تاریخ انتشار:1401/2/7

ضرورت اقدام اثرگذار برای عملیاتی کردن توسعه دریامحور
اقتصاد سرامد - دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به ضرورت آسیبشناسی در حوزه دریایی و بندری، گفت: باید چالشهای و گلوگاه های فعالیت های سازمان بنادر و دریانوردیی در بخش های مختلف شناسایی و با واکاوی مسائل، شاهد بهبود وضعیت بندری و دریایی و پویایی حمل و نقل دریایی کشور باشیم.
به گزارش اقتصاد سرآمد، یحیی ضیایی مهرجردی، در رابطه با برگزاری نشستهای هیات اندیشهورز این سازمان و بهره مندی از نظرات کارشناسان دریایی و بندری در بهبود وضعیت حمل و نقل دریایی کشور، اظهار داشت: مبنای تشکیل هیات اندیشه ورز بسیار ارزشمند است اما در عین حال باید به نحوه مدیریت و اصلاح کارکردها توجه ویژه داشت.
وی ادامه داد: استفاده از تجربیات گذشته و افراد با تجربه در حوزه دریایی و بندری بسیار مفید است ولی باید از اندیشه های نو و منابع انسانی جوان به بهترین شکل در دوره جدید استفاده کرد و در کنار آن از ظرفیت شرکت های فعال و موثر در حوزه دریایی و بندری بهره برد تا هیات اندیشه ورز بتواند به بهترین شکل ممکن کارایی داشته و اثرگذار باشد.
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به اینکه باید مسائل و مشکلات روز حوزه دریایی و بندری در جلسات هیات اندیشه ورز مطرح و در رابطه با آن ها چاره اندیشی شود، عنوان کرد: در عین حال باید چالش های پیش روی سازمان بنادر و دریانوردی و گلوگاه های کاری در حوزه دریایی و بندری مطرح و بهترین راهکارها برای حل این مسائل و مشکلات ارائه شود.
ضیایی با تاکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به مقوله توسعه دریامحور در کشور، اظهار داشت: چندین سال است که در رابطه با توسعه دریامحور شعارهای مختلفی داده شده اما در عمل اتفاق خاصی رخ نداده است لذا با واکاوی چالش های می توان، شاهد تغییر رویه در بخش حمل و نقل دریایی و به ویژه توسعه دریامحور باشیم.
وی ادامه داد: بازرگانی کردن بنادر، مساله بسیار مهم دیگری است که سازمان بنادر و دریانوردی باید به صورت جدی در خصوص آن برنامه ریزی کند و به صورت شفاف و روشن برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تدوین کرده و اجازه فعالیت جزیره ای در این بخش را ندهد چراکه تاثیر عوامل بیرونی به ماهیت مساله و اثرگذاری هرچه بیشتر آن خدشه وارد می کند و به عنوان ترمزی برای توسعه بنادر ایران عمل خواهد کرد و موجب هدر رفت منابع می شود.
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل هیات های اندیشه ورز، گفت: باید آسیب شناسی مناسبی در بخش های مختلف حوزه دریایی و بندری صورت گیرد تا بتوانیم با برنامه ریزی صحیح در مسیر مناسبی گام برداریم و شاهد پویایی حمل و نقل دریایی کشور باشیم.
وی ادامه داد: استفاده از تجربیات گذشته و افراد با تجربه در حوزه دریایی و بندری بسیار مفید است ولی باید از اندیشه های نو و منابع انسانی جوان به بهترین شکل در دوره جدید استفاده کرد و در کنار آن از ظرفیت شرکت های فعال و موثر در حوزه دریایی و بندری بهره برد تا هیات اندیشه ورز بتواند به بهترین شکل ممکن کارایی داشته و اثرگذار باشد.
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به اینکه باید مسائل و مشکلات روز حوزه دریایی و بندری در جلسات هیات اندیشه ورز مطرح و در رابطه با آن ها چاره اندیشی شود، عنوان کرد: در عین حال باید چالش های پیش روی سازمان بنادر و دریانوردی و گلوگاه های کاری در حوزه دریایی و بندری مطرح و بهترین راهکارها برای حل این مسائل و مشکلات ارائه شود.
ضیایی با تاکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به مقوله توسعه دریامحور در کشور، اظهار داشت: چندین سال است که در رابطه با توسعه دریامحور شعارهای مختلفی داده شده اما در عمل اتفاق خاصی رخ نداده است لذا با واکاوی چالش های می توان، شاهد تغییر رویه در بخش حمل و نقل دریایی و به ویژه توسعه دریامحور باشیم.
وی ادامه داد: بازرگانی کردن بنادر، مساله بسیار مهم دیگری است که سازمان بنادر و دریانوردی باید به صورت جدی در خصوص آن برنامه ریزی کند و به صورت شفاف و روشن برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تدوین کرده و اجازه فعالیت جزیره ای در این بخش را ندهد چراکه تاثیر عوامل بیرونی به ماهیت مساله و اثرگذاری هرچه بیشتر آن خدشه وارد می کند و به عنوان ترمزی برای توسعه بنادر ایران عمل خواهد کرد و موجب هدر رفت منابع می شود.
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل هیات های اندیشه ورز، گفت: باید آسیب شناسی مناسبی در بخش های مختلف حوزه دریایی و بندری صورت گیرد تا بتوانیم با برنامه ریزی صحیح در مسیر مناسبی گام برداریم و شاهد پویایی حمل و نقل دریایی کشور باشیم.
برچسب ها : اقتصاد دریایی توسعه دریا محور حمل و نقل دریایی
اخبار روز
-
طلای جهانی در آستانه ثبت افزایش هفتگی
-
سقوط آزاد قیمت دلار در راه است؟
-
راهاندازی قطارهای فوقالعاده در مسیرهای پُرتردد برای تاسوعا و عاشورا
-
اصلاح ۶۴ نقطه پرتصادف طی سه ماه نخست سال جاری در محورهای مواصلاتی کشور
-
فروش بلیت برای پروازهای ساعات شب جعلی و غیرمجاز است
-
اتمام عملیات بازسازی باند فرودگاه تبریز
-
نخستین پرواز خارجی پس از بازگشایی آسمان ایران در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشست
-
بهترین وضعیت خطوط ریلی اصفهان در ۴ سال اخیر
-
رهاسازی میلیونها بچهماهی در رودخانههای گیلان
-
طلای جهانی سر به زیر ماند
-
رشد حیرت انگیز آبزیپروری در جهان مبتنی بر غلبه گونههای غیر بومی همراه با ریسک پنهان
-
خطر بروز تصادف را در مسیرهای باریک افزایش داده
-
بیانیه انجمن مدیران روزنامه های غیر دولتی در تجلیل از وحدت ملی در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه
-
عزم جدی دولت برای تقویت بنیه پلیس و جبران خسارات وارده از جنگ تحمیلی
-
نرخ دلار در روزهای آینده کاهشی است؟
-
حملونقل جادهای محور جابجایی زائران اربعین شد
-
برقراری پروازهای هما از مشهد به مقاصد زاهدان، چابهار، دبی، استانبول و بمبئی
-
حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانایر در سال ۶۷ نمونه بارز تروریسم دولتی است
-
تبدیل قزوین به هاب حملونقل منطقهای و ملی با سرمایهگذاری هدفمند در توسعه فرودگاه و تقویت خطوط
-
شهرداری تهران و استانداریها مسئول فرآیند احداث و مقاومسازی واحدهای مسکونی و تجاری آسیبدیده شدند