تاریخ انتشار:1401/2/4
کشف بیش از 5.7 میلیارد تومان کالای قاچاق در بنادر گناوه و دیلم

کشف بیش از 5.7 میلیارد تومان کالای قاچاق در بنادر گناوه و دیلم

اقتصاد سرامد - فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف ۳ فروند شناور با کشف بیش از ۵.۷میلیارد تومان کالای قاچاق در بنادر شهرستان گناوه و دیلم خبر داد.

به گزارش اقتصاد سرآمد، سرهنگ یدالله شرفی با اشاره به اشراف اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی در برخورد با متخلفان اقتصادی از جمله کالا قاچاق اظهار داشت: کالاهای وارداتی به بنادر و گمرکات که فاقد هرگونه اسناد معتبر قانونی باشند قاچاق محسوب می‌شود و توقیف می‌شود.

وی از بررسی محموله‌ شناورها در آب‌های مرزی خلیج فارس استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: مرزبانان استان بوشهر با تقویت ناوگان شناورها امکان حضور در اعماق مختلف خلیج فارس را دارند و با قاچاق کالا در هر سطحی برخورد می‌شود.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در امر مقابله و مبارزه با کالا قاچاق خاطرنشان کرد: مرزبانان شهرستان گناوه با اشراف اطلاعاتی موفق شدند در 2 عملیات جداگانه 3 فروند شناور حامل مقدار زیادی کالای قاچاق را در بندر ریگ و بندر دیلم شناسایی و توقیف کنند.

سرهنگ یدالله شرفی کشف انواع اقلام آرایشی بهداشتی، پوشاک، لوازم منزل در این عملیات خبر داد و خاطرنشان کرد: از 3 شناور توقیفی در بنادر ریگ، دیلم و گناوه حدود 19 هزار عدد انواع بدلی‌جات، 710 عدد لوازم آرایشی و بهداشتی، 360 دست پوشاک و انواع دستگاه لباسشویی، پارچه، ظروف آشپزخانه و دیگر تجهیزات که فاقد مجوز قانونی بودند کشف شد.

وی ضمن اشاره به دستگیری 4 نفر متهم، ارزش ریالی کالای مکشوفه را بیش از 5.7 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: مرزبانان دریایی خلیج فارس این استان شبانه‌روز با دقت و هوشیاری کامل تمام نوار مرزی را زیر نظر دارند و نسبت به هرگونه جابه‌جایی کالا قاچاق حساس‌اند و با افراد خاطی برخورد قاطع می‌کنند.

برچسب ها : اقتصاد دریا محور خلیج فارس قاچاق

اخبار روز
ضمیمه