاطرنشان کرد: تجار و بازرگانان قزاقستانی، به دنبال عملیاتی کردن مسیر تجاری و ترانزیتی از ایران هستند؛ چراکه ایران به لحاظ جغرافیایی در قلب و مرکز آسیا قرار دارد.
در پایان این نشست وبیناری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان و مدیر بندر آکتائوی قزاقستان بر همکاری های دوجانبه و حمل و نقل کانتینری و کشتی های رو - رو تاکید کردند.
وی با بیان اینکه ظرفیت خوبی در بنادر گیلان و به خصوص بندرانزلی در راستای حمل و نقل کانتینری ایجاد شده و می توان بیشتر در این خصوص همکاری کرد، افزود: در حال تهیه کانتینر و کانتینر یخچالی با استفاده از توان بخش خصوصی همچون کشتیرانی دریای خزر و دیگر بخش های خصوصی در بنادر گیلان هستیم و امیدواریم با افزایش همکاری های دوجانبه شاهد رونق ترانزیت کالاهای کانتینری باشیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان بهره گیری از فورواردرهای Multi Modal را بسیار موثر و مفید دانست و گفت: ترانزیت خودرویی در خط رو - رو بین بنادر آکتائو و انزلی در حال انجام است که علاقه مند هستیم در خصوص کالاهای کانتینری نیز این مهم انجام شود.
آبایی تصریح کرد: سه بندر انزلی، کاسپین و آستارا در استان گیلان از فعالیت های جدید و ترانزیت کنندگان جدید در بنادر خود استقبال می کنند.
وی با بیان اینکه شرایط و ظرفیت های خوبی در بنادر گیلان ایجاد شده است، عنوان کرد: می توان از ظرفیت های این بنادر بیشتر استفاده کرد و طرف قزاقستانی با همکاری های دوجانبه نیز می تواند از ظرفیت های خالی بنادر خود نیز بهره ببرد.
رویکرد جدی دولت قزاقستان برای استفاده از ظرفیتهای ترانزیت دریایی ایران
آبایی توریک پنبایف، مدیر بندر آکتائوی قزاقستان نیز با بیان اینکه تولید کانتینر در بنادر و استفاده از ظرفیتهای ترانزیت دریایی ایران، از برنامههای جدی دولت این کشور قلمداد میشود، تاکیدکرد: در پی گران شدن حمل و نقل اقیانوسی از جنوب خلیج فارس، امیدواریم ترانزیت محصولات مختلف از مبدا چین را از طریق دریای خزر و با حجم بیشتری به انجام برسانیم.
وی با اشاره به رویکرد تجاری و اقتصادی قزاقستان برای توسعه همکاریهای بندری و دریایی با ایران، اظهار کرد: ارتباط ترانزیتی با بنادر هند به ویژه بندر ناواشیوا و صادرات کالاهای قزاقستان به شرق آسیا، رویکرد جدیدی است که در نظر داریم در این فرایند از ظرفیتهای بندری و کشتیرانی ایران استفاده کنیم.
توریک پنبایف با تاکید بر حائز اهمیت بودن ترانزیت تایم در تجارت دریایی و با اشاره به تجربه خوب ترانزیت خودرو از طریق خاک و آبهای سرزمینی ایران، خاطرنشان کرد: تجار و بازرگانان قزاقستانی، به دنبال عملیاتی کردن مسیر تجاری و ترانزیتی از ایران هستند؛ چراکه ایران به لحاظ جغرافیایی در قلب و مرکز آسیا قرار دارد.
در پایان این نشست وبیناری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان و مدیر بندر آکتائوی قزاقستان بر همکاری های دوجانبه و حمل و نقل کانتینری و کشتی های رو - رو تاکید کردند.
برچسب ها : اقتصاد دریا بنادر قزاقستان
اخبار روز
-
پرداخت تسهیلات قرضالحسنه به کسب و کارهای آسیبدیده
-
یک سر و گردن بالاتر از همه
-
آشنایی با کفپوش عایق برق فشار قوی
-
«معلم خصوصی ارزان و آنلاین برای شب امتحان» با یک تلفن!
-
تقدیرشرکت آب و نیرو از قهرمانان ورزشی شهرستان گتوند در مسابقات جهانی
-
راه اندازی کارگاه تولید شمش آلومینیوم از ضایعات
-
آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
-
پرداخت 2200 میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
-
توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
-
تغییر نگاه به سرمایهگذاریها موجب شده تا بسیاری از دعواهای حقوقی با مذاکرات حل شود
-
بهسازی فضاهای بی دفاع شهری جهت کاهش آسیب های اجتماعی
-
تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
-
بهینهسازی طرح روسازی دال خط کوهاندار برای رفع معضل راهآهنهای کویری
-
استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
-
اتمام خط کشی محوری جنوب به شمال خیابان ولیعصر (عج)
-
بهرهبرداری از نخستین نیروگاه خورشیدی حمایتی کشور در کاشان
-
تلاش مضاعف، برنامه محوری و تخصص گرایی - هم افزایی، سودآوری
-
اهمیت طراحی وبسایت برای کسب و کارهای سنتی
-
آغاز بهکار TV شهری در ورودی ساختمان منطقه دو پایتخت
-
۱۰۰ ساختمان بلند در پایتخت روی گسل قرار دارد