تاریخ انتشار:1401/2/5
اعلام فرصت های سرمایه گذاری در پسکرانه بندر خرمشهر/ احداث پالایشگاه توسط بخش خصوصی

اعلام فرصت های سرمایه گذاری در پسکرانه بندر خرمشهر/ احداث پالایشگاه توسط بخش خصوصی

اقتصاد سرامد -   فرصت های سرمایه گذاری در پسکرانه بندر خرمشهر اعلام شد که از آن‌جمله می توان به احداث پالایشگاه کوچک توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در این بندر اشاره کرد.

به گزارش اقتصاد سرآمد، در راستای تحقق اهداف توسعه ای و رشد فعالیت بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در بندر خرمشهر می توان به فراهم بودن زیرساخت ها و زمینه های سرمایه گذاری که از مهمترین قراردادهای سرمایه گذاری در بخش زون نفتی می توان به احداث پالایشگاه کوچک توسط سرمایه گذار بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۱۲۰میلیون دلار اشاره کرد.
 
همچنین سرمایه گذاری در بخش توسعه خطوط ریلی و مکانیزه کردن عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای فله خشک توسط سرمایه گذار بخش خصوصی با میزان سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ نفر  امسال انجام می شود.
 
تخصیص انبار به مساحت چهار هزار متر مربع به  بخش خصوصی به منظور استقرار تجهیزات در بخش پتروشیمی برای تولید گرانول با میزان سرمایه گذاری ۶۰۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۲ نفر به زودی عملیاتی خواهد شد.
 
بر این اساس امکان سرمایه گذاری در زمینه احداث مخازن نگهداری و ترانزیت مواد نفتی، استقرار مرکز لجستیک نفتی دریایی، احداث سردخانه و انبار برای نگهداری و پردازش کالا، وجود و قابلیت واگذاری اراضی و زیرساخت های مناسب برای سرمایه گذاری و صنایع تبدیلی،  ایجاد و احداث صنایع بسته بندی و مونتاژ و ارائه خدمات ترانزیت کالا به کشورهای همسایه در بندر خرمشهر وجود دارد.
 
سرمایه گذاران باید در نظر داشته باشند برخورداری ۲۵ درصد تخفیف سود بازرگانی، مزایای و تسهیلات منطقه آزاد اروند که نزدیکترین منطقه آزاد صنعتی جنوب کشور به کویت، عراق و آسیای میانه است، بندر خرمشهر را به بندر با موقعیتی استثنایی برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

برچسب ها : اقتصاد دریا محور سرمایه گذاری منطقه ازاد

اخبار روز
ضمیمه