تاریخ انتشار:1401/2/9
پیگیری ۱۷۷ آببندان غیرمجاز در مسیر گرگانرود

پیگیری ۱۷۷ آببندان غیرمجاز در مسیر گرگانرود

اقتصاد سرامد- گلستان گفت: در بستر گرگان‌رود ۱۷۷ آب‌بندان غیرمجاز وجود دارد که مدیریت و کنترل آن باید سریع‌تر انجام و این آب‌بندان‌ها تعیین تکلیف شوند.

به گزارش اقتصاد سرآمد، علی محمد زنگانه شامگاه پنج شنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهارکرد: برآورد اعتباری لایروبی کانال ها پنج هزار میلیارد ریال بوده که هزار میلیارد ریال آن اختصاص یافت.

استاندار گلستان افزود: موضوع احیای خلیج گرگان و لایروبی کانال های آن خیلی مهم است و همه متولیان امر باید به طور جدی‌تر این مساله را دنبال کنند.

وی بیان کرد: در کنار لایروبی کانال آشوراده، نیاز است کانال‌های چپاقلی و خوزینی هم لایروبی شوند و پمپاژ آب هم به مصوبه اول اضافه شود.

زنگانه ادامه داد: همه دستگاه‌های متولی مانند مدیریت بحران و محیط زیست در بخش لایروبی و وزارت نیرو در بخش پمپاژ آب، باید اقدامات اساسی را انجام دهند.

استاندار گلستان گفت: در بستر گرگان‌رود ۱۷۷ آب‌بندان غیرمجاز وجود دارد که مدیریت و کنترل آن باید سریع‌تر انجام و این آب‌بندان‌ها تعیین تکلیف شوند.

وی عنوان کرد: بدون شک، در احداث این آب‌بندان‌های غیر مجاز، برخی مدیران ترک فعل کرده اند که برای این افراد پرونده تشکیل شده و ما از حق مردم نمی‌گذریم و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

زنگانه اضافه کرد: متأسفانه برخی مدیران نه تنها مدیریت بحران ندارند، بلکه در ایجاد بحران نقش اساسی دارند.

استاندار گلستان اظهارکرد: به منظور مدیریت مصرف آب، همه چاه های غیرمجازی که در شعاع دو کیلومتری چاه های مجاز حفر شده اند باید مسدود شوند و همه چاه های مجاز هم باید کنتور نصب کنند.

برچسب ها : اقتصاد دریا محور بنادر گرگان

اخبار روز
ضمیمه